Gå til innhold

I-ram. Når kommer det til Norge?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg ser faktisk ikke problemene dere alle ser her.

Om du da kjører 2 stk slike. En til spill og en til OS.

Hadde vært gøy å spille litt krevende spill da :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Anandtech har testet load tider på noen spill:

I-RAM

Splinter Cell: CT 8.0s

Doom3 19.6s

Battlefield2 20.8

WD Raptor

Splinter Cell: CT 10.6s

Doom3 25.8s

Battlefield2 25.7

Jeg vil ikke kalle dette for utrolig raskt, sett i forhold til WD Raptor.

Kent

Skrevet

mer lagring har man filserver for ( som man kan plasere et anet sted i huset pga støy)

ikke dumt med Iram for en htpc, men litt for dyrt for meg

K4F

Skrevet

Hvorfor skal ikke spillet loade med den lesehastigheta disken har?

Spillet skal jo bare fra ramdisken til minnet som OSet allerede kjører på.

Spill loader fortere her etter å ha de installert på en Sata disk i forhold til IDE tidligere.

OSet ligger fortsatt på på en IDE disk.

Teknikere fra Itum bekreftet også at det spilte liten rolle hvilken disk OSet ligger på, det er hastigheta på disken programmet kjører fra som som betyr noe.

Skrevet

Det er nok mange fordeler, men ulempen ligger jo hovedsaklig på prisen. Vi snakker nå om ytelse i forhold til pris.

Kan man bruke DDR2-RAM i denne modulen for å kunne øke hastigheten ytterligere, fungerer det med AMD og Intel sine plattformer? siden AMD (ikke) støtter DDR2, men Intel gjør...

Skrevet

Tror at hovedproblemet er at programvare ikke er laget for de høye overføringshastighetene som ligger i I-RAM. Tviler på om du vil få høyere hastighet ved å bruke DDR2.

Kent

Skrevet

Da jeg skulle ha en pc med lavt støynivå, og ikke skulle gjøre stort annet enn å streame/route, brukte jeg flash istedet for HD. CF -> IDE koster ca 300kr. Flashkort på 4GB kan fås for ca 1300kr. Man kan også klare seg med mindre enn 4GB. Det vil være noe tregere enn I-RAM, billigere, og man slipper å bekymre seg for at data tar kvelden når I-RAM batteriet ryker.

Skrevet

I-Ram måste vara helt oduglig i en htpc om den inte står på dygnet runt. Batteritiden är ju allt annat än bra. SATA blir ju bromsklossen här. Den dagen I-ram kommer på PCI-X eller PCI-E blir det bättre, men fortfarande inte optimalt. Sata har dessutom en otroligt hög latency (som man iofs kan minska/höja i tredjeparts program).

Dahle, boota hellre från LAN med din htpc. Diskless nodes är saken för htpc. Gärna med Gigabit nätverk.

Skrevet

Det går hovedsaklig på at man booter fra nettverket, altså man har en server eller en annen maskin man booter fra. Fordelen ligger i at man ikke trenger noen disk i maskinen. Men er ikke helt sikker på hvordan dette virker...

Skrevet

Men igjen Omy: Da er du avhengig av at du har en server, ergo en ekstrakostnad større enn I-Ram.

Til spørsmålet ditt om DDR2-RAM-støtte for AMD-systemer; det har ingenting å bety om du har DDR1, 2 eller GDDR3 for den saks skyld. Enheten gjør bare at RAM fungerer som en permanent lagringsstasjon uavhengig av RAM-støtte ellers i systemet.

Skrevet

Windows støtter ikke bootup over nettverk. Man kan derimot starte en windows installasjon ved et netboot image som kan lastes over nettverket.

Om man vil benytte Linux, så støtter det nettverksboot med litt arbeid.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...