Gå til innhold

Ønskeliste for tutorials - Hva vil DU se?


Anbefalte innlegg

  • 2 måneder senere...
Videoannonse
Annonse

Jeg vil se en tutorial for å plassere meg selv midt inn i et bilde. I stedet for i forkant, som det blir i dag.

 

F.eks bak en stor steinsøyle som er plassert midt i bildet.

 

Og så kunne jeg også tenke meg en tutorial som går på å plassere f.eks meg selv 3 plasser i samme sofa i samme bilde uten at det ser helt forferdelig falskt ut(som det gjør med meg :-D )

Lenke til kommentar
Og så kunne jeg også tenke meg en tutorial som går på å plassere f.eks meg selv 3 plasser i samme sofa i samme bilde uten at det ser helt forferdelig falskt ut(som det gjør med meg :-D )
Gjort: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=849566

 

Har iallfall nemnt nokre ting som kan vere greit å tenkje på, trur eg ...

 

Redigert: Forklarte for Photoshop, kjem truleg til å leggje til forklaring for Gimp seinare. Forskjellane er ikkje store, og prinsippa er akkurat dei same, so om ein kan Gimp finn ein nok raskt fram til det tilsvarande der.

Endret av Torbjørn T.
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
  • 4 måneder senere...

Hei, jeg leste litt på denne tråden og folk har mange forskjellige måter å organisere bildene sine på. Men hva er den beste metoden? Finnes det en standard for arkivering av digitale bilder som dere vet om? Hadde vært fint med en steg for steg guide for hvordan man best mulig tar vare på bildene sine. Fra bildet blir overført fra kamera til datamaskin og videre hva man bør gjøre med det videre, hvilken mappestruktur bør man bruke? Hvilket arkiveringsprogram er best og hvordan skal man bruke dette (tags osv.). Slik at man etter å ha fulgt guiden sitter igjen med et system hvor man etter å ha lagt inn flere tusen bilder enkelt kan finne frem til de bildene man ønsker. Er det i det hele tatt mulig å lage en slik standard som ivaretar forskjellige folks behov? En beste måte å gjøre det på?

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...
  • 4 uker senere...
  • 2 måneder senere...

Skulle gjerne likt å vite Hvordan de laget introen i "The idiots of garrysmod 2" (Ligger på youtube)

 

Om det finnes noen tutorials som kan hjelpe meg godt på vei til å lage noe liknende, så hadde det vært fint :D

 

Har prøvd å google, men fant ikke noe spesielt.

 

Hovedsaklig vil jeg bare vite hvordan de får texten til å komme (i 3d) frammover eller fra siden, slik som i introen.

 

Edit: Jeg vil lære det i Adobe After Effects!

Endret av Applebeefanmæfitjægrisnæ
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Hei. jeg vet ikke om dette er rette plassen å spørre, men here goes :

 

Jeg har nylig fått meg et ganske enkelt speilreflekskamera, og tar ganske mange bilder. det jeg mangler er en god måte å organisere bildene. Helst et program som kan tagge bildene på samme måte som man tagger musikkfiler. en funksjon for skalering og endring av filstørrelse hadde også vært kjekkt.

 

 

Hvis det er et program som gjør alt dette, (photoshop kanskje?) så hadde det også vært greit med en guide på hvordan man gjør alt dette.

 

Hvis ikke, hadde det vært flott om folk kunne dele med oss nybegynnere hvordan dem organiserer sine bilder.

 

Det eksisterer kanskje en tråd om dette fra før? fant ikke noe ved å søke.

Lenke til kommentar
  • 8 måneder senere...
  • 2 uker senere...
  • 4 uker senere...

Jeg føler for å legge ut en guide snart. Ser på meg selv som rimelig stødig i photoshop og tror jeg kan bidra med gode forklaringer og spennende teknikker som går mest på enhancements i fotografier.

 

Noen som har lyst å se hvordan de løfter portrettene sine et par hakk med enkle og viderekomne teknikker i photoshop og lightroom? Hvis det er interesse skal jeg slenge opp noe snart.

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...
  • 1 år senere...

Hei. jeg vet ikke om dette er rette plassen å spørre, men here goes :

 

Jeg har nylig fått meg et ganske enkelt speilreflekskamera, og tar ganske mange bilder. det jeg mangler er en god måte å organisere bildene. Helst et program som kan tagge bildene på samme måte som man tagger musikkfiler. en funksjon for skalering og endring av filstørrelse hadde også vært kjekkt.

 

 

Hvis det er et program som gjør alt dette, (photoshop kanskje?) så hadde det også vært greit med en guide på hvordan man gjør alt dette.

 

Hvis ikke, hadde det vært flott om folk kunne dele med oss nybegynnere hvordan dem organiserer sine bilder.

 

Det eksisterer kanskje en tråd om dette fra før? fant ikke noe ved å søke.

 

Hmm..lol 2 år nesten 3 år forseint ute ser eg. men uansett viss du ikkje har gjort någe.. photoshop elements 10

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
  • 3 år senere...
  • Gjest avklistret denne emne

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...