Gå til innhold

Lov med fildeling til venner?

Arne

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hei!

Eg har ein kamerat som påstår at fildeling til venner er lov, men viss dei er anonyme, er det ikkje lov. Dette finn eg lite sansynleg, men eg lurar no.

Venlegst ikkje kall meg "tosk" eller "idiot" no, sjølv om eit slikt spørsmål er idiotisk.

Eg treng berre nokon til å avkrefte det/bekrefte det.

Endret av Ueland
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan ikke bekrefte noe, men det jeg tror at det ikke er lov til å dele noe man har lastet\rippet så gi det videre. Uansett om man gjorde det privat eller på et Lan.

I frankrike er det lov:D

Skrevet

Du kan ikke dele noe som er beskyttet av copyright lovgivningen, uansett om det er med venner eller med anonyme.

Skrevet (endret)
Du kan ikke dele noe som er beskyttet av copyright lovgivningen, uansett om det er med venner eller med anonyme.

5895283[/snapback]

bevis er nøkkelen her, foreløpig foreligger det ingen i denne tråden Endret av modellmakt
Skrevet

Hvis du har kjøpt en plate eller en film så har du vel lov å kopiere den, konvertere til MP3 og dele med nærmeste venner og familie. Det finns en prfessor i Norge på dette som heter Jon Bing, google litt på han så får du se hva han har sagt i mange nettammenhenger.

Skrevet
Hvis du har kjøpt en plate eller en film så har du vel lov å kopiere den, konvertere til MP3 og dele med nærmeste venner og familie. Det finns en prfessor i Norge på dette som heter Jon Bing, google litt på han så får du se hva han har sagt i mange nettammenhenger.

5895436[/snapback]

Videre har du vel lov til å ha backup av medie/lisensnøkler til programvare, og i god sikkerhetsånd bør disse være "off site". Det betyr uheldigvis ikke at den som oppbevarer backupen har lov til å bruke denne...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...