Gå til innhold

SpillePC SD3700+,7900GT,2GB RAM


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Tenkte å kjøpe meg en relativt kraftig spillePC til 10-15000. Etter å ha sett litt rundt tenkte jeg å gå for dette oppsettet. PCen skal ikke brukes til annet krevende arbeid enn spill.

 

Er litt i tvil på RAMen (Corsair 2GB) og hovedkortet (DFI Lanparty nF4). Noen forslag?

 

Hørt det er noen som har hatt problemer med å sette inn PCI Express-kort på dette hovedkortet. Noen som vet om dette problemet fiksa?

 

Alle innspill taes imot med takk! :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg håper inderlig ikke at du skal bruke trådløs internett på en spille-PC. Det vil forringe spillopplevelsen ytterlig. Oppsettet så egnet ut for overklokking, så da anbefaler jeg disse minnebrikkene. De kan klare 275MHz++ (de fleste 280MHz) på 3-4-4-8.

 

Kanskje du burde sette sammen en handlevogn hvor du kan kjøpe varene fra max 2 steder. F.eks. Pyton og Shg.no.

Lenke til kommentar

Maskina kommer mest sannsynlig til å være trådtilkoblet internett. Det trådløse nettverkskortet er bare en reserveløsning dersom dette skulle bli aktuelt for en liten periode.

 

Er ikke sikkert systemet skal overklokkes, kanskje det vil klokkes etter noen spill krever bedre PCer, men ikke i utgangspunktet. Er det ikke viktig å ha gode inngangstider på AMD-prosessorer? Mener jeg har lest det.. :hmm: Er disse noe å anbefale?

 

Takk for svar! ;)

Lenke til kommentar
Maskina kommer mest sannsynlig til å være trådtilkoblet internett. Det trådløse nettverkskortet er bare en reserveløsning dersom dette skulle bli aktuelt for en liten periode.

 

Er ikke sikkert systemet skal overklokkes, kanskje det vil klokkes etter noen spill krever bedre PCer, men ikke i utgangspunktet. Er det ikke viktig å ha gode inngangstider på AMD-prosessorer? Mener jeg har lest det.. :hmm: Er disse noe å anbefale?

 

Takk for svar! ;)

5891119[/snapback]

Frekvens eier timings.

Lenke til kommentar

Takker for svar!

 

Overbevisende overklokkeegenskaper på den X2 3800+! Blir kanskje et dual core-system likevel.. :)

 

Big SturL: Vet du om noen tester som viser at Hz eier timings? Søkte litt rundt og denne fant testen som sa at det var lite forskjell mellom bra hertz og gode inngangstider, ikke bare i forhold til hverandre, men også i forhold til ok hertz og ok timing. :hmm: Vurdere å gå ned på 2GB PC3200 CL2-minne..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...