Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

WRT54Gv5 slutter å fungere hele tiden


Anbefalte innlegg

Hei. Har nettopp kjøpt meg en Linksys WRT54Gv5. Har koblet Tele2 modemet inn i wan porten. I to av lan portene har jeg koblet to switcher. Alt fungerer helt fint en stund, det trådløse fungerer og alle kablede koblingene fungerer også. Så etter en liten stund så slutter internett å fungere og jeg kommer meg inn på webinterfacen til linksysen. Jeg kommer inn på andre maskiner på nettverket, merkelig nok. For å få det til å fungere igjen må jeg dra ut strømmen på linksysen. Har prøvd å oppdatere med den nyeste firmwaren fra linksys uten at det har hjulpet noe. Er det noen som vet hva som kan være galt?

 

(det merkelige er at jeg plutselig fikk opp en ny "internett connection" i windows etter jeg hadde koblet til linksysen. Kanskje dette har noe med stabiliteten å gjøre? )

 

Skjermskudd:

 

Internet connection

 

Basic

 

Routing

 

 

SysInfo

Vendor:LINKSYS
ModelName:WRT54G
Firmware Version:v1.00.6 , Jan 10 2006
#000
Boot Version:1.01.2
CodePattern:WGV5
Country:DE

11g RF Status:enabled(HW)
11g RF Firmware Version:3.131.20.0
11g RF Domain:DE(channel 1~13)
11g RF Channel:11
11g RF SSID:ensign

----- Dynamic Information

11g RF Mac Address:00:14:BF:E6:10:B3
MTU:1500
LAN Mac Address:00:14:BF:E6:10:B1
WAN Mac Address:00:14:BF:E6:10:B2
Hardware version:1.0
Device Serial No.:CDFB0ECH8851
ses_status=Success
ses_count=0

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er en feil med Pppoe på routern, stod i siste firmware at det var fikset men hadde samme feil hos en jeg satte den opp hos. Bare å bytte siden denne siste utgaven er en billig versjon med mange feil. gå for en eldre versjon. Har v3.1 og den er den beste routern jeg har hatt.

Lenke til kommentar

Jeg skrev det som det var og ville ikke ha en router der 90% av folka på forumer sier den suger. Har skrudd opp en slik og det er ikke samme delene som i min 3.1 versojn så det er nok noe i at den er low budget. Jeg fikk igjen penga for fyren ihvertfall da jeg leverte den inn.

Lenke til kommentar

(det merkelige er at jeg plutselig fikk opp en ny "internett connection" i windows etter jeg hadde koblet til linksysen. Kanskje dette har noe med stabiliteten å gjøre? )

5871564[/snapback]

 

Normalt for alle routere som støtter UPNP, da vil du få opp dette ikonet.

Lenke til kommentar

Kjørte du cd'en som fulgte med ruteren?

 

Har satt opp flere sånne (v5) og noen av de vil ikke fungere skikkelig før enn cd'en er kjørt. På gamle versjoner har det aldri vært noe problem. Tror det er vanskelig å få kjøpt gamle versjoner nå

Lenke til kommentar

ja jeg får en ip automatisk fra tele2 modemet. Linksysen slutter å svare; altså internett detter ut, og det er ikke mulig å koble til http://192.168.1.1. Men om jeg lar alle maskinene få tele2 ipen internt også (slik som det virket skjedde på den linken steinrr postet) da vil det vel bli konflikt på nettverket når jeg har flere maskiner?

 

 

edit: På den setup wizarden på cden kommer jeg ikke lenger enn til punkt 7. Den sjekker instillingene på min maskin, og så spør den om passord. Etter det så skjer det lite.

Endret av Garreth
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...