Gå til innhold

TES: Oblivion kræsjer en del. Noen fiks ute?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Anbefaler å teste det ut på en "ren" partisjon om man har muligheten, Hadde minst 5 til 10 kræsj i timen jeg, men nå har det ikke kræset i det hele tatt etter 2-3 dager og en god del timer..

Stikkord er vel ghost, og deretter prøve seg frem om man vil finne problemet.

Skrevet (endret)
Anbefaler å teste det ut på en "ren" partisjon om man har muligheten, Hadde minst 5 til 10 kræsj i timen jeg, men nå har det ikke kræset i det hele tatt etter 2-3 dager og en god del timer..

Stikkord er vel ghost, og deretter prøve seg frem om man vil finne problemet.

5870128[/snapback]

Ja, men saken med ghost er vel at man må ha hk/gpu drivere installert før man kan ta en backup?

Eller tar norton ghost 10 backup av kun windows også, uten tileggsdrivere?

Noe som hadde vært himmel :)

Endret av asad
Skrevet
Fixen har alltid vært der. Du får kjøpt den til 2500 eller noe på elkjøp og heter Xbox 360  :p

5871128[/snapback]

Desverre så kræsjer faktisk spillet i ny og ne på 360 også :p tar mye lengre tid mellom hver gang og skjer kun etter lang spilletid, men det er der fordet...

Skrevet

damn. Spillet klikker igjen, uten lyd og. har visst tulla til noe.

Kan man lage et image av C: med ghost, med en ren windows installasjon, uten annet enn oppgraderinger fra microsoft?

Skrevet

rart, veldig lenge var OB helt fint hos meg, noe som 2 krash på 30 timer.

men nå klikker det hele tia, nesten vær gang jeg quick saver kreser det. og saven blir kurupt

Skrevet
Fixen har alltid vært der. Du får kjøpt den til 2500 eller noe på elkjøp og heter Xbox 360  :p

5871128[/snapback]

Men da straffes man dessverre med å måtte bruke en klumpete håndkontroller...

Dessuten koster fortsatt en HDTV ganske mye for tiden.

Skrevet (endret)

men nå klikker det hele tia, nesten vær gang jeg quick saver kreser det. og saven blir kurupt

5871734[/snapback]

lest om flere som har dette problemet. Høres veldig rart ut. Hos meg har hvertfall spillet vært klikk helt fra starten. ^^

edit: vurderer å reinstallere windows, og bare installere onboard lydkort. Se om det fortsatt kræsjer :S

Endret av asad
Skrevet

Har selv XP med SP2 på min rene partion.

Tror ikke det går an å kjøre ghost og kun få vanlig install. Derfor så tar jeg altid og speiler et image med en gang jeg har innstalert ny windows, samt et par til under prosesen med driver installering etc. Legger det på en dd-rw plate så er ting letere når det blir trøbbel. Men det er jo ikke noe problem å ha flerne partioner på en maskin. Selv så har jeg for øyeblikket 2 stk. En for spill og internett etc og en ti en til test og kødd!

Før du legger inn win påny så kan du jo ta en ghost kopi av den du bruker også legge inn ny. Skulle du anhre så er det bare å gåtilbakers til det gamle oppsette. Litt arbeid, men går da også ganske kjapt med tanke på alt tid man kan spare seg for når det blir trøbbel og fjas!

Skrevet

5871734[/snapback]

Samme hos meg :no:

Skrevet

Tror ikke det går an å kjøre ghost og kun få vanlig install. Derfor så tar jeg altid og speiler et image med en gang jeg har innstalert ny windows, samt et par til under prosesen med driver installering etc. Legger det på en dd-rw plate så er ting letere når det blir trøbbel. Men det er jo ikke noe problem å ha flerne partioner på en maskin. Selv så har jeg for øyeblikket 2 stk. En for spill og internett etc og en ti en til test og kødd!

Før du legger inn win påny så kan du jo ta en ghost kopi av den du bruker også legge inn ny. Skulle du anhre så er det bare å gåtilbakers til det gamle oppsette. Litt arbeid, men går da også ganske kjapt med tanke på alt tid man kan spare seg for når det blir trøbbel og fjas!

5873401[/snapback]

hva mener du med "speila et image" ? Med ghost mener du, eller system restore?

Faen ass, har ennå ikke fått spillet til å fungere. sykt at det skal være så vasnkelig, har jo gleda meg uendelig lenge. Skal reinstallere windows igjen, og prøve på nytt.

Men, først må jeg fnne ut hvordan jeg lager et imgage av windows rett etter installasjon :) tips takk!

Skrevet (endret)

5873401[/snapback]

hva mener du med "speila et image" ? Med ghost mener du, eller system restore?

Faen ass, har ennå ikke fått spillet til å fungere. sykt at det skal være så vasnkelig, har jo gleda meg uendelig lenge. Skal reinstallere windows igjen, og prøve på nytt.

Men, først må jeg fnne ut hvordan jeg lager et imgage av windows rett etter installasjon :) tips takk!

5875221[/snapback]

Mulig jeg utrykker meg litt dårlig; :roll: Men mener at jeg tar en del eksakte kopier av partionen med ghost under innstalasjon av winxp og drivere, tileggsprogramer og slikt.. og lagrer dette i tilfelle det blir trøbbel i et ledd så kan jeg velg hvor langt tilbake i prossesen jeg vil gå..

Men å starte med "blanke" ark og ren windows tror jeg er verdt bryet. Bare husk å ta vare på viktige filer i slikt som; C/:my documents/...etc. katalogen før evt format. ;)

Endret av Blacki
Skrevet

Blacki: kall meg dum, men jeg har ikke peiling på ghost. Aner ikke hva du snakker om for å være ærlig :blush: Visste ikke det gikk an ta backup under installasjonen av xp. Det jeg var ute etter er visst ikke mulig, noe som er logisk nok. For å ta backup må jeg jo installere ghost, og da er jo ikke installasjonen "ren" lenger.

Men nå er pcen formatert, og drivere innstalleres. Snart prøvekjører jeg oblivion igjen :D

Skrevet (endret)

Håper det bedrer seg da ihvertfall! :)

Og anbefaller på det sterkeste til de fleste å skaffe å seg ghost og sette seg inn i det. Et av få prog som jeg har brukt i snart 10 år på pc... Og sammen med PQ magic så er det det ultimate verktøy som jeg ikke kunne vært foruten. Å legge inn en helt ren winxp med sp2; med eller og alle drivere , program som jeg normalt har på pc'n tar meg mindre en 10-15 min.. :woot:

Edit: Ghost trenger ikke innstaleres. Selv så har jeg en oppstarts cd med ghost som jeg bruker.

Endret av Blacki
Skrevet (endret)
Håper det bedrer seg da ihvertfall! :)

Og anbefaller på det sterkeste til de fleste å skaffe å seg ghost og sette seg inn i det. Et av få prog som jeg har brukt i snart 10 år på pc... Og sammen med PQ magic så er det det ultimate verktøy som jeg ikke kunne vært foruten.  Å legge inn en helt ren winxp med sp2; med eller  og alle drivere , program som jeg normalt har på pc'n tar meg mindre en 10-15 min..  :woot:

5875660[/snapback]

Jeg skal sette meg inn i det, sparer masse tid som du sier :)

Ååh, håper Oblivion funker denne gangen!

edit: bethesda burde få ræva i gir og lage en patch.Har aldri hørt om så mange kræsj i et spill, noensinne, hos så mange brukere :)

Endret av asad

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...