Gå til innhold

Nikon D70 + 18-70mm. Bra pris?


Anbefalte innlegg

Hei.

 

Hjelper en del med data og hjalp en bekjent i dag som akkurat hadde kjøpt seg et Canon EOS 30D. Han har en Nikon D70 (ikke S) med 18-70mm orginal linse som han kan selge til meg for 5.000. Dette er med veske, reim og lader.

 

Kameraet er godt brukt, men har ikke tegn til slitasje osv.

 

Burde jeg slå til? Han sier han fort kan få mer for det ved å selge det på det åpne markedet, men at jeg skal få det for 5000 siden jeg hjalp ham med pc'en.

 

Håper på snarlig tilbake melding, siden han ga meg frist til i morgen med å svare.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Da sparer jeg ca 3000, men D70S er jo noe bedre enn D70.

Tror jeg slår til jeg, for betalte jo 6000 for FZ30 kameraet mitt jeg kjøpte for en måned siden.

 

Og skal jeg kjøpe speilrefleks med en grei linse så må jeg jo opp i ca 8000-9000 kroner. (Nikon D50/D70S med 18-70mm).

 

Kanskje se om jeg kan få prutet ned til 4500...

Lenke til kommentar

D70 s noe bedre, er jo en sannhet med visse modifikasjoner. I utgangspunktet er det det samme kameraet, men litt større skjerm, batteri og software. (noen mindre oppgraderinger i tillegg) Gjør en firmwareoppgradering så er det så og si likt.

 

Prisen er grei, men ikke noe kupp heller. D70 hus pleier å ligge på ca 4500 +-, og kitlinsa koster jo ikke allverden.

Han får nok ikke veldig mye mer for kameraet på det åpne markedet.

Men kameraet er godt det, så du får nok vurdere det utifra det.

Lenke til kommentar

Gjerne prut det ned i 4500,- ellers må jeg avkrefte at D70s er bedre enn D70. det stemmer overhodet ikke. I praksis og bildekvalitet er de to prikk like.

 

Større skjerm er eneste forskjellen.

 

Om utstyret ser bra ut, og har kvittering hadde jeg gått for det om jeg hadde planlagt speilrefleks.

 

Cirrus, kit litsen ligger på 2500

Endret av engekri
Lenke til kommentar

Ja det er det jeg tenker på. Kjenner ham ikke så godt, så regnet ikke med at det var mega billig. Men 18-70mm linsa (orginal) koster vel ca 2000-3000 kroner bare den. Det er jo ikke den vanlige 18-55mm linsa som følger med nå til dags.

 

Og et speilrefleks kamera skal jo uansett holde litt mer enn et år...så 5000 er vel en grei pris for min del.

 

Og så er det bedre å kjøpe det fra ham, enn fra noen på QXL eller finn.no eller lignende. Kjenner i alle fall selger.

Lenke til kommentar
Gjerne prut det ned i 4500,- ellers må jeg avkrefte at D70s er bedre enn D70. det stemmer overhodet ikke. I praksis og bildekvalitet er de to prikk like.

 

Større skjerm er eneste forskjellen.

 

Nei. D70S har kontakt for kabelfjernutløser. For noen er dette et kjøp/ikke-kjøp argument.

Lenke til kommentar
Nei. D70S har kontakt for kabelfjernutløser. For noen er dette et kjøp/ikke-kjøp argument.

5878878[/snapback]

Selv når man kan bruke en IR-utløser som i tillegg er billigere? Man må riktignok treffe sensoren på framsiden av huset, men jeg kan ikke se at det skulle være umulig å gjennomføre.

 

5k er forøvrig ingen dårlig pris med 18-70-objektivet, gitt at alt fungerer og at huset ikke har gått 50k eksponeringer. Jeg solgte huset mitt med et ekstra batteri og en veske til 4800kr sist jul.

Endret av CWalken
Lenke til kommentar
Nei. D70S har kontakt for kabelfjernutløser. For noen er dette et kjøp/ikke-kjøp argument.

5878878[/snapback]

Selv når man kan bruke en IR-utløser som i tillegg er billigere? Man må riktignok treffe sensoren på framsiden av huset, men jeg kan ikke se at det skulle være umulig å gjennomføre.

Har Nikon D50 med nevnte IR-fjernutløser, og den er ganske retningsuavhengig, ihvertfall innendørs. Selv om sensoren sitter i front, så har jeg flere ganger holdt sensoren i området bak kameraet og fått det til å virke likevel.

Lenke til kommentar

Engekri og ing98ole:

Jeg er klar over prisen på linsa, poenget var at som bruktobjektiv er den ikke verdt en hel masse penger.

Det er derimot en god linse som det blir påpekt, om enn ikke ypperlig.

 

Om du syns kameraet ser bra ut og er helt og fint, så er det egentlig bare prisen som er avgjørende, om du syns den er verdt det.

 

Det er et meget godt kamera til prisen, jeg har selv en som jeg har brukt mye. Selv kjøpte jeg min D70 da D70s ble introdusert. Prisene ble dumpet, og mellomlegget var overhodet ikke verdt prisen for en s-utgave.

Du kommer uansett til å bli godt fornøyd med kameraet.

Har du handlet?

 

Ps: sørg for å oppgradere firmware om dette ikke er gjort. Veldig enkelt og raskt gjort.

Lenke til kommentar

Ja jeg har vært og hentet kameraet nå. Må få oppgradert firmware da dette ikke er gjort.

Får vel finne linken fra Nikon i morgen.

 

Kameraet har ingen riper, merker osv. Linsa ser helt fin ut, ikke noe støv osv.

 

Fikk med Nikon bæreveske (stor), orginal Nikon reim, lader og AF-S Nikkor 18-70mm 1:3.5-4.5G ED objektivet. Beskyttelses coveret til skjermen er også på plass.

 

Fikk det for 4500 kroner, siden jeg ga ham valget mellom å gå litt ned eller betale litt for hjelpen han fikk. :-)

Og så måtte jeg kjøpe meg en 2 GB CF brikke (550 kroner på komplett)

 

Så er været fint i morgen, kan jeg få testet det nye kameraet.

Og da ble det endelig speilrefleks på meg også....synd at jeg fikk det nå, og ikke når jeg var i Athen forrige uke..

 

Og nå begynner "marerittet" med å ønske seg større og bedre objektiver da....

Lenke til kommentar

Grattis med kamera, blir garantert fornøyd.

Husk at disse kameraen krever en god og rask minnebrikke for å yte maksimalt.

Firmware finner du ved å opprette en konto på support, nikon.no, registrere kameraet og søke firmware. Veldig enkelt å gjøre dette.

 

Suget etter nye objektiver og stæsj er der hele tiden, selv går jeg og venter på en 50mm 1.4, og skal også ha en tamron 90 mm 2.8 macro.

Etter det blir det en lyssterk tele etter det... etter det... etter det....

Vel, vi vet alle hvordan det er. Gleden over å kjøpe og fantasere om å kjøpe er nesten like stor som å bruke.

Som små snørrunger i godtebutikken....

(Ble litt OT til slutt)

Lenke til kommentar

Gratulerer med nytt kamera til røverpris. Et godt 18-70mm-eksemplar er forøvrig overraskende anvendelig i de fleste situajoner, så å lete etter annet linsebehov trenger ikke være det første du gjør.

 

Når det gjelder CF-kort til D70 hadde jeg nok gått for et Sandisk Ultra II, som ikke trenger å være veldig mye dyrere enn alternativene. Hastighetssammenligning av forskjellige minnekort på D70.

Lenke til kommentar

Jeg gikk for en Twinmos 2 GB CF 140x brikke i første omgang. Vet at dere ikke liker Twinmos, men jeg har ikke noen problemer med Twinmos SD brikkene jeg kjøpte så satser på CF brikken også.

Var og hentet den i går kveld i postautomaten til komplett.

 

Har også en Microdisk på 2.2 GB (CF II), men den har vel dårligere hastighet. Men den funket på kameraet. Så kan ha den til backup.

Og den bruker mer strøm vet jeg, siden den har bevegelige deler.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...