Gå til innhold

Hardware.no: Noen interesse for HW-LAN? Når, hvor og hvordan?


Anbefalte innlegg

et hardware lan høres bra ut det. men det spørs om jeg kan komme, da jeg akkurat har fått sommerjobb på kanal digital, og det er en jobb som krever en del timer i uka. plus at jeg får lite eller ingen ferie i sommer.

 

men om det blir startegisk plassert, og stort nok og passer med tidplanene mine så er jeg med tenker jeg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg er intressert. Kansje holde i Trondheimsområdet heller, da dette er mer "sentrert" i landet?

6000429[/snapback]

Sentrert blir et relativt utrykk i den forstand da store deler av befolkningnen holder til på østlandet ;)

6001192[/snapback]

 

 

 

surt for de som bor i finnmark da :p

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Nå har jeg hatt en lengre ferie etter TG. :) Kanskje noen syntes det var vel lang ferie etter så lite jobbing, men pytt, pytt :D

 

Interessen for overklokking var det ingenting å si på. Vi fikk en masse nye ideer og lærte også mye om hvordan vi IKKE skal gjøre ting :)

 

Stor takk til Kenneth, Andre og alle andre som hjalp til. HW ånden lever i beste velgående!

 

Skal bare sjekke noen småting på min kant her.

Lenke til kommentar
Jeg synes det kommer mange fine innspill her, og ikke minst, det virker som om mange av oss har et felles ønske for hva et HW LAN bør være.

 

Oppsummerer litt her foreløpig:

1. Messe: Forhandlere og produsenter presenterer og selger (Nei de har ikke med seg hele lageret :whistle:)

2. Fagseminar/Workshop: Flere forskjellige problemstillinger settes fram. Mulighet for konkurranser og dommerpanel.  Fagseminarer avhenger av interessen og innsatsen fra vår side ;)

3. Gaming: For de av oss som liker det. :D  Men, kanskje motivasjonen for å komme heller er; "Jeg skal lære meg mer om.." og deretter "så skal jeg delta i X (<-Sett inn avhengighet her) Compo, og det jeg ellers rekker etterpå."

 

Er dette en grei oppsummering hittil? Alle disse punktene inneholder flere muligheter som f.eks gå sammen med flere for å opp å rabatter, kanskje omvendte auksjon?, læresteder kan komme med innspill til workshops og kanskje dommerpanel. Sist men ikke minst compoer i CS, Quake, BF m.m. er avhengig av timing og lengde på LANet og naturligvis hvor mange vi skal etterstrebe å få med.

5888583[/snapback]

 

Hvorfor ikke?? :p

 

Jeg er med i Oslo jeg. Høstferien hørtes også bra ut. Hvordan vil priser bli?

Lenke til kommentar

Det som HADDE vært morro var en liten "underskriftskampanje" for hvor LANet skulle være. Her er det fritt frem til å være aktive ;)

 

Sånn praktisk er det lettere å koordinere på østlandet ja. Litt feigt er det kanskje, og som bergenser selv ser jeg ikke noe prinsipiellt gale med å gjøre det f.eks i....Bergen..? ;)

 

Nei, foreløpig ser det ut som om østlandsområdet er mest reelt siden det er her hardware har sine kontorer og personer vi er avhengige av jobber eller går på skole.

 

En kjempe utfordring blir HVOR. Akkurat nå driver jeg og ringer rundt og sjekker lokaler. Det er ikke lett må jeg innrømme. Kom gjerne med konkrete forslag her.

Utfordringene våre er: Idrettshaller brukes på kveldstid, mao 5 døgn ikke populært. lokaler som Spektrum, Valle Hovin, Norges varemesse o.l er allerede fullbooket i de viktige feriene.

 

Så det ser ut som om vi må være kreative. Havnelagre? Tidligere industri/fabrikker? Kom med forslag.

....ja da får vi en ekstra utfordring med brann og politi..jeg vet :) La oss ta en utfordring av gangen :) (Merk jeg kalte det ufordring, ikke problem ;) )

 

Hvem vet, kanskje det finnes en kommune der ute som gjerne vil vise at de er up-to-date og flink med ungdom?

 

Edit: Priser er for tidlig å si noe om. Prisen kommer å ligge i området mellom hva 1 liter melk og en 96 Porsche Carrera koster. (Har ikke peiling på bil heller, så unnskyld meg hvis dem ikke lager Carrera lenger.) Merk H-melk, ikke Lett.

Endret av CWH
Lenke til kommentar
Det som HADDE vært morro var en liten "underskriftskampanje" for hvor LANet skulle være. Her er det fritt frem til å være aktive ;)

 

Sånn praktisk er det lettere å koordinere på østlandet ja. Litt feigt er det kanskje, og som bergenser selv ser jeg ikke noe prinsipiellt gale med å gjøre det f.eks i....Bergen..? ;)

 

Nei, foreløpig ser det ut som om østlandsområdet er mest reelt siden det er her hardware har sine kontorer og personer vi er avhengige av jobber eller går på skole.

 

En kjempe utfordring blir HVOR. Akkurat nå driver jeg og ringer rundt og sjekker lokaler. Det er ikke lett må jeg innrømme. Kom gjerne med konkrete forslag her.

Utfordringene våre er: Idrettshaller brukes på kveldstid, mao 5 døgn ikke populært. lokaler som Spektrum, Valle Hovin, Norges varemesse o.l er allerede fullbooket i de viktige feriene.

 

Så det ser ut som om vi må være kreative. Havnelagre? Tidligere industri/fabrikker? Kom med forslag.

....ja da får vi en ekstra utfordring med brann og politi..jeg vet :) La oss ta en utfordring av gangen :) (Merk jeg kalte det ufordring, ikke problem ;) )

 

Hvem vet, kanskje det finnes en kommune der ute som gjerne vil vise at de er up-to-date og flink med ungdom?

 

Edit: Priser er for tidlig å si noe om. Prisen kommer å ligge i området mellom hva 1 liter melk og en 96 Porsche Carrera koster. (Har ikke peiling på bil heller, så unnskyld meg hvis dem ikke lager Carrera lenger.) Merk H-melk, ikke Lett.

6068108[/snapback]

 

 

Legge det i hamar, Vikingskipet, hamar hallen... bare forslag !

Lenke til kommentar

Å legge det til vikingskipet blir litt som å hoppe etter Virkola. Og ja, det blir kanskje litt større enn vi bør legge ambisjonsnivået på.

I første rekke håpet jeg at vi kunne se i området 1 000 inntil 2 000 deltakere.

 

Høstferien er svært aktuell, selv om denne ferien er til forskjellig tid ut over landet.

For å klare å gjennomføre LANet i høstferien bør avgjørelsen taes nå i mai.

Med andre ord; Kom med gode forslag til konkrete lokaler.

Lenke til kommentar
Hva med å sette opp en avstemning med de forskjellige landsdelene som alternativer? :)

6068140[/snapback]

 

Jeg ville nok tro at om et lan ble arragert av hardware online, ville det nok havne i Oslo. De fleste som har fulltidsjobb hos hardware online, jobber i Oslo :)

Lenke til kommentar
Hva med å sette opp en avstemning med de forskjellige landsdelene som alternativer? :)

6068140[/snapback]

Jeg ville nok tro at om et lan ble arragert av hardware online, ville det nok havne i Oslo. De fleste som har fulltidsjobb hos hardware online, jobber i Oslo :)

6075586[/snapback]

Selvsagt er jeg klar over det, men så er det egentlig ganske irrelevant. Jeg er enig i at et HW-LAN bør arrangeres i Oslo, men hva flertallet av brukerne vil er langt viktigere.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...