gamerman Skrevet 16. april 2006 Skrevet 16. april 2006 (endret) Hei Har begynt på nytt siden jeg klarte ikke å holde meg unna cheats etter jeg var ferdig med mye i spillet med min thief.. Det jeg lurer på er : Har Staff`s noe hensikt ? Altså man har enchantet staffs med fire damage o.l men det er staffen selv som gjør damage. Hvis jeg f.eks equiper en staff på en Mage jeg lager , vil den da gi extra dmg på vanlig spells slik som fire o.l ? takk for svar , tips til hva jeg bør velge per lvl og master skill er også fint når jeg skal være mage please Lurer også på om hvem rase som er best til Mage Endret 16. april 2006 av gamerman
avtrekkeren Skrevet 16. april 2006 Skrevet 16. april 2006 Funker som et spell, du kan ikke angripe med vanlige attacks med en staff. Du bruker den som et vanlig våpen, og den vil sende ut det spellet som er lagret i den mot det du sikter på. Det skal stå hvor mange uses en staff har igjen, akkurat som på andre items.
gamerman Skrevet 16. april 2006 Forfatter Skrevet 16. april 2006 Ok , men da blir det ikke slik at hvis jeg bruker fire spell f.eks mens jeg har staven equiped så vil det ikke bli 2 times damage eller noe lignende ?
avtrekkeren Skrevet 16. april 2006 Skrevet 16. april 2006 Nope. Så vidt jeg vet finnes ikke slike fokus-items i Oblivion. Det er vel World of Warcraft det
gamerman Skrevet 16. april 2006 Forfatter Skrevet 16. april 2006 Nope. Så vidt jeg vet finnes ikke slike fokus-items i Oblivion. Det er vel World of Warcraft det 5930497[/snapback] Ok , kan du gi meg litt tips om å være mage , evt hvem rase som er perfekt for det ?
oOF Skrevet 16. april 2006 Skrevet 16. april 2006 *Hvilken* rase ja, hm redguard er ikke noe spesielt bra for a spille mage. Prøver likevel siden jeg har 40 timer i Oblivion nå.
invalid_user Skrevet 16. april 2006 Skrevet 16. april 2006 Breton og High Elf er vel de beste mage-kandidater. Selv valgte jeg High Elf med custom class. Det angrer jeg litt på, for det tar evigheter å levle.
Sponis Skrevet 16. april 2006 Skrevet 16. april 2006 Fordelen med staff er den ikke bruker mana, så rene mage klasser kan angripe med staff når de ikke har mer mana igjenn.
gamerman Skrevet 16. april 2006 Forfatter Skrevet 16. april 2006 Breton og High Elf er vel de beste mage-kandidater. Selv valgte jeg High Elf med custom class. Det angrer jeg litt på, for det tar evigheter å levle. 5931075[/snapback] Dark Elf er best på destruction mente noen andre så jeg tok det I am destructive
avtrekkeren Skrevet 16. april 2006 Skrevet 16. april 2006 Fordelen med staff er den ikke bruker mana, så rene mage klasser kan angripe med staff når de ikke har mer mana igjenn. 5931238[/snapback] Alle kan angripe med staffs uansett, så lenge det er charges igjen på staffen
Sponis Skrevet 16. april 2006 Skrevet 16. april 2006 Fordelen med staff er den ikke bruker mana, så rene mage klasser kan angripe med staff når de ikke har mer mana igjenn. 5931238[/snapback] Alle kan angripe med staffs uansett, så lenge det er charges igjen på staffen 5931513[/snapback] Ja, men kun rene mage klasser har nytte av det, siden de andre har våpen istede.
Isbilen Skrevet 16. april 2006 Skrevet 16. april 2006 Ja, men kun rene mage klasser har nytte av det, siden de andre har våpen istede. 5932162[/snapback] Prøv å ta et spøkelse med Iron Shortsword eller noe, så skjønner du hvorfor andre klasser kan ha nytte av Staffs også...
Mossfoot Skrevet 17. april 2006 Skrevet 17. april 2006 Ja, men kun rene mage klasser har nytte av det, siden de andre har våpen istede. 5932162[/snapback] Prøv å ta et spøkelse med Iron Shortsword eller noe, så skjønner du hvorfor andre klasser kan ha nytte av Staffs også... 5932821[/snapback] SIlver er da strengt tatt ike så vanskelig å oppdrive...Staff's huff, alt for lite charge :S
Bytex Skrevet 17. april 2006 Skrevet 17. april 2006 (endret) Fordelen med en god staff med en damagespell er jo at man går kjapt tom for mana når man bruke kraftigere spells (spesiellt destruction, koster fort 80-90-100 mana for en 45dmg spell, og rundt level 10 har man kanskje 300-350 alt etter hvilken rase man plukker (Breton får 50 magicka boost f.eks.) og birthsign (Atronach gir 250 extra magicka men du regainer aldri uten å bruke potions). Bottom line, det er godt å ha en staff med en feit damagespell på når man går tom for mana. Det føles som man har evig med mana i starten når man bare bruker små destruction-spells. Det jevner seg ut, trust me. Endret 17. april 2006 av Bitex
Kuroneko Skrevet 17. april 2006 Skrevet 17. april 2006 Hmm. Jeg feiga unna Highelf (og apprentice) fordi jeg ikke likte den ekstra sårbarheten. Så, breton med mage-birthsign gir 100 ekstra magicka, og med int på 100 (burde være oppnåelig rundt lvl 15 omtrent) gir det 300 magicka. Ikke allverdens. Selvsagt kunne vi hatt 100 magicka til om vi laget en highelf med apprentice, men jeg var altså for redd for svakheten. Dessuten, med bladeskill dør det meste om jeg skyter med magi til jeg er tom og deiser løs med sverdet et par ganger. Og med høy wis regenerer magickaen raskt nok til at jeg kan fyre løs noen spells til etter et par sverdkutt i motsatt fall. Hvilke rase er best mage? Jeg ville valgt breton eller highelf, siden bonusen til magicka etter min oppfatning er langt viktigere enn litt ekstra skill. På den annen side, om du velger apprentice birthsign får du dobbel bonus her i forhold til en breton og da er vel det viktigste å passe på at klassen ikke har minus i int eller wis. I det hele tatt: Om du skal "multiclasse", pass på at rasen passer til begge deler, og plukk en du liker utseende på (enda en grunn til å ligge unna highelf etter mitt syn ) Staffs: Fantastiske saker, uansett. Jeg fant en silence staff like før jeg skulle ta et quest med å banke en supermage. Sammen med et ok damagespell ble hele kampen et vanvittig antiklimaks, ettersom supermagen forsøkte å banke meg med en dolk. (og med tung rustning merket jeg jo knapt det). Muligheten til å kaste to spells om hverandre er fra tid til annen minst like god som muligheten til å slå litt med sverd også (et hovedpoeng er at en av angrepene ikke bruker magicka). Det finnes også staver som skader veldig, veldig mye. Veldig greit å ha mot bosser og sånt.
Effekt Skrevet 17. april 2006 Skrevet 17. april 2006 Er Imperial. Funker bra som en slags warrior/battlemage.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå