Gå til innhold

druid sin rolle


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tvungen spec kan brenne, men stort sett alle klasser har enkelte must. Priests med imp. shield, fort. Pala og BoK, druids bør helst ha NS iallfall. Innervate er fett som faen, men skjønner det ikke er spesielt hyggelig å være tvungen til å ha det, 31 poeng i resto hemmer deg til annet.

 

Dog, kan du heale bør du heale.

recruitdruid06feb.jpg

Lenke til kommentar

The world is full of newsb, det er alt jeg kan si. Alle bare følger strømmen og sier at man bør heale, og helst ha innervate. Druid i engame PvE = gimp, gimp og gimp. Samme hva spec og gear. Hardcore resto builds som et must for å være i guilden er satt fordi enten guildleader er tard, eller classleader er tard. Let's discuss!

 

Jeg spiller en level 60 NE druid i guilden No Regrets på Stormreaver EU, farmet BWL i flere måneder, nylig kræsjet guilden(Adamantica) og NR ble laget, så vi har hatt en liten minor setback + ferier og eksamener så det er litt slapt der for tida. Godt over 100 dager /played.

Jeg er classleader, 1 av 8 officerer i guilden(ingen GM), og mitt syn på druid klassen er bygd på erfaring, ikke hva man tror en spell gjør. Før(Ragnaros stadiet) hadde vi innervate requirenment for å være i guilden, men etter class revamp og div andre ting ble dette endret for en stund siden. Det å spille healer hele veien gimper raidet ditt i visse eksempler ganske ekstremt. Grunnen til dette er ingen kjappe heals. Før HTrank3 har landet, har en paladin eller prest healet den personen. I raid er kjappe heals alt. De sier vi har 2 supre HoT spells, noe vi har. Men i raid er disse bortkastet; Rejuvenation blir enten overskrevet eller ikke tillat full virketid i 90% av gangene, og i de resterende 10% har det ingenting å si om personen du healet fikk de ekstra par 100 hp'ene. Ja, rejvuenation er bortkastet så og si alltid i et raid. Er ikke så billig heller, en tredjedel av 1k mana. Regrowth er vår kjappe heal, som vi bruker veldig sjelden grunnet den høye kostnaden. Samme for denne, HoT delen av spellen blir enten overskrevet, personen toppet opp, eller så har det ikkeno å si. Grunnet den høye manakostnaden bruker vi den bare i krisesituasjoner, hvorav en prest har en spell lik denne han spammer hele tiden, til langt mindre kostnad. Ser dere nytteverdien i disse to? HT er også bortkastet. Som sagt, i raid er kjappe heals alt. Så det blir til at du stacker opp mengder av +healing og spammer lavere og lavere ranks. Er selv nede i rank 3, healer for 630-660. NS redder ikke MT like bra som spamming av kjappe heals og shield.

Med slike dype restoration builds og gear, gimper du alle andre aspekter i klassen din. Du kan ikke gjøre noe brukbar DPS noested, ikke engang prot tanks er i nærheten av den lave DPS'en du har som resto. Men hvorfor ofre seg slik når alt du gjør er å spille en gimped priest med ingen shield, eller aggro reducement?(Cower holder ikke mål)

Klassen vår har tools til å alltid kunne gjør noe, uansett situasjon. Vår styrke ligger heller der enn å leke en annen klasse. Så slikt har jeg spilt en stund, konstant bytting av gear, ut og inn, spiller så svetten renner nærmest der andre spammer en macro. Utrolig festlig, det er det virkelig. Du yter ikke bare mer, men du får mer ut av det selv.

 

Så folk bringer deg med for innervate. Vel, som en person som antakelig har hatt den spellen lengre enn veldig mange av dere, sier jeg at den er bortkastet og idiotisk. I mange tilfeller er de prestene som går oom og ikke kommer opp selv de som driter i mana pots og ting some night dragon's breath, eller wanding av judged mob(alliance). Ja disse skal man innervate, de late jævlene som bare skal leeche av en annen class. Smekk inn en healing rotation og innervate trenger aldri å bli brukt. Aldri. Så hva skjer når prestene er effektive da, med sin egen mana? Jo, da er 31 point talenten din bortkastet, og du står der og venter på at noe skal skje mens du prøver å rekke heale noen før en annen class gjør det, eller å smekke på rejuv bare for å se den bli overskrevet. NS er for pvp, gidder ikke diskutere det engang. Ellers er resten av resto treet veldig bra, den reduseringen i kostnader og høyere effekt er ganske stor og de er verdt å ta. Om du vil fortsette som en dårlig bilde av en prest, med rank3 HT vel og merke.

 

Nei, har testa ut flere builds i endgame pve content, og resto er ikke effektivt for raidet siden de kunne bare droppa deg og dratt med en ekstra prest istedet. Battleress er bare for bruk når man lærer seg encounters uansett.

 

De sier vi er en support class. For hva da? Decurse og remove poison og en buff som er nesten bortkasta i et raid? Armoren fra MotW redder ingen, resistancen er waste siden resistance buffs ikke stacker og du får buffs der det gjelder. +16 to all stats er nice, men du trenger bare 1 druid for MotW. Thorns trengs ikke diskuteres, hjelper ikke en dritt uansett.

 

Så, da har vi vel feid denne resto og support myten vekk?

Nei, HotW derimot, #1 talent for druids idag. Hjelper deg i alle aspekter, og hjelper deg utnytte hele klassen din. Vår spesialisering er ikke nødvendig for et raid, de kan heller bare bringe den skikkelige classen istedet. Og om du spesialiserer deg for en ting kan du ikke gjøre andre ting effektivt.

Problemet er, at i endgame pve idag er det ikke plass til fleksibilitet. 40 mennesker, nok plass til å fylle alle plasser mer enn nok, druids er bare en fyllmasse.

Lenke til kommentar

Jeg mener at druid sin rolle i raid er å fylle opp de plassene som man ikke har nok av.

Ja, en rogue gjør mer dps, Ja en warrior tanker bedre på flere mobs, Ja en mage/lock gjør mer dps. Men..

får man ikke nok av en eller flere klasser, evt at noen stikker, blir D/C'et osv osv så er druid genial å ha.

Innervat er selv et spell jeg mener er bortkastet, ihvertfall på de aller fleste priests endgame. Hvorfor?

fordi da satser de aller fleste på Mana/5s istedet for spirit. Eneste gangen jeg kan se nytten av Innervate på priest er når de har spirit tap på seg for da har de nok spirit til at den gjør noe nytte.

Innervate burde gjøres til selfbuff på samme måten som Innerfire. Da det veldig ofte er druiden selv som har mest spirit og mest nytte av den

Lenke til kommentar
Jo..

 

Og ikke si at du har sett en imba rank 14-druid være råtøff i en PvP-video, faktum er at til alt annet enn healing kan druider enkelt erstattes.

5912704[/snapback]

 

Tror ikke du skal si at druids ikke kan ta dmg, fordi på nesten alle servere er det druids som er høyeste rankene. MEN! det kan jo selvfølgelig heale, er resto druid selv.

Lenke til kommentar

Druids er faktisk hybrider, og eneste måten de kan utkonkurrere andre er ved å bruke sin allsidighet. Druids på raids bør gjøre det som trengs, når det trengs. Mangler man en warrior, bruk en druid beartank. Mangler man litt dps, men har bra healing, sett en druid til å nuke/feral. Trenger man manabatteri og backuphealer, bruk innervate og HoT. Så enkelt er det. En hybrid vil ALDRI være bedre enn en pure class, bare innse det med en gang

Lenke til kommentar

Syntes at en feral druid med Leader of the pack, og healing innimellom (som feks på rogues som alltid skal dø) er verdt det ;)

 

Syntes forresten at imp (ihvertfall gamle) shield var akkurat som tactial mastery er nå, et must :) Med andre ord, ikke særlig sammenlignbart med NS. Ns er sinnsykt bra, men ikke et must. (bash, roots osv gjør at man kan klare seg uten)

Endret av M@R7!N
Lenke til kommentar
Druids er faktisk hybrider, og eneste måten de kan utkonkurrere andre er ved å bruke sin allsidighet. Druids på raids bør gjøre det som trengs, når det trengs. Mangler man en warrior, bruk en druid beartank. Mangler man litt dps, men har bra healing, sett en druid til å nuke/feral. Trenger man manabatteri og backuphealer, bruk innervate og HoT. Så enkelt er det. En hybrid vil ALDRI være bedre enn en pure class, bare innse det med en gang

5914009[/snapback]

Du gidder ikke lese innlegget mitt da?

Lenke til kommentar
Druids er faktisk hybrider, og eneste måten de kan utkonkurrere andre er ved å bruke sin allsidighet. Druids på raids bør gjøre det som trengs, når det trengs. Mangler man en warrior, bruk en druid beartank. Mangler man litt dps, men har bra healing, sett en druid til å nuke/feral. Trenger man manabatteri og backuphealer, bruk innervate og HoT. Så enkelt er det. En hybrid vil ALDRI være bedre enn en pure class, bare innse det med en gang

5914009[/snapback]

Du gidder ikke lese innlegget mitt da?

5914233[/snapback]

 

Har lest innlegget ditt ja, men det var mye utenombabbel og lite direkte svar på spørsmålet til trådstarter. Valgte derfor å presisere min mening om svaret i et enkelt og oversiktlig svar :p

Lenke til kommentar

tja.. hvis man har full-epic healing gear, kan man jo lett specce feral/resto og få 10k++ mana, men fremdeles kunne heale godt uten winnervate...

f.eks så gikk det 3uker uten at jeg brukte innervate i bwl/mc/aq20/zg what ever.. grunnen var at det ikke trengs av de beste guildene lenger.

 

Med 10k++ mana og masse +healing kan man f.eks spamme rank 3-5 HT, uten å slippe opp for mana.

 

eksempel: gjorde dette fra boss 1-7 i MC uten å komme under 15% mana. kampen var over lenge før jeg normalt kom til 40%....

neffy derimot, bør man egentlig ha innervate, siden kampen varer så lenge...

Lenke til kommentar

var nettopp i et raid no, jeg gikk som catform, og når vi var ferdig med instansen, var d en som la fram en dmgmeter addons, som viser hvor mye skade alle har gjort, og ja jeg var på første plass forran både warlock shaman og rogues, så at druid i catform (feral) ikke gjør skade, vel det skjønner bare ikke jeg hvor dem får fra. har man bra gear, rett talentsbuild så gjør dem skader, beviste iverfall jeg for dem i raidet idag, :D

Lenke til kommentar
var nettopp i et raid no, jeg gikk som catform, og når vi var ferdig med instansen, var d en som la fram en dmgmeter addons, som viser hvor mye skade alle har gjort, og ja jeg var på første plass forran både warlock shaman og rogues, så at druid i catform (feral) ikke gjør skade, vel det skjønner bare ikke jeg hvor dem får fra. har man bra gear, rett talentsbuild så gjør dem skader, beviste iverfall jeg for dem i raidet idag, :D

5917517[/snapback]

 

da er det selvfølgelig BWL-raid der alle har epics vi snakker om?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...