Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 13. april 2006 Skrevet 13. april 2006 Har etter en lang stund med undring og fundering tatt meg den frihet å poste en post om et spørsmål jeg alltid har lurt på. Med siden av knappen man trykker inn for å få en DVD/CD-brenner ti å åpne seg er det et bittelite hull som jeg alldri har sett noen nytte i. Det er så lite at man trenger en nål hvis man skal finne på å stikke noe inn der. Hva er dette hullet for noe. Skjer det noe hvis man tetter dette igjen? Her tenkte jeg spesielt hvis jeg kjøpte et front-deksel som typen under (se bilde) og det lille hullet ikke kom der det skulle, og dermed ble dekket til og ikke fikk luft. Dette ser ut til å passe en DVD-brenner jeg har bortsett fra at 'det lille hulet' kommer til å bli dekket til. Er det farlig?
FonderPrism Skrevet 15. april 2006 Skrevet 15. april 2006 Når du stapper en nål eller lignende inn i hullet så skal du kunne skyve ut CD-rommen, altså en nødløsning ved evt. strømbrudd eller lignende... Så om du ikke planlegger å utsette PC'en for et strømbrudd akkuratt idet du MÅ ha tak i CD'en som står i CD-ROM'en, så tror jeg du uten videre problemer kan skifte deksel til et annet...
nomore Skrevet 15. april 2006 Skrevet 15. april 2006 Så om du ikke planlegger å utsette PC'en for et strømbrudd akkuratt idet du MÅ ha tak i CD'en som står i CD-ROM'en, så tror jeg du uten videre problemer kan skifte deksel til et annet... 5927430[/snapback] Hvem planlegger dette da?
tormoddf Skrevet 16. april 2006 Skrevet 16. april 2006 Så om du ikke planlegger å utsette PC'en for et strømbrudd akkuratt idet du MÅ ha tak i CD'en som står i CD-ROM'en, så tror jeg du uten videre problemer kan skifte deksel til et annet... 5927430[/snapback] Hvem planlegger dette da? 5927503[/snapback] Det spiller ingen rolle. Så lenge du kan få av dekselet igjen kommer du jo også til hullet, og dermed kan du få ut igjen cden. Til trådstarter: bare skift deksel du, det er helt trygt.
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 16. april 2006 Skrevet 16. april 2006 Siden jeg alldri har hatt behov for å bruke det lille hullet tenker jeg at jeg alldri vil få det heller. Takker for svar.
BearCat Skrevet 17. april 2006 Skrevet 17. april 2006 Hvor mange ganger måtte du spørre om dette ? Og hvor mange like svar måtte du ha før du godtok svaret ?
roac Skrevet 17. april 2006 Skrevet 17. april 2006 Så om du ikke planlegger å utsette PC'en for et strømbrudd akkuratt idet du MÅ ha tak i CD'en som står i CD-ROM'en, så tror jeg du uten videre problemer kan skifte deksel til et annet... 5927430[/snapback] Hvem planlegger dette da? 5927503[/snapback] Ingen, men dersom det er en dårlig lodding og CD-ROMen inneholder en plate med favorittspillet (eller for den saks skyld svindyr programvare), så er det ganske praktisk å ha denne muligheten
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå