Gå til innhold

Admin Krøll i phpBB?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har et lite problem med phpbb, jeg hadde et forum på en server! men så skulle jeg flytte det og gikk greit, tok backup først å så la jeg inn backupen på den nye serveren! men når jeg skal logge meg inn på ADMIN panelet så kommer jeg til den gamle ADMIN panelet på gamle serveren :hmm: Har prøvd alt mulig rart men det funker ikke :hmm:

Noen som har et godt tips å gi meg??

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+6132
Skrevet
Jeg har et lite problem med phpbb,  jeg hadde et forum på en server! men så skulle jeg flytte det og gikk greit, tok backup først å så la jeg inn backupen på den nye serveren! men når jeg skal logge meg inn på ADMIN panelet så kommer jeg til den gamle ADMIN panelet på gamle serveren :hmm:  Har prøvd alt mulig rart men det funker ikke :hmm:

Noen som har et godt tips å gi meg??

5882109[/snapback]

Det kommer av at innstillingene i phpbb er satt til det gamle domenet ditt, slik at forumet vil automatisk sende deg til den gamle adressen. Prøv å lete gjennom configen i databasen og/eller config på server for å endre URLen.

Gjest Slettet+6132
Skrevet
Eller så kan du ta fresh innstalasjon, og så bare bytte ut databasen backupen hvis strukturen er den samme.

5886408[/snapback]

Problemet er bare at når du innstallerer så setter du en hovedurl, feks www.server1.no/forum/, og når du sa skal sette opp nytt forum på www.server2.no/forum/ med backupen fra server1 vil configen inneholde URLen til server1, og du vil bli sendt der. Derfor må det endres manuelt :)

Skrevet

Konfigurasjonen, ligger den ikke i fila da? Hvertfall så er det slikt på IPB, så derfor tenkte jeg sikkert det var samme måte. For når du tar en fresh innstalasjon så vil jo konfigurasjonen lagres i fila, og da skader jo ikke hva du importerer av data til sql'en.

Skrevet

Nja, det stemmer sånn halveis. Det er en config-fil, men det er også en del i database under tabellen [prefix]config (altså vanligvis phpbb_config).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...