Vice Skrevet 4. april 2006 Skrevet 4. april 2006 Har ikke spilt veldig mye ennå (kanskje 5 timer totalt) men har ennå ikke opplevd noe kræsj. (Dvs. en gang fikk jeg en feilmelding da jeg gikk ut av spillet...). Bruker kun original drivere fra ATI og lyddrivere fra Creative.
ZlummGlumm Skrevet 4. april 2006 Skrevet 4. april 2006 Har folk prøvd å rename "mpeg2dmx.ax" fila dems? Spillet kræsja i kamp veldig ofte for meg og helt til jeg bytta filnavn pån. Kræsjer fortsatt her og der. Men skjelden mer en 2 ganger dagen.
Gunnar B Skrevet 4. april 2006 Skrevet 4. april 2006 Fant litt info om div Oblivion kræsj. Problem: This problem has been plaguing me for the past days since I got the game. I love it but I've got over 100 saves at lvl 6 because I have to save everytime I change areas (like through a door or something), or if I am riding on a horse in the wilderness and I enter another zone. Well I found out the answer: SOLUTION: There are five solutions that will solve 99% of all crashings 1: Update your video and audio drivers, or roll them back if necessary. I know it sounds retarded, but it works. 2: FOR USERS WITH AN HP PRINTER: Before loading Oblivion: enter the task manager (Ctrl Alt Del on a windows XP comp.) Look for any processes starting with the letter hp. Left click them, and then click end process. This should clear up most of your problems with crashing. Lets hope this gets patched! 3: Go to your desktop. Hit f3 (alternatively, go to start menu and click Search). Choose "All files". For location, go to browse, then C:/Windows . For file name type "mpeg2dmx.ax". Rename this file (right click, rename) "mpeg2dmx.ax.old" 4: Remove any instances of StarForce from your computer. Star force is a nasty little piece of spyware included in many games from the past two years or so. It has a performance issue that can degrade CD and HDD access speeds to the point where the game will crash, or your computer will Blue Screen of Death. The worst part is, you never consented to it's installation: it's a completely stealth form of copy protection. Thousands of people have it and don't know. To detect if you have Star Force, right click "My computer", click properties, click the hardware tab, click Device Manager. In the device manager, click View --->show hidden devices (something like that, it says show hidden). Now look down the list for a section called "Non Plug n Play devices". Expand that section (click the +). If you see between 1 and 3 devices in there named "Star Force", you're infected. To remove it: First, check if this will make you lose compatibility with any of your other games....There is a complete list at www.glop.org/starforce/list.php But just in case, I'll copy it here too. Games that have compatability issues if you remove starforce: # 7 Sins # American Conquest: Divided Nation # Ankh # Anstoss 4 # Bandits: Phoenix Rising # Bet on Soldier # Beyond Divinity # Black Mirror # Blitzkrieg 2 # Blitzkrieg: Rolling Thunder # Breed # Brian Lara International Cricket 2005 # Broken Sword 3: The Sleeping Dragon # Brothers in Arms: Earned in Blood # Castle Strike # Chaos League # Chaos League: Sudden Death # Codename: Outbreak # Codename: Panzers - Phase One # Codename: Panzers - Phase Two # Cold War # Colin McRae Rally 2005 # Cossacks II: Napoleonic Wars # Crazy Frog Racer # Cross Racing Championship 2005 # Curse: The Eye of Isis # Cycling Manager 3 # Cycling Manager 4 # D-Day # Dead to Rights # Demonic Speedway # Desert Rats vs Afrika Korps # Domination # Emergency Fire Response # Enigma: Rising Tide # Etherlords II # Fire Chief # Fire Department # Freedom Force vs The Third Reich # Gangland # Garfield # Gooka: The Mystery of Janatris # GT Legends # GTR: FIA GT Racing Game # Hammer & Sickle # Heroes of Might and Magic V # Horse Race Manager # I-Ninja # Icewind Dale: Heart of Winter # Keepsake # Kicker Manager 2004 # Kill Switch # King Kong # Knights of the Temple 2 # Korea: Forgotten Conflict # L.A. Rush # LMA Professional Manager 2005 # Lock On: Flaming Cliffs # Medieval Lords # Midway Arcade Treasures Deluxe Edition # Namco Museum 50th Anniversary # Neuro Hunter # Nibiru # Obscure # Pac Man World 2 # Pac Man World 3 # Pariah # Pax Romana # Perimeter # Perimeter: Emperor's Testament # Pferdehof - Pferd und Pony # Pop Star Academy # Postal 2: Apocalypse Weekend # Prince of Persia: The Two Thrones # Pro Rugby Manager # Psi-Ops # Pure Pinball # Rally Championship Xtreme # Restaurant Empire # Restricted Area # Revolution # Runaway: A Road Adventure # Scrapland # Second Sight # Silent Hunter 3 # Silent Storm # Silkolene Honda Motocross GP # Singles 2: Triple Trouble # Singles: Flirt Up Your Life # Sniper Elite # Soldiers Heroes of World War 2 # Sommerspiele 2004 # Space Rangers 2 # SpellForce 2 # Splinter Cell 3: Chaos Theory # Star Wolves # Steel Saviour # Still Life # Street Racing Syndicate # Sudeki # SuperPower 2 # Syberia II # The Fall: Last Days of Gaia # The Moment of Silence # The Suffering: Ties That Bind # The Westerner # TOCA Race Driver 2 : The Ultimate Racing Simulator # TOCA Race Driver 3 # Tom Clancy's Rainbow Six : Lockdown # TrackMania # TrackMania Nations # TrackMania Sunrise # Traitors Gate 2: Cypher # Ubersoldier # UFO: Aftershock # Universal Combat: A World Apart # Universal Combat Gold # V8 Supercars 2 # V8 Supercars 3 # Virtual Skipper 3 # Virtual Skipper 4 # Vivisector # Wildlife Park # Wintersport Pro 2006 # World Racing 2 # World War II: Frontline Command # Worms 4: Mayhem # X3: Reunion # XIII # Xpand Rally # Xuan-Yuan Sword 4 Also Super Architect 3D Platinum, which isn't a game. These two games have official patches to remove starforce from the developer, so you don't have to worry. # Area 51 # X2: The Threat If you have a compatability issue, sorry: your games may be unplayable if you remove starforce. Removal: Once you've determined you won't have a compatability issue, download the official (from the makers of starforce) removal tool: http://www.onlinesecurity-on.com/protect.phtml?c=55 also http://www.glop.org/files/sfdrvrem.zip Run the tool. You will need to reboot. Do so. Check and see if those drivers in your Device manager were removed. If not you'll need to manually uninstall them (right click their name, uninstall). You'll be asked to reboot. You don't have to reboot until the last one, so if you have 3 drivers there (most people have 3), click no for the first two, and yes for the last one. If you're scared about uninstalling the driver, you can just disable it, but you'll still need to reboot. Next, remove the Starforce files from your hard drive: The tool should have done this, but make sure just in case: Go to start->search. Search all local hard disks. (no CD/DVDs) for the following 3 files: sfsync*.sys sfhlp*.sys sfdrv*.sys type them in just like that. If you find anything, remove them. DO NOT REBOOT YET! Now here comes the part you need to be VERY careful: Go to start ---> run. Type REGEDIT. VERY FIRST THING YOU NEED TO DO IS BACK UP YOUR REGISTRY!! Hit File----> Export. Make a name like starforcebackup.reg or something you'll remember, in a place you'll be able to find, preferably in C:/ (remember exactly where you did it, incase you mess up and have to find it again in DOS). Go to the Edit menu, click Find. Alternatively, hit Ctrl+F. These are the 3 things you'll be looking for sfsync sfhlp sfdrv Make sure you're looking through KEYS, DATA, VALUES, everything. They're ALLLLL over. When you find it, delete it. Odds are it will say "Hahahah you can't delete this sucka!". This is when you say "Boomshakalaka windows, you can't stop me!" and right click the key you're deleting, click Permissions, and then make sure "Grant full control" is selected. Then you can delete it and be smug in your superiority. Close out regedit, your changes took effect immediately. If you haven't crashed out of windows, you didn't mess anything up. If you deleted any files in the last step, when you were doing the file search (not the registry search), reboot your computer now. Finally, go to start---->run, and type MSCONFIG. Go through all the tabs there and make sure anything relating to Starforce, including anything with those 3 names: sfsync, sfhlp, sfdrv is unchecked or removed. If you didn't have to edit anything here, you're done. If you DID edit something there, reboot, and you're done. 5. Finally, if you are running a creative sound card (soundblaster series), hit Ctrl Alt Delete and go to the task manager. If you see something like Soundman.exe, end that process. For some reason it can be touchy with Oblivion.
OnetroM Skrevet 4. april 2006 Skrevet 4. april 2006 Phu, det var en lang oppskrift. Den hadde ikke jeg pønska ut på egenhånd Takk til deg som fant denne, rapportet om effetkten kan vel med fordel postes her etterhvert.
asad Skrevet 4. april 2006 Forfatter Skrevet 4. april 2006 (endret) Uff.Fikk tips om å skru av lyden i ini fila, det skal visst ha hjulpet mange. Men funka ikke for meg. Spiller kræsjer hvert 15 min eller noe. Det som skjer da er at hele pcen fryser og rare lyder kommer fra høyttaleren. Blir som å høre en defekt MP3 fil hvis dere skjønner. Men, i løpet av dagen idag mp jeg finne ut hva som forårsaker dette. håper vi kan gi hverandre nyttige tips i denne tråden. Jeg skal nå slette min tweaka ini fil og se om en fersk en funker glatt. et fint sted å starte folkens: http://www.elderscrolls.com/forums/index.p...howtopic=308781 Endret 4. april 2006 av asad
XDamage Skrevet 4. april 2006 Skrevet 4. april 2006 Jeg har et seriøst problem nå, oblivion vill ikke starte.. Kræsjer bare når jeg velger continue.. 5865297[/snapback] Hadde samme problemet en gang, måtte bare loade en gamlere save. Saven continue prøvde å loade var helt fucka.
asad Skrevet 4. april 2006 Forfatter Skrevet 4. april 2006 (endret) svarte. har prøvd andre drivere nå, men det krsæjer fortsatt. 5-10 minutter etter jeg begynner å spille. Nå begynner jeg å gå tom for muligheter snart :S går jo ikke an å spille når det kræsjer hvert 10. minutt.. Endret 4. april 2006 av asad
Seppe . Skrevet 4. april 2006 Skrevet 4. april 2006 Jeg er veldig glad nå! Spillet kræsjer med en gang jeg prøver å loade en av de to savingene jeg har til karakteren min... "bare" 29 timer spilling som gikk tapt der ja.
asad Skrevet 4. april 2006 Forfatter Skrevet 4. april 2006 utrolig kjipt hvis du ikke får fiksa det. men du har hvertfall fått spilt noe ^^ klarer max 10 min om gangen jeg. sykt.
Seppe . Skrevet 4. april 2006 Skrevet 4. april 2006 utrolig kjipt hvis du ikke får fiksa det. men du har hvertfall fått spilt noe ^^ klarer max 10 min om gangen jeg. sykt. 5867795[/snapback] Savingene er allerede overskrevet, men jeg har matteprøve i morgen så nå orker jeg kanskje å lese litt isteden for å spille
Smooth Ceiling Skrevet 4. april 2006 Skrevet 4. april 2006 Kræsjer ikke her Men får kræsj-meldinger fra MS ETTER at jeg har avsluttet spillet.. heh. Samt et par tusen codec ikoner ved siden av hverandre i systray. Tror jeg må sjekke hva som foregår der. Ellers er spillet veldig stabilt her.
asad Skrevet 4. april 2006 Forfatter Skrevet 4. april 2006 Noen med X1900Xt og X2 cpu som ikke har noen problemer her? Hvilken driver bruker dere isåfall, og har dere noen codecpacks installert?
Gjest Slettet+214asdf125 Skrevet 4. april 2006 Skrevet 4. april 2006 Hos meg krasjer det så ofte i kamp at det nesten er uspillbart. en av to mudcrabs krasjer oblivion når de dør. Av en eller annen merkelig grunn krasjer det akkurat i det øyeblikket de dør, og når det ikke krasjer stopper det opp et lite øyeblikk før "ragdoll"-greiene kobler inn. Kan det være noe med fysikken? 5864824[/snapback] Hvis det kræsjer rett etter ting dør, trenger det slettes ikke være noe med fysikken, men musikken. Tenk på at kampmusikken avsluttes i det noe dør. Prøv det jeg nevnte med å skru av musikken for å se om dette er årsaken.
asad Skrevet 4. april 2006 Forfatter Skrevet 4. april 2006 Nei, for svarte. Nå har jeg avinstallert catalyst, installert den på nytt, til og med brukt safe mode og driver cleaner. Samma jævla feilen hver gang jeg spiller, etter ca 7 min. Kan noen linke til en side med eldre catalyst drivere? Får jo f/**** ikke spilt oblivion. Noe av meningen med denne pc`en var NETOPP dette. Frys ---> Rare lyder ---> Restart er alt jeg får
asad Skrevet 4. april 2006 Forfatter Skrevet 4. april 2006 (endret) Jadda mine damer og herrer, da var hvertfall problemet lokalisert!! Satte sound til 0 i ini fila , og spiller flyter med alt på max + masse ini tweaks! Nå som jeg vet hva som forårsaket dette kan jeg begynne å tukle litt med creative drivere, eventuelt avinstallere de og gå over til onboard lyd! Wow, begynnte nesten å være helt opgitt nå, etter 2 dager med feilsøking. Endret 4. april 2006 av asad
Blacki Skrevet 4. april 2006 Skrevet 4. april 2006 Opplevde selv at spille kræsjet i et sett. Spesielt i kamp.. Innstalerte det på en nesten ren xp partion som jeg hadde på samme maskin; Og det har ikke kræsja en gang etter det! Aner ikke hvorfor, og har ikke giddet å prøve og finne det ut heller..
Aldrack Skrevet 4. april 2006 Skrevet 4. april 2006 (endret) Wow, begynnte nesten å være helt opgitt nå, etter 2 dager med feilsøking. 5869895[/snapback] Begynte å bli oppgitt? Edit: Mistet du forresten all lyd nå? Endret 4. april 2006 av Aldrack
asad Skrevet 4. april 2006 Forfatter Skrevet 4. april 2006 Wow, begynnte nesten å være helt opgitt nå, etter 2 dager med feilsøking. 5869895[/snapback] Begynte å bli oppgitt? Edit: Mistet du forresten all lyd nå? 5869961[/snapback] hehe. ikkesant. "bare" alt annet utenom musikken. Går ikke an å spille det sånn selfølgelig, men nå vet jeg hva som er galt og hva som trenges å fikses Det er det viktigste.
Bytex Skrevet 4. april 2006 Skrevet 4. april 2006 Hm, startet pånytt idag, og etter det har jeg kræsja cirka hvert 30. minutt. Ikke kult. Blir jævla mye quicksaving da så man slipper å bli satt mye tilbake. Problemet er at det bare henger seg helt (jeg hører musikken) så jeg får hverken ctrl+alt+del eller alt-tab. Må bare resette PC'n manuellt. Hmz. Driver og fjerner starforce nå, tar jo 2,5 evighet å søke gjennom alle HD'ene etter de småfilene..
asad Skrevet 4. april 2006 Forfatter Skrevet 4. april 2006 Hm, startet pånytt idag, og etter det har jeg kræsja cirka hvert 30. minutt. Ikke kult. Blir jævla mye quicksaving da så man slipper å bli satt mye tilbake.Problemet er at det bare henger seg helt (jeg hører musikken) så jeg får hverken ctrl+alt+del eller alt-tab. Må bare resette PC'n manuellt. Hmz. Driver og fjerner starforce nå, tar jo 2,5 evighet å søke gjennom alle HD'ene etter de småfilene.. 5870021[/snapback] hang seg opp på samme måte her og ja. Bare med merkelige lyder i tillegg. Skal legge ut løsning imorra, hvis jeg fikser det da. (Skole og jobb :S)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå