Gå til innhold

2xGeForce7800GT256MB eller 1x7900GTX512MB


Anbefalte innlegg

Vurderer å oppgradere maskinen, men vet ikke helt hva som gir best resultat av å kjøpe til et 7800GT (har 1 fra før), eller vente litt og så kjøpe 7900GTX. Jeg har tenkt å oppgradere HK, skjerm og prosessor i løpet av året. Derfor må jeg tenke litt kost nytte :hmm: . Er det noen som kan komme med gode forslag. :thumbup:

Endret av Glenmohr
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Uenig med alle her. Kjøp deg et 7800GT til, den comboen slår alle single kort som er ute i dag. Ikke bytt det ut med et 7900GTX for så å "kjøpe et til senere", det kommer aldri til å lønne seg å kjøpe det aller siste, ihvertfall ikke når du har et godt SLI-kapabelt kort fra før av.

 

Før du får råd til et 7900GTX til så er det kommet DX10 kort som er dobbelt så kraftige.

Lenke til kommentar
Uenig med alle her. Kjøp deg et 7800GT til, den comboen slår alle single kort som er ute i dag.

Sletts ikke alltid.

http://www.hardware.fr/articles/605-1/rade...sfire-test.html

 

Jeg vil tro det det blir en del rimligere å selge det kortet han har nå og betale mellomlegget for et 7900GT enn å kjøpe et 7800GT kort til. Klart, ytelse gevinsen vil ikke bli like stort, men det vil igjen gi fordeler som mindre støy, varmeutvikling og strømforbruk.

Lenke til kommentar
7800GT SLI blir jo ganske mye bedre enn single 7900GT da :)

5890028[/snapback]

 

ja, men også 2500,- dyrere..

 

ville heller solgt det 7800gt kortet og kjøpt et 7900gtx for de pengene... 2 x 7800gt er omentrent like bra som et 7900GTX, pluss at du vil ikke ha muligheten til å oppgradere maskina mer, uten å måtte selge begge kortene, som mest sansynlig vil synkje sinnsykt i pris.. selg kortet ditt for det det er verdt, ca 1800-2000. og legg på 2000,- for et nytt 7900GTX,dermed sparer du 500,-

 

siden det billigste 7800gt kortet koster idag ca 2500,-

Endret av SiRious
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...