Gå til innhold

Så du vil kjøpe stilig skjerm av QLT?


Anbefalte innlegg

Hei!

Må bare dele denne søte historien fra nettauksjonen QLX sin "tette" samarbeidspartner QLT. Mange har sikkert sett at de har solgt en TFT "designerskjerm" den senere tid.

 

Link til en av dem: http://my.qxl.no/accdb/viewItem.asp?IDI=24485639

 

Jeg synes også at skjermen er stilig, men jeg ville nå gjerne vite hva som var responstiden på denne skjermen. Hadde en viss mistanke om at den kanskje ikke var av det laveste slaget siden man presenterte så omfattende specs og utelot det første mange spør om. Så jeg sendte selger et spørsmål om responstiden...

 

Her er svaret jeg fikk:

Svar: Hei. Vi har ikke fått dette opplyst fra leverandør, og kan dessverre ikke svare deg på dette.

 

:hmm:

Står dette til troende dere?? Tvilsomt... så jeg tenkte - disse folka er sikkert late og har kopiert speclista ... så jeg kopierte inn en god del av den - så pass mye at jeg var sikker på at ingen andre lister ville komme opp først i Google... (prøv selv)

 

BINGO! :thumbup:

 

Skjermen kom også opp... både under navnet Atec som QLT bruker og en hel masse andre.

 

Dette er altså en unbranded skjerm som selges under forskjellige navn. Men det behøver nødvendigvis ikke bety at det er noen dårlig skjerm - det er bare slik ting foregår nå om dagen.

 

Men det interessante er at det fremkommer at denne skjermen har den fantastiske responstiden på HELE 16 millisekunder... :no: (en liten evighet nå om dagen).

 

Hadde de bare vært ærlige og ført opp en komplett spesifikasjonsliste.

 

Hold øyenene åpne folkens!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva er egentlig problemet? At responstiden var dårlig?

 

I så fall er det tull. 16ms er mer enn nok for de aller fleste og fungerer glimrende i spill, med mindre du er ekstremt kresen.

 

Uansett, hva kan du forvente når du kjøper en billig skjerm på qxl? Tror ikke folk har så ekstremt høye krav når de handler på denne måten.

Endret av Lurifaksen
Lenke til kommentar
Hei!

Må bare dele denne søte historien fra nettauksjonen QLX sin "tette" samarbeidspartner QLT. Mange har sikkert sett at de har solgt en TFT "designerskjerm" den senere tid.

 

Link til en av dem: http://my.qxl.no/accdb/viewItem.asp?IDI=24485639

 

Jeg synes også at skjermen er stilig, men jeg ville nå gjerne vite hva som var responstiden på denne skjermen. Hadde en viss mistanke om at den kanskje ikke var av det laveste slaget siden man presenterte så omfattende specs og utelot det første mange spør om. Så jeg sendte selger et spørsmål om responstiden...

 

Her er svaret jeg fikk:

Svar: Hei. Vi har ikke fått dette opplyst fra leverandør, og kan dessverre ikke svare deg på dette.

 

:hmm:

Står dette til troende dere?? Tvilsomt... så jeg tenkte - disse folka er sikkert late og har kopiert speclista ... så jeg kopierte inn en god del av den - så pass mye at jeg var sikker på at ingen andre lister ville komme opp først i Google... (prøv selv)

 

BINGO!  :thumbup:

 

Skjermen kom også opp... både under navnet Atec som QLT bruker og en hel masse andre.

 

Dette er altså en unbranded skjerm som selges under forskjellige navn. Men det behøver nødvendigvis ikke bety at det er noen dårlig skjerm - det er bare slik ting foregår nå om dagen.

 

Men det interessante er at det fremkommer at denne skjermen har den fantastiske responstiden på HELE 16 millisekunder...  :no:  (en liten evighet nå om dagen).

 

Hadde de bare vært ærlige og ført opp en komplett spesifikasjonsliste.

 

Hold øyenene åpne folkens!

5863671[/snapback]

 

Du har faktisk like lite peiling som QXX. Jeg skal fortelle deg to grunnleggende ting om LCD og MS:

 

* Det finnes per dags dato ingen fastsatt standard for måling av MS som SKAL brukes av produsent ved offentliggjøring av oppdateringshastighet for ett LCD-panel.

 

* En 8 MS kan være dårligere eller like bra som en 20 MS. Dette pga. forskjellig type LCD-panel, og/eller forskjellig måling av MS oppgitt av produsent. Dette vet jeg siden jeg for en stund siden snakket med en meget kunnskapsrik person på MPX som er innkjøpssjef der for LCD-skjermer.

Lenke til kommentar

... dere tar ikke poenget? Trist.

 

Det er ikke tekniske spesifikasjoner på en gitt skjerm som er det interessante her. Og det er heller ikke hva jeg skriver om. Hva som er gode eller dårlige skjermer kan vi diskutere et annet sted. Målemetoder også.

 

Poenget er bevisst utelating av kjente spesifikasjoner i hensikt å gjøre det vanskeligere for en potensiell kunde å gjøre en vurdering av verdi. Helt essensielt hvis man handler over internett og spesielt interessant når man handler på en

webauksjon.

Lenke til kommentar
Poenget er bevisst utelating av kjente spesifikasjoner i hensikt å gjøre det vanskeligere for en potensiell kunde å gjøre en vurdering av verdi.

5866492[/snapback]

Hvordan vet du at dette er bevisst?

 

Hadde den hatt 30ms responstid ville det vært ganske suspekt om dette ikke stod der. Men vi snakker om en responstid på 16ms - dette er jo helt normalt og selger vil overhode ikke tjene noe på å utelate bevisst!

Lenke til kommentar

Vel vel. Poenget mitt er at du ikke har peiling på den eneste spesifikasjonen du uttaler deg om, responstiden. Hadde du derimot nevnt flere mangler enn bare responstiden hadde saken være noe annet. Men i denne saken fokuserer du like mye på responstid som det jeg gjør.

 

Du sier også: "Poenget er bevisst utelating av kjente spesifikasjoner i hensikt å gjøre det vanskeligere for en potensiell kunde å gjøre en vurdering av verdi." Her bruker du ordet "spesifikasjonER". Hvilke andre spesifikasjonER enn responstid opplyser dem ikke om?

 

Uansett; Det er ikke bare QLT som har glemt, eller ikke vet en spesifikasjon på ett produkt. Noen ganger må faktisk kunden lete litt på internett for å finne disse.

 

Jeg kjøpte denne skjermen for ikke så lenge siden:

 

http://www.mpx.no/aspx/produkt/prdinfovnet.aspx?plid=60493

 

Ånei, her er det jo ikke oppgitt noe responstid? Hva skal jeg gjøre? Henge ut MPX på forum, bite i det sure eplet å ta ett søk på google eller dra til den plassen hvor gresset er så grønt å handle i stede? Jeg valgte å ta ett søk på google...

Lenke til kommentar

Det er slett ikke alle som er som oss, som finner ut av ett og alt på nettet.

 

Utnytting av manglende kunnskap hos en potensiell kjøper vil i alle tilfeller få Forbrukerombudet til å hente frem gule og røde kort.

 

Jeg hadde aldri giddet å fortelle om dette dersom de hadde svart korrekt på min henvendelse.

 

Men det er kanskje ikke så mange "kunder" som benytter dette forumet?? :hmm:

 

Det blir ikke aktulet for meg å drive ordkløyveri med dere her - så dette får bli siste ord fra meg i denne saken.

Lenke til kommentar

16ms er jo ikke noe problem. Ihverfall ikke om det er faktiske 16ms og ikek "juskemålte" 16ms slik som de fleste av disse såkallte superraske panalene nå til dags.

 

Bruker selv en skjem på 16ms, og det er pretty much null og niks etterslep av noe slag, selv ved direkte sammenligning med en 8ms skjerm. Og jeg vil si jeg er meget kresen på sånne ting....

 

-Stigma

Lenke til kommentar
Det er slett ikke alle som er som oss, som finner ut av ett og alt på nettet.

 

Utnytting av manglende kunnskap hos en potensiell kjøper vil i alle tilfeller få Forbrukerombudet til å hente frem gule og røde kort.

 

Jeg hadde aldri giddet å fortelle om dette dersom de hadde svart korrekt på min henvendelse.

 

Men det er kanskje ikke så mange "kunder" som benytter dette forumet??  :hmm:

 

Det blir ikke aktulet for meg å drive ordkløyveri med dere her - så dette får bli siste ord fra meg i denne saken.

5873484[/snapback]

 

Det var en underlig ansamling av kverulanter du støtte på der.

Jeg hadde ikke problemer med å forstå hva du reagerte på.

Man kan mene hva man vill om responstid, hvordan det måles, hvor mye verdi tallet gir osv. Det er likevel noe alle seriøse leverandører oppgir og alle tester vurderer. Når leverandører utelater dette, juger om produsentens opplysninger så er det mer enn litt tvilsommt. Dessuten faller det inn i rekken av kommentarer jeg stadig ser om QLX.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...