just_me Skrevet 15. april 2006 Skrevet 15. april 2006 jeg trenger et gratis program til og styre en pc via en annen help?!?
just_me Skrevet 15. april 2006 Forfatter Skrevet 15. april 2006 sorry glemte: det må funke via internett på andre siden av ruteren for og si det sån
Thor. Skrevet 15. april 2006 Skrevet 15. april 2006 www.LogMeIn.com er gratis og bra. du trenger en nettleser med java/activeX. det er alt. programmet skal innstaleres på den pc en du skal fjernstyre
Tordenflesk Skrevet 15. april 2006 Skrevet 15. april 2006 Prøvd Remote Desktop? Digg å sitte på skolen å styre PC'n hjemme
wil Skrevet 15. april 2006 Skrevet 15. april 2006 VNC er tingen veit dere. Det går på tvers av platformene. Kan styre Linux maskin fra Windows og omvendt. Remote Desktop er noe drit synes no jeg. VNC er endel bedre pga disse tingene: - Går på tvers av platformene - Slipper at skjermen til pc`en som styres, slår seg av - Enkel å konfiguere - Har ikke noe med Microsoft å gjøre - Trenger ikke å ha XP Pro på den pc`en som skal styres. +++++ Mange ting, uannsett. jeg bruker VNC fremfor RD iallefall. Jeg bruker selv VNC Enterprise 4.1.9. Den er ganske bra.
Tordenflesk Skrevet 15. april 2006 Skrevet 15. april 2006 Hadde nok brukt VNC jeg også, men det må jo installeres så det får jeg ikke brukt fra skolen i hvert fall.
wil Skrevet 15. april 2006 Skrevet 15. april 2006 Neida, trenger ikke å installeres. Eller, på den maskina som skal styres må den være installert og serveren må være starta. Men på den pc`en som du skal styre den andre pc`en med, trenger du bare å ha VNC Viewer. Åpne den og styr i vei. Ikke noe problem. Men altså. Du må ha VNC installert på den pc`en som skal styres.
Tordenflesk Skrevet 15. april 2006 Skrevet 15. april 2006 Neida, trenger ikke å installeres. Eller, på den maskina som skal styres må den være installert og serveren må være starta. Men på den pc`en som du skal styre den andre pc`en med, trenger du bare å ha VNC Viewer. Åpne den og styr i vei. Ikke noe problem. Men altså. Du må ha VNC installert på den pc`en som skal styres.Ergo, PC'r med absolutt null mulighet for å laste ned/innstallere programmer kan ikke bruke VNC.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå