Gå til innhold

Problemer med boot! Feil med PSU?


Anbefalte innlegg

Hei igjen gutta . Vært borte litt .

Tror ikke det er så store forskjellene på om du velger Liberty eller epsilon (eller Tagan for den saks skyld) .

Eneste er at med ønske om ennå mere HDer ville nok epsilon ha mere å gå på i lengden .

Og Easy.. det er ikke markeds trick med 4x15A ,kombinert=680w

dog en lite mulig scenario , da det vil si at du ikke kan belaste +3.3 eller +5 med noe.

http://www.xbitlabs.com/articles/other/dis...-roundup_7.html

 

Ville konsenrert meg om å fjerne minst i cdrom og beholde max 2

for å kunne kopiere uten å bytte .

 

Enig med Easy .. at du sikkert kan redusere antall vifter noe

man kommer gjerne til et punkt med god ventilasjon at flere ikke gjør noen nevneverdig forskjell .

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja, kan fort hende at jeg fjerner et drev. Men viftene har vel lite å si på strømforbruket...

 

Vi får se hvordan det utvikler seg, regner med at jeg bestiller en Epsilon i løpet av påske. Skal ikke bruke maskinen før etter påske, så får se hvordan det går da... :)

Lenke til kommentar
Og Easy.. det er ikke markeds trick med 4x15A ,kombinert=680w

Selvfølgelig er det bra ha stor 12V-kapasitet, men det er noe misvisende å kalle det 4 uavhengige linjer, det er jo egentlig 1 stor. Hvis de virkelig var uavhengige ville de jo ikke kunne overføre kapasitet til hverandre, hver og en ville være begrenset til 15 A.

 

På samme måte har S12 600 oppgitt to linjer med 18 A hver, men du kan godt laste 36 A uten å tenke på skjev belastning.

Endret av EasyRaider
Lenke til kommentar
Man snakker om delte eller seperate "utganger"  , voltage regulatorer .

Hvis hver og en faktisk voltreguleres uavhengig er jeg imponert, men jeg tviler på at det er tilfelle.

 

Og på 18+18 er fremdeles en til cpu .

5869427[/snapback]

Hvorfor tror du det? Faktum er at ingen av dem har noen begrensing annet enn at samlet ikke skal overstige 36 A/432 W, egentlig samme linje. Om du vil ha 12 W CPU og 420 W til andre ting på 12 V er det ingenting i veien for det.

 

(edit)

Men med mange andre PSUer stiller det seg annerledes, det er ikke uvanlig med sperrer på hver virtuelle linje.

Endret av EasyRaider
Lenke til kommentar

:whistle:

 

Du vet den P4 kontakten på et hoved kort .

Den gir strøm til hovedkortets regulatorer som mater CPU med strøm , kun det

og den +12volten som er da i P4 kontakten til hovedkortet spres ikke andre steder .

+12v1 kursen fra disse PSUene går til denne og deles ikke ut til andre kabler .

Dvs på en dual Rail PSU med +12v1 = 12A , +12v2=16A blir da

12A dedikert (+12v1 kursen/utgangen) til kun å fore CPU med strøm .

Alle andre kabler med +12v i seg , molex ,HDD , 20/24 pin , gfx kort får

sin strøm fra +12v2 .

 

Så med din s12 600 som du hele tiden snakker om vil man ha max. 18A til harddisker , drev , grafikk kort og annet .

 

Derfor er både Liberty og Epsilon + Tagan ett bedre valg synes jeg .

Endret av syar2003
Lenke til kommentar
:whistle:

 

Du vet den P4 kontakten på et hoved kort .

Den gir strøm til hovedkortets regulatorer som mater CPU med strøm , kun det

og den +12volten som er da i P4 kontakten til hovedkortet spres ikke andre steder .

+12v1 kursen fra disse PSUene går til denne og deles ikke ut til andre kabler .

Dvs på en dual Rail PSU med +12v1 = 12A , +12v2=16A blir da

12A dedikert (+12v1 kursen/utgangen) til kun å fore CPU med strøm .

Alle andre kabler med +12v i seg , molex ,HDD , 20/24 pin , gfx kort får

sin strøm fra +12v2 .

 

Så med din s12 600 som du hele tiden snakker om vil man ha max. 18A til harddisker , drev , grafikk kort og annet .

 

Derfor er både Liberty og Epsilon + Tagan ett bedre valg synes jeg .

5869569[/snapback]

Confused about Dual 12V lines? Here's the FAQ!

 

Seasonic S12 er en av de som egentlig bare har en 12 V linje. Tallene for +12V1 og +12V2 er der pga. ATX-standarden og at mange folk tror at "dual rail" er bedre enn "single rail". Det skulle egentlig stått "+12V: 36A".

Lenke til kommentar

Fin post , ,

Orginalt fra:

http://www.silentpcreview.com/article28-page1.html

 

 

Er egentlig ikke confused , men blander stadig vekk sammen om v1 eller v2 går til cpu .

Om prudusenten legger med f.eks ett gfx uttak eller evt. hk sammen med den ene dedikert cpu varierer tydligvis .

 

Vet ikke hvordan seasonic gjør det jeg , egentlig er det vel bare de selv som gjør .

Man de kan vel fremdeles ha en limiter på 18-20A på hver split .....

 

En med litt mere om dual "mysteriet" og god lesning.

http://forums.extremeoverclocking.com/show...ad.php?t=213849

Endret av syar2003
Lenke til kommentar
None of the S12s has a 20A limit on any of its lines. Period.

 

This is actually much better than real split rails. The entire ~29A capacity is available for any 12V device.

 

Yes, the S12's have just a single 12V rail. Mike's review found this, and Seasonic confirmed this to me when I asked them that question by e-mail.

 

Kunne jo spørre Seasonic selv, eller enda bedre, prøve å belaste over 20 A på samme "rail", men jeg har ingen grunn til å tro at det er noe løgn her.

Endret av EasyRaider
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...