Gå til innhold

FIFA World Cup 2006 - Status: Ferdig, Italia vant


L@sse

Anbefalte innlegg

Jeg er så forbanna!! :angry:

 

Argentina, England og Brasil var alle mine favoritter i dette VMet og nå er alle ute. :cry:

 

Hva i all verden var det med Brasil i dag? Det så ikke ut som om de spilte i en kvartfinale. De gikk rundt på banen, de klarte ikke å få slike sjokkangrep som de fikk mot Ghana, når de hadde gått fram var det allerede helt tett med franskmenn.

 

Og så England da ... :no: Jeg HATER kamper som avgjøres med straffesparkkonkurranser, det er kjiiipt!

 

Men all heder til Frankrike og Zidane som spilte utrolig bra. Får håpe de eier Portugal og Tyskland og vinner hele kalaset!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Zidane er en god allover spiller. På lik linje med Gerrard..

6420109[/snapback]

Synes ikke de to er lik i spillestilen, OVERHODE.

 

Og det var offside. Han oppsøkte ballen, derav er han i spillets gang. Men slikt går begge veier. Synes på sett og vis den "nye" offside regelen går angripenes lag i favør. Irriterer meg litt, altså at den regel skal favorisere. Trøtt nå kan forklare siden.

Endret av dub
Lenke til kommentar
Zidane er en god allover spiller. På lik linje med Gerrard..

Idag ble Gerrard litt presset ned pga straffebom. Men er en god spiller han også!

Denne er så feil! :)

 

Zidane er flere klasser over Gerrard, desverre. Gerrard kan ikke måle seg med Zidane. Hadde Gerrard vært dette, så skal han avgjøre kamper for England og hvertfall ikke bomme straffe.

 

Zidane har aldri bommet straffe, kun en gang: Kampen mot Sør Korea før VM. Og der så sklei han faktisk!

Lenke til kommentar
Zidane er en god allover spiller. På lik linje med Gerrard..

Idag ble Gerrard litt presset ned pga straffebom. Men er en god spiller han også!

Denne er så feil! :)

 

Zidane er flere klasser over Gerrard, desverre. Gerrard kan ikke måle seg med Zidane. Hadde Gerrard vært dette, så skal han avgjøre kamper for England og hvertfall ikke bomme straffe.

 

Zidane har aldri bommet straffe, kun en gang: Kampen mot Sør Korea før VM. Og der så sklei han faktisk!

6420379[/snapback]

 

Hva du enn skriver, så er det en ting som kommer fram.

 

Fanboi!

Lenke til kommentar

Niks Durin.

 

Zidane PISSER på Gerrard når som helst, hvor som helst. Zidane er kåret til verdens beste spiller 3 ganger. Zidanes ferdigheter kan bare ikke sammenlignes med Gerrard. Alle hadde sagt dette om Zidane.

 

Synd at Brazil tapte, det er derfor du sier det Durin. Jeg føler også det samme.

Endret av onyX
Lenke til kommentar
Zidane er en god allover spiller. På lik linje med Gerrard..

Idag ble Gerrard litt presset ned pga straffebom. Men er en god spiller han også!

Denne er så feil! :)

 

Zidane er flere klasser over Gerrard, desverre. Gerrard kan ikke måle seg med Zidane. Hadde Gerrard vært dette, så skal han avgjøre kamper for England og hvertfall ikke bomme straffe.

 

Zidane har aldri bommet straffe, kun en gang: Kampen mot Sør Korea før VM. Og der så sklei han faktisk!

6420379[/snapback]

 

Hva du enn skriver, så er det en ting som kommer fram.

 

Fanboi!

6420387[/snapback]

 

 

Enig, Fanboi! :p

 

Men, jeg skreiv ikke at Gerrard var like god.

Men han er samme spillertype som Zidane. Viktig for laget sitt!

Lenke til kommentar
Men han skifter jo favorittspiller og favorittlag oftere Postman Pat bomgirer!

6420406[/snapback]

Hva er det du prater om? Kongen i kampen i dag var Zidane, og jeg har sagt det. Og hvorfor han er konge. Jeg må da få lov til å si min mening om Zidane. Du liker bare ikke at Frankrike slo ut Brazil. Slik er det.

Lenke til kommentar

Det var mange øyeblikks magi i dag som gjorde Zidane til Frankrikes beste spiller. Makelele, Viera, Gallas og Thuram var alle veldig gode, men Zidane var på sitt aller beste. Blir overrasket hvis ikke han får 9 på VG-børsen i morgen.

 

--------------------------------------------------------

 

Om 3 timer er det duket for tur til Lofoten for min del. Derfor vil jeg ikke få muligheten til å diskutere (her på forumet), verdens største og beste idrettsarrangement før jeg returnerer til Fredrikstad 20. juli. Derfor skal jeg nå komme med kampanalyser for de kommende kampene :p

 

4/7: Tyskland - Italia:

Tyskland har vist best takter av de gjenværende lagene. De er også på hjemmebane foran elleville supportere, og må derfor takle det enorme presset som venter dem. Det tror jeg de klarer. Men Tyskland skal ikke ta noe for gitt, for plutselig dukker en italiener opp og scorer. De har faktisk hatt 8 forskjellige målscorerer hittil i VM, så de blir ingen kasteball.

TIPS: 2-1.

 

5/7: Portugal - Frankrike:

Portugal har vist gjevnt over grei fotball hittil. Frankrike har hatt en voldsom formkurve, og den kurven har ikke pekt nedover. Hvis Frankrike fortsetter slik de gjorde mot Brasil i kvartfinalen, er Portugal avhengig av at Ronaldo og Deco fungerer på sitt aller beste. Hvis de gjør det, skal Frankrikes rutinerte forsvar passe seg, Ronaldo og Deco har gjort mål ut av ingen ting før. Jeg har tro på at Frankrike klarer å slippe seg løs foran mål, forhåpentligvis med Henry i spissen.

TIPS: 1-3.

 

De neste analysene er naturligvis avhengig av at de foregående stemmer. Da de mest sannsynlig gjør det, er det bare til å kjøre på! :p

 

8/7: Italia - Portugal:

Italia kjempet tappert i semifinalen mot Tyskland, men klarte ikke å vinne over vertsnasjonen. I bronsefinalen møter de antatt svakere motstand i Portugal, som var sjanseløse mot Frankrike. Dette er en kamp jeg har tro på kan bli målrik, da begge lagene egentlig ikke har stort å vinne (annet enn bronsemedaljen, men det er det ingen som husker allikevel), og dermed kan slippe seg litt løs.

TIPS: 3-2.

 

9/7: Tyskland - Frankrike:

Begge lagene gjorde jobben sin godt i semifinalene. Det som fort kan prege kampen her, er at Italia presser og presser på Frankrikes bunnsolide forsvar, mens Frankrike satser på kontringene til Henry og Ribery. Begge lagene har store profiler som alene kan avgjøre kampen alene (Tyskland: Klose, Ballack. Frankrike: Henry, Zidane), noe jeg tror kan bli tilfelle her. Jeg håper Frankrike gjentar bedriften fra 1998, men er redd Klinsmanns mannskap kan bli litt for tøft.

TIPS: 1-0.

 

Da takker jeg for denne gangen, vi skrives igjen om 2 år (i denne sammenhengen), da EM står for tur. Ikke en like stor begivenhet, men absolutt verdt en titt :)

 

PS! Hvis noen skulle lure på hvorfor jeg skriver dette innlegget, så er det som sagt for å si min mening om de kommende kampene, OG at jeg ikke har så veldig mye å gjøre før jeg drar :p

 

EDIT: leif

Endret av L@sse
Lenke til kommentar

Jeg må si at Brazil-fansen og Brazil-spillere gjennom tidene har vært de mest disiplinerte. Brazil har en rolig fans som lager hygge i en stadion med trommer og trompeter. Spillerne er det heller ikke noe å si på. Brazilianere er et rolig folk. Vi hadde en fra Brazil her i nabolaget, han kom i fred. Snille mennesker og sympatiske.

 

Nå har jeg skaffet meg biletter til å se Brazils trening her i Norge, den 15. august.

 

Lasse:

Lykke til i ferien og kos deg!

Lenke til kommentar
Jeg mener at Makèlèlè, Viera, Gallas og Thuram var bedre enn Zidane. Noen øyeblikks magi er selvsagt nok til å få kommentatorene til å gå bananas. Trist, men sant.

6420460[/snapback]

 

enig, endelig er noen enig med meg! Mener at Zidane er altfor oppskrytt, selvsagt er han god, men dessverre ikke så god som han en gang var.. Dessuten har jeg ALDRIALDRI likt ham. Han og Ronaldinho! PØH! Alt dere ser er teknikk, glem teknikk sier jeg! Se hvordan de tenker og spiller fotball, jeg mener INGEN er bedre enn Henry, han er god i teknikk. MEn ikke den beste, men han er flink å lure, skape rom for andre, lage trivsel for laget, osv.. Kan nevne han er fotball-guru som Scheie.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...