Gå til innhold

Hardware.no: Noen interesse for HW-LAN? Når, hvor og hvordan?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Behøver det bare å være ét LAN da? Kan jo lage en slags organisasjon som f.eks Gatebil. Reise landet rundt å lager liv og røre. Jeg kan være primus motor om det blir noe i Nordland :) Har litt erfaringer med å arrangere LAN fra før så..

Endret av Jtand
Lenke til kommentar
Høstferien er nok det beste tidspunktet, ettersom mange er bortreist i sommerferien og i jule-/vinterferien. I tillegg er TG og Exotic-Lan er i påskeferien.

5882987[/snapback]

Ja, en motvekt til LAN-ene på våren hadde vært greit. Nå er det riktignok mange som reiser vekk i høstferien også, men regner med at man bør legge slike tilsteldninger til ferietider.

Lenke til kommentar

Ikke vet jeg men etter min mening frastøter navnet LAN mange av de "eldre" brukerne.. LAN er for fjortiser som vil spille CS og liknende. Seminar er for kjedelig.. Tema er egentlig lurt, så lenge temaet ikke er CS.. :nei:

 

"Problemet" vil vel uansett være å få de "eldre"/erfarne brukerne til å komme, kanskje kunne dere arrangere forelesning med de "beste" forumbrukerne.

Er mange her med en del kunnskap innen web, film, redigering, bildebehandling osv...

 

Bare en ide..

Lenke til kommentar

Å forby CS-spilling er nok ikke smart (jeg sier ikke at du foreslo det, jeg bare drar tankene dine et hakk videre ;)). Min tanke er at dette kan være et litt uvanlig LAN, hvor det å lære og lære bort blir fokus, selv om alle kan gjøre hva de vil. Faglig, men ikke for tungt, innhold kan uten tvil være spennende, men det er viktig at folk skjønner at dette ikke er et vanlig LAN man drar på for å drikke brus, spille CS og rope etter Arne.

Lenke til kommentar
men det er viktig at folk skjønner at dette ikke er et vanlig LAN man drar på for å drikke brus, spille CS og rope etter Arne.

HELT enig! De er det nok av! Kan ikke kalle meg en av de eldste brukerene, men slike typer begynner jeg å gå ganske lei av. Er mer interessert i programmering for å si det sånn :p

Lenke til kommentar

Jeg synes det kommer mange fine innspill her, og ikke minst, det virker som om mange av oss har et felles ønske for hva et HW LAN bør være.

 

Oppsummerer litt her foreløpig:

1. Messe: Forhandlere og produsenter presenterer og selger (Nei de har ikke med seg hele lageret :whistle:)

2. Fagseminar/Workshop: Flere forskjellige problemstillinger settes fram. Mulighet for konkurranser og dommerpanel. Fagseminarer avhenger av interessen og innsatsen fra vår side ;)

3. Gaming: For de av oss som liker det. :D Men, kanskje motivasjonen for å komme heller er; "Jeg skal lære meg mer om.." og deretter "så skal jeg delta i X (<-Sett inn avhengighet her) Compo, og det jeg ellers rekker etterpå."

 

Er dette en grei oppsummering hittil? Alle disse punktene inneholder flere muligheter som f.eks gå sammen med flere for å opp å rabatter, kanskje omvendte auksjon?, læresteder kan komme med innspill til workshops og kanskje dommerpanel. Sist men ikke minst compoer i CS, Quake, BF m.m. er avhengig av timing og lengde på LANet og naturligvis hvor mange vi skal etterstrebe å få med.

Lenke til kommentar

Oppsummerer litt her foreløpig:

1. Messe: Forhandlere og produsenter presenterer og selger (Nei de har ikke med seg hele lageret :whistle:)

2. Fagseminar/Workshop: Flere forskjellige problemstillinger settes fram. Mulighet for konkurranser og dommerpanel.  Fagseminarer avhenger av interessen og innsatsen fra vår side ;)

3. Gaming: For de av oss som liker det. :D  Men, kanskje motivasjonen for å komme heller er; "Jeg skal lære meg mer om.." og deretter "så skal jeg delta i X (<-Sett inn avhengighet her) Compo, og det jeg ellers rekker etterpå."

 

5888583[/snapback]

 

Midt i blinken ;)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...