Gå til innhold

gammel + ny disk vil ikke funke sammen


Anbefalte innlegg

Win XP SP2:

 

Gammel SATA systemdisk booter ikke.

Ny SATA systemdisk booter 100% ok når den står alene i maskinen.

 

Problemet:

Maskinen vil ikke boote når begge står i samtidig, selv om den begynner å boote på den nye friske disken, så stopper den opp før påloggingsskjerm kommer opp...

 

Tar jeg vekk den gamle fra systemet, booter den nye helt ok. Jeg vil ha begge i samtidig for å redde gamle data, hva er gale? :hmm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
den nye satan er det sata 300 eller 150? hadde samme problemet. da måtte jeg sette på en jumper for å få den til sata 150....... da funka (funker) det helt fint......

5886558[/snapback]

 

Hmm, begge mine er SATA150. Begge er seagate Barracuda. Har satt BIOS til bare prøve å boote fra 1 disk, men det virker som den av en eller annet grunn prøver den å starte den gamle disken også. Systemet henger bare når begge diskene står i samtidig.

 

Utrolig frustrerende.

 

Hvis den gamle ødelagte ikke booter, så skal vel den alikevel komme opp som en vanlig SATA disk i et nytt system, slik som jeg prøver?

 

Jeg forstår ikke hvorfor systemet henger når den gamle disken kobles til...

Lenke til kommentar

Ny kabel gjorde ingen forskjell. Det virker nesten som om maskinen booter på den gamle ødelagte systemdisken uansett hva jeg gjør i BIOS.

 

Og ikke kan jeg koble den til etter at den har bootet på den nye systemdisken, da henger alt.

 

Noen som vet om det går an å kjøpe eksternt harddiskkabinett og sette den gamle systemdisken i den, slik at jeg kan koble den til etter oppstart? :hmm:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...