Gå til innhold

TG06: Ekstremoverklokking fra HW


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

snakka litt med overklokkings gutta, ser ikke ut som dem har mista helt motet. CPUen var muligens skadet allerede før gutta motok den. Så derfor konka den. Gutta selv var veldig skuffet da CPUen lett gikk opp til 6,3. Men de kommer sterkt tilbake igjen imorgen da med et nytt HK fra ASUS, noe dem forøvrig også hadde idag. Synd det ikke er mer informasjon fra oppsettet ute på internett. For dere som ikke er på TG er det jo ingen informasjon om hva dem brukte.

Men lykke til imorgen da gutter, takker for et glimrende show idag.

Lenke til kommentar

Vi kom aldri opp i 7 GHz. Den fo****a prosessoren døde brått og uventet ved 6,3 ghz og livet sto ikke til å redde.. Egentlig litt kjipt fordi jeg satt kontinuerlig fra kl 13.30 til kl 17 og moddet alt som skulle moddes. Ble litt som en premature ejakulasjon... :blush:

 

Det kjipeste var vel at den gikk utrolig lett opp til 6,3 ghz, men når vi skulle øke multiplier så døde prosessoren... Men vi gir oss ikke.. skal kjøre en Yonah prosessor T2500 på et splitter nytt Asus socket 479 kort i ettermiddag.. så følg med... Da blir det også med 7900GTX på cascade.. så dette kan bli spennende..

Lenke til kommentar
Vi kom aldri opp i 7 GHz. Den fo****a prosessoren døde brått og uventet ved 6,3 ghz og livet sto ikke til å redde.. Egentlig litt kjipt fordi jeg satt kontinuerlig fra kl 13.30 til kl 17 og moddet alt som skulle moddes. Ble litt som en premature ejakulasjon... :blush:

 

Det kjipeste var vel at den gikk utrolig lett opp til 6,3 ghz, men når vi skulle øke multiplier så døde prosessoren... Men vi gir oss ikke.. skal kjøre en Yonah prosessor T2500 på et splitter nytt Asus socket 479 kort i ettermiddag.. så følg med... Da blir det også med 7900GTX på cascade.. så dette kan bli spennende..

5918174[/snapback]

Spennende! :) Blir dette vist på webtv?

Lenke til kommentar
Vi kom aldri opp i 7 GHz. Den fo****a prosessoren døde brått og uventet ved 6,3 ghz og livet sto ikke til å redde.. Egentlig litt kjipt fordi jeg satt kontinuerlig fra kl 13.30 til kl 17 og moddet alt som skulle moddes. Ble litt som en premature ejakulasjon... :blush:

 

Det kjipeste var vel at den gikk utrolig lett opp til 6,3 ghz, men når vi skulle øke multiplier så døde prosessoren... Men vi gir oss ikke.. skal kjøre en Yonah prosessor T2500 på et splitter nytt Asus socket 479 kort i ettermiddag.. så følg med... Da blir det også med 7900GTX på cascade.. så dette kan bli spennende..

5918174[/snapback]

ja du kan nok trenge en 955es som er god for 5350 på vann for å bryte 7ghz. ;)

Lenke til kommentar

Hvis man først skal ekstremoverklokke så burde man i det minste bruke prosessorer som folk flest her foretrekker og bruker, og såvidt meg bekjent så er hverken Pentium EE eller Core Duo representativt.

 

Selv kunne jeg derfor heller tenkt meg å sett ekstremoverklokking av følgende prosessorer:

- Sempron 64 3000+ og/eller Turion 64 MT-30 (sokkel 754-prosessorer)

- Athlon 64 3000+ og/eller Opteron 165 (sokkel 939-prosessorer)

 

Eller er Stoolman og Overklokk sine overklokkingskvaliteter bare begrenset til dyre Intel-prosessorer? :hmm:

Endret av snorreh
Lenke til kommentar
Hvis man først skal ekstremoverklokke så burde man i det minste bruke prosessorer som folk flest her foretrekker og bruker, og såvidt meg bekjent så er hverken Pentium EE eller Core Duo representativt.

 

Selv kunne jeg derfor heller tenkt meg å sett ekstremoverklokking av følgende prosessorer:

- Sempron 64 3000+ og/eller Turion 64 MT-30 (sokkel 754-prosessorer)

- Athlon 64 3000+ og/eller Opteron 165 (sokkel 939-prosessorer)

 

Eller er Stoolman og Overklokk sine overklokkingskvaliteter bare begrenset til dyre Intel-prosessorer?  :hmm:

5919049[/snapback]

 

De prøver vel å slå rekorder?

Lenke til kommentar
De prøver vel å slå rekorder?

5919113[/snapback]

Ja, men hva med å prøve å slå rekorder med prosessorer for folk flest enn med prosessorer folk flest synes er totalt uinteressante? For min del blir dette forsøket lite spennende og uoriginalt, omtrent som å se Amcar-fans gjøre de mest ekstreme modifikasjoner til sine utdaterte biler i et (desperat) forsøk på å slå totalt overlegne europeiske og japanske biler - helt fånyttes og på grensen til det patetiske med andre ord. Noen innser aldri HK-myten og MHz-myten dessverre, og resultatet blir slike ekstreme forsøk av liten betydning for reell ytelse og folk flest.

Endret av snorreh
Lenke til kommentar
Hva er grunnen til det egentlig? EDIT: At AMD selger 2.2 GHz til samme prisen som Intel 3.2?

 

Er ikke AMD Athlon 64 3500+ 2.2GHz like bra som et Intel Pentium 4 640 3.2GHz?

5919191[/snapback]

Prisen på prosessorer settes ut ifra hva de koster å produsere og hva markedet er villig til å betale. Athlon 64 3500+ er såvidt meg bekjent ikke bare like bra som en P4 630, men yter faktisk vesentlig bedre på ting som folk flest bryr seg om.

 

Når det er sagt så stiller jeg meg helt uforstående til Stoolman & co. sitt valg av ekstremt dyre prosessorer kun fra Intel for slike ekstreme forsøk. Utvalget av gode hovedkort til sokkel 754 og 939 er minst like bra eller bedre enn for sokkel 775 og 479, samt at prisene på prosessorene jeg har nevnt er mange ganger lavere enn dem de har valgt. En begrunnelse fra deres side på valg av oppsett synes jeg derfor kunne være på sin plass.

Endret av snorreh
Lenke til kommentar

Vel...

Ekstremklokking av Amd er ikke lenger like gøy.. Siden man må lete gjennom "mange" prosessorer for å finne noen som ikke har coldbug...

man kan nesten si at Overklokk er en Amd mann og stoolman er litt mer intel mann.. og de har gjennom tidene satt mange wrèr, vil ikke si de kun bruker Intel... det er minst like mye Amd...

 

Men som du sier.. fx60 og 955xe er vel ikke akkurat de prosessorene som folkflest bruker... men det er heller ikke ln2 :!:

 

Men jeg ser ingen problemer med core duo lekingen, siden det er en ganske sprek cpu som det begynner å bli tilgjengelige hovedkort til, folk må bare få det med seg og ta de med i sine vurderinger...

Lenke til kommentar
Men som du sier.. fx60 og 955xe er vel ikke akkurat de prosessorene som folkflest bruker... men det er heller ikke ln2 

 

Nei men de kunne ha prövd å clocke 3700+ eller x2 4400+ til det ytterste. Så kjöre 3Dmark06 og se hvordan den ville ytet i forhold til 3,5ghz eller pentium D 3,2ghz på full clock. Det hadde värt et spennende overklokkingsforsök.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...