Gå til innhold

Hvordan lage server i CS: Source og 1.6?


Anbefalte innlegg

Sorry, glem innlegget min ovenfor.

 

 

 

Jeg har nå åpnet porter på ruteren min.

Jeg har også lagt en server, men jeg får bare opp lokal ip adressen.

Hvordan kan jeg endre lokal andressen til min eksterne IP adressen?

 

Når jeg trykker start server, kommer den lokale IP adressen opp.

 

Beklager viss det er vanskelig å forstå innlegget mitt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det skal den heller ikke gjøre. Du må (som sagt før) forwarde portene på ruteren din til din lokale IP.

Du sier du har åpnet portene, så da har du enten gjort det feil eller noe annet er feil.

 

Jeg har gjort akuratt sånn som det står jeg skal gjør på portforwade.com.

Lenke til kommentar
Kan man spille på sin server med kameratene når den er dedikert????

 

Ja det kan du, men bare vis du har din PC stående oppe og går med det programmet, og at du har åpnet porter i ruteren ;) men ikke gi vennene dine IP`en som står i det programmet ettersom det er lan IP

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Sitter med samme problemet. Sv_Lan er 0 og.

rcon sv_lan 0 :thumbup:

Btw hvorfor blir ipadressen min alltid "10.0.0.5:27015" ?

Det er jo en intern adresse så det nytter ikke å joine en slik adresse =/

 

Hva skal jeg gjøre..?

 

Edit: skrivefeil

Endret av Pilarwiki
Lenke til kommentar
Når eg setter serveren opp, så er ip til serveren min lokale ip, altså 192.168.1.1, dvs ingen på nett kan joine serveren.

Er det en måte å forandre ipen til min eksterne ?

IP-en du oppgir her funker bare på det lokale nettet ditt, altså bare i din husholdning.

 

 

For å få IP-adressen som går over internett, besøk

http://www.whatismyip.com/

og gi den oppgitte IP-en til folk som vil joine serveren. Har du en dynamisk IP-adresse (at IP-adressen blir mottatt fra ruteren) kan IP-en bli forandret (ved f.eks inn-/utkobling av ruter eller nettverkskabel, pluss andre tilfeller). Da må du gå inn på siden igjen, og gi IP-adressen som blir nevnt.

Lenke til kommentar

Har ett "rutermodem" fra Telenor, "ZyXcel" eller noe sånt. Har åpna porter men finner ikke ut hvor jeg skal "forwarde" ipadressa =/

 

Med ip-adressa fra whatismyip.com: kan andre joine min server med den, selvom ip-adressa fra den nettsiden, ikke er den samme som står oppført inne på Source Deticated Server?

Lenke til kommentar
Har ett "rutermodem" fra Telenor, "ZyXcel" eller noe sånt. Har åpna porter men finner ikke ut hvor jeg skal "forwarde" ipadressa =/

 

Med ip-adressa fra whatismyip.com: kan andre joine min server med den, selvom ip-adressa fra den nettsiden, ikke er den samme som står oppført inne på Source Deticated Server?

http://www.portforward.com/english/routers...routerindex.htm -> søk på zyxcel og finn dinn router -> trykk på den og finn CS i listen.
Lenke til kommentar
Med ip-adressa fra whatismyip.com: kan andre joine min server med den, selvom ip-adressa fra den nettsiden, ikke er den samme som står oppført inne på Source Deticated Server?

Ja. Jeg tror det alltid er den interne ip'en som står på dedicatet server vinduet. Hvis du bruker en annen port enn 27015 må det stå etter ip adressen med : mellom.

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...