Gå til innhold

Hvordan boote inn i MS-DOS (Windows XP)?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Blir du noe klokere eller? Har akkurat samme problem selv så om du kommer på noe lurt må du skrike ut.

 

Før brukte jeg oppstartsdisketter som var beregnet på dette. Seks disketter måtte kjøres før en kunne innstallere xpcd'en.

 

Hårek sier at en må boote fra cd'en. Dette får jeg ikke til uansett hvordan jeg prøver. Det skal sies at cd'en min ikke akkurat er den originale. Må en lage boot cd når en kopierer cd'en tro??

 

Har hentet diverse programmer fra nettet nå, men finner ut at dette har jeg ikke grepet på. Lastet ned The ultimate boot cd, fikk den til å boote etter mye strev, men den ser ikke ut til å kunne fikse problmete mitt.

 

Skal tro om det går an å boote på gammelmåten med denne USB Floppy??

Lenke til kommentar

Vell, jeg prøvde å boote fra Windows XP CD'en men det gikk ikke, jeg fikk ikke kjørt kommandoen jeg ville i Recovery Console.

Jeg har også prøvd the Ultimate Boot CD men den hadde ikke noe MS-DOS kommandolinje.

 

Hakke funnet noen løsning ennå...

Endret av Cookie1
Lenke til kommentar
NVflash er jo et program, ikke en DOS kommando.

 

Lag deg en DOS bootfloppy i XP. Det gjør du i høyreklikk meny for floppy, velg Format.

Så kopierer du inn nvflash.exe på den floppyen, og booter fra den.

5926773[/snapback]

 

hvis du leser toppen av tråden, ser du at jeg ikke har diskettstasjon på laptopen :roll:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...