perkh Skrevet 5. april 2006 Skrevet 5. april 2006 Sett bort fra gratis eller ikke gratis: Hvilken av disse bør man ha? Installerte Picasa på min forrige maskin, og selv om det er et flott program, så ble jeg litt forvirret av hvordan den installerte seg. Scannet alt av bilder, og la det inn på årstall til venstre på skjermen - litt vilkårlig var det også. Jeg ønsker å ha litt mer kontroll, og gjerne systematisert slik jeg har sortert i mapper på Utforsker. ACDSee har jeg brukt til å klikke og se bilder, men aldri brukt den til å lage meg et system. Den virker jo rask. Picasa har jo et lekkert brukergrensesnitt, men ble altså litt forvirret av installeringen. Noen meninger og råd?
mandela Skrevet 5. april 2006 Skrevet 5. april 2006 (endret) http://www.xnview.com/er jo abselutt noe og se på 5870953[/snapback] støtter denne, meget bra program som kan tilpasses forskjellige behov. Jeg bruker denne i kombinasjon med picasa. Xnview som enkeltbildeviser, for gjennomgang av innkommende bilder, resizing, fullscreen visning, slides osv. Picasa er oversiktsalbumet mitt. For å få orden i bildene rett ved install, må du ha orden i dine filer og datoer i utgangspunktet. En annen ting å huske på er å ikke la picasa scanne maskinen din ved installasjon, men velge mapper selv i ettertid Endret 5. april 2006 av modellmakt
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå