vivastar Skrevet 7. april 2006 Skrevet 7. april 2006 Jeg har et lite problem med phpbb, jeg hadde et forum på en server! men så skulle jeg flytte det og gikk greit, tok backup først å så la jeg inn backupen på den nye serveren! men når jeg skal logge meg inn på ADMIN panelet så kommer jeg til den gamle ADMIN panelet på gamle serveren Har prøvd alt mulig rart men det funker ikke Noen som har et godt tips å gi meg??
Gjest Slettet+6132 Skrevet 7. april 2006 Skrevet 7. april 2006 Jeg har et lite problem med phpbb, jeg hadde et forum på en server! men så skulle jeg flytte det og gikk greit, tok backup først å så la jeg inn backupen på den nye serveren! men når jeg skal logge meg inn på ADMIN panelet så kommer jeg til den gamle ADMIN panelet på gamle serveren Har prøvd alt mulig rart men det funker ikke Noen som har et godt tips å gi meg?? 5882109[/snapback] Det kommer av at innstillingene i phpbb er satt til det gamle domenet ditt, slik at forumet vil automatisk sende deg til den gamle adressen. Prøv å lete gjennom configen i databasen og/eller config på server for å endre URLen.
Zic0 Skrevet 7. april 2006 Skrevet 7. april 2006 Eller så kan du ta fresh innstalasjon, og så bare bytte ut databasen backupen hvis strukturen er den samme.
Gjest Slettet+6132 Skrevet 8. april 2006 Skrevet 8. april 2006 Eller så kan du ta fresh innstalasjon, og så bare bytte ut databasen backupen hvis strukturen er den samme. 5886408[/snapback] Problemet er bare at når du innstallerer så setter du en hovedurl, feks www.server1.no/forum/, og når du sa skal sette opp nytt forum på www.server2.no/forum/ med backupen fra server1 vil configen inneholde URLen til server1, og du vil bli sendt der. Derfor må det endres manuelt
Zic0 Skrevet 8. april 2006 Skrevet 8. april 2006 Konfigurasjonen, ligger den ikke i fila da? Hvertfall så er det slikt på IPB, så derfor tenkte jeg sikkert det var samme måte. For når du tar en fresh innstalasjon så vil jo konfigurasjonen lagres i fila, og da skader jo ikke hva du importerer av data til sql'en.
Ernie Skrevet 8. april 2006 Skrevet 8. april 2006 Nja, det stemmer sånn halveis. Det er en config-fil, men det er også en del i database under tabellen [prefix]config (altså vanligvis phpbb_config).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå