kristoffer1989 Skrevet 11. april 2006 Skrevet 11. april 2006 Jeg skal kjøpe meg et slikt hardiskkabinett til min 200 gb harddisk.. men jeg har nå et problem.. Hvordan finner jeg ut hvordan type kabinett jeg skal ha? står dette på disken? spørsmål 2 er: når hardisken er i en slik ekstren sak da.. skal den stå på slave elelr master?
Ernie Skrevet 11. april 2006 Skrevet 11. april 2006 (endret) Over ser du kablene for IDE (den store blå) og S-ata (den lille svarte) Endret 11. april 2006 av Ernie
kristoffer1989 Skrevet 11. april 2006 Forfatter Skrevet 11. april 2006 snakk om kjapt svar tusen takk skal du ha.. har noen noe svar på om den skal stå på slave eller master da? det kan jeg vel eventuelt finne ut selv MEN!! Vet noen om et stabilt hardiskkabinett til bruk med Usb2? hadde vært ekstremt flott om det funket med Firewire også men det MÅ ha USB2... Takk for alle svar...
mhsalangli Skrevet 11. april 2006 Skrevet 11. april 2006 kanskje denne er noe for deg(IDE): http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=307147 Jeg har usb2 versjonen. på denne så skal disken stå med cable select.
kristoffer1989 Skrevet 11. april 2006 Forfatter Skrevet 11. april 2006 kanskje denne er noe for deg(IDE): http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=307147 Jeg har usb2 versjonen. på denne så skal disken stå med cable select. 5906055[/snapback] så veldig grei ut den.. fant ut at min Western Digital Caviar på 200 gb var en Ide harddisk... Den skulle jo da funke flott med denne saken.. men da er spørsmålet: Den står nå i den stasjonære... formatert og blir brukt i wondows xp(wondows er ikke instalert på denne disken) den er i en partion og alt funker flott.. Vil det da funka å ta den ut av den stasjonære og putte den inn i denne boksen for så å stappe inn boksen i usb to/firewire ingangen også blir den en harddisk i min datamaskin eller må jeg ha drivere og formatere på nytt og styre?
Ar`Kritz Skrevet 11. april 2006 Skrevet 11. april 2006 Det skal funke like fint etter at du har puttet den inn i kabinettet.
mhsalangli Skrevet 11. april 2006 Skrevet 11. april 2006 formaterte min disk i windows, monterte den i boksen og plugga i pcn, windows fant driver og den var klar til bruk. har en overføringshastighet på +- 20mb/s
kristoffer1989 Skrevet 11. april 2006 Forfatter Skrevet 11. april 2006 høres ikke dumt ut:) noen som da har noen formening om hva slags slikt kabinett jeg burde velge? har sett noen Icebox ting.. er dette noe?
kristoffer1989 Skrevet 11. april 2006 Forfatter Skrevet 11. april 2006 Denne var det jeg tenkte på...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå