Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Showcase: Audi 80 2.0E 1990 mod


Anbefalte innlegg

Har ikke skjedd noen forandringer på bilen min i det siste desverre, så det har blitt dårlig med skriving her fra meg.

 

Det som må gjøres med den nå er å skifte alle lyspærene i dasjbordet, pærene bak vifte og varmlufts bryterne og legge om noen av kablene til anlegget. Så det er heldivis, forløpig, ingen store pengekrevende ting som må fikses på den nå. Men det dukker nok sikkert opp noe av det snart og. Heh.

 

Det med å flekklakkere den har blitt satt på vent på ubestemt tid. Dyrt å kjøpe leilighet gitt, så alle pengene går/har gått til den nå. Men skal prøve å få spart opp litt så jeg får tatt de flekkene som er aller værst. Men eller så kommer det ikke til å skje stort med bilen framover. Skal få ny olje nå rett over på ny året. Er 5000 km sia jeg skifta sist så.

 

Skjer det plutselig noe spennende med bilen så skal jeg slenge det ut her :)

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Hei, tenkete jeg skulle live opp i denne bloggen litt, har sittet å lest alle sidene nå, tok meg omtrent en time :dribble: veldig fin bil du har Orihime, jeg driver faktsik og kikker litt etter audi 80 (mitt første bilkjøp). har dunnet en 91 mod 2,0 16V 136 hk. det som må gjøres som jeg vet om fåreløpig er å bytte bakruten for den er knust, bytte eksosanlegget, og rense ant inventar, det har biltt mugg i den siden bakruten er knust. eieren skulle ha 10K for den, høres dette ut som et bra kjøp?

Lenke til kommentar
Hei, tenkete jeg skulle live opp i denne bloggen litt, har sittet å lest alle sidene nå, tok meg omtrent en time :dribble: veldig fin bil du har Orihime, jeg driver faktsik og kikker litt etter audi 80 (mitt første bilkjøp). har dunnet en 91 mod 2,0 16V 136 hk. det som må gjøres som jeg vet om fåreløpig er å bytte bakruten for den er knust, bytte eksosanlegget, og rense ant inventar, det har biltt mugg i den siden bakruten er knust. eieren skulle ha 10K for den, høres dette ut som et bra kjøp?

7771384[/snapback]

 

Heisann.

Takk for det :) Er ganske fornøyd med den sjøl. Har gått litt langt men. Hehe.

Jeg personlig ville ikke ha kjøpt den bilen. Å kjøpe en bil der inventaret er muggent er jeg skeptisk til. Å fikse den i bra stand kan for bli dyrt.

 

Og for å få vekk mugget skikkelig så er det en fæl jobb. Var med å fjerna mugg i fra min brors første bil, og det vil jeg ikke gjøre igjen. Ble ikke helt kvitt det. Så du må nok ut med noen tusen for å få den i bra stand. Da synes jeg det heller er bedre å legge de ekstra kronene i en bil som er i bra stand. I allefall en som interiøret ikke er muggent i.

 

Du får en Audi 80 B3 i bra stand for 10000-20000 kr. Det som brukes å måtte gjøres på dem da er å bytte vanlige slite deler, og det må man jo regne med på en 17 år gammel bil.

 

Så mitt råd er at du heller ser deg litt mer rundt etter en annen bil. Selv om det er en bra motor i den så hjelper det lite hvis man må renovere hele inventaret.

 

Her er et eks på en B3 i bra/grei stand til en grei pris :) Lykke til med kjøp av bil :)

Audi 80 1,8 S 1991mod

Endret av Orihime
Lenke til kommentar

ble ikke direkte imponert over tilstanden til den bilen i annonsen der... en god del diverse skjønnhetsfeil. En kamerat av meg hadde en B3 sports edition (115 hk) som bortsett fra en dårlig fikset lakkskade på bakluka var strøken, som hadde bare 220' på km-telleren og som han ga 12.000 for. Og er det tilfelle at det bare er 75 ponnier under huven på den der?

Lenke til kommentar
ble ikke direkte imponert over tilstanden til den bilen i annonsen der... en god del diverse skjønnhetsfeil. En kamerat av meg hadde en B3 sports edition (115 hk) som bortsett fra en dårlig fikset lakkskade på bakluka var strøken, som hadde bare 220' på km-telleren og som han ga 12.000 for. Og er det tilfelle at det bare er 75 ponnier under huven på den der?

7773598[/snapback]

tror det er 90hk i den, det som er med den jeg kikker på er at den er i ganske bra stand bortsett fra intreøret, kan nok muligens få prutet den ned til 6-7K :thumbup:

Lenke til kommentar
ble ikke direkte imponert over tilstanden til den bilen i annonsen der... en god del diverse skjønnhetsfeil. En kamerat av meg hadde en B3 sports edition (115 hk) som bortsett fra en dårlig fikset lakkskade på bakluka var strøken, som hadde bare 220' på km-telleren og som han ga 12.000 for. Og er det tilfelle at det bare er 75 ponnier under huven på den der?

7773598[/snapback]

 

Jeg sa ikke at bilen i den annonsen var i tipp topp stand. Sa at den var i bra/grei stand. Var ment som en eksempel bare. Så det!

 

det verste er forsetet, legger ut et bilde av det, er egentlig ikke så ille....

7773598[/snapback]

 

Så ikke så veldig ille ut det der nei, og hvis du klarer å få den ned til 6000-7000 kr så er det en grei pris :) Er du heldig så kanskje noen har et komplett "nytt" interør du kan få kjøpt til en hyggelig pris. Finne alltids noen som har en bra delebil stående.

Lenke til kommentar
Så ikke så veldig ille ut det der nei, og hvis du klarer å få den ned til 6000-7000 kr så er det en grei pris :) Er du heldig så kanskje noen har et komplett "nytt" interør du kan få kjøpt til en hyggelig pris. Finne alltids noen som har en bra delebil stående.

7776766[/snapback]

men jeg tror ikke at det skal være noe problem, men det som kan være et problem er at kanskje forgreningen på eksosen er gåen.. og kanskje katalysatoren....

Endret av mills_kaviar
Lenke til kommentar
Så ikke så veldig ille ut det der nei, og hvis du klarer å få den ned til 6000-7000 kr så er det en grei pris :) Er du heldig så kanskje noen har et komplett "nytt" interør du kan få kjøpt til en hyggelig pris. Finne alltids noen som har en bra delebil stående.

7776766[/snapback]

men jeg tror ikke at det skal være noe problem, men det som kan være et problem er at kanskje forgreningen på eksosen er gåen.. og kanskje katalysatoren....

7778166[/snapback]

 

Jeg bytta eksosanlegget på min i sommer. Skifta i fra katalysatoren og ut. Betalte 2000 kr for det. Spurte der jeg kjøpte eksosanlegget, Bilutstyr, hvor mye katalysatoren kosta og dem skulle ha ca 3500 kr. Så den er ganske dyr. Får håpe du slipper å bytte den :)

Lenke til kommentar
jeg tror den er dyrere til 16V er den ikke?

7783854[/snapback]

 

Brå sjekka på Mekonomen.no nå, og prisen jeg får fram til en 16V er da:

Bakre lyddemper: 2429 kr

Fremre lyddemper: 1486kr

Midtre lyddemper: 3836 kr

Monteringssett: 320 kr.

 

Hvis dette stemmer så er det veldig stor prisforskjell på den bilen og min. Hadde ikke trodd det var så stor forskjell.

Lenke til kommentar
jeg tror den er dyrere til 16V er den ikke?

7783854[/snapback]

 

Brå sjekka på Mekonomen.no nå, og prisen jeg får fram til en 16V er da:

Bakre lyddemper: 2429 kr

Fremre lyddemper: 1486kr

Midtre lyddemper: 3836 kr

Monteringssett: 320 kr.

 

Hvis dette stemmer så er det veldig stor prisforskjell på den bilen og min. Hadde ikke trodd det var så stor forskjell.

7784199[/snapback]

men problemet er å få tak i det som kommer forran fremre lyddemper altså grenrøret... det finner jeg ikke noe sted:S

Lenke til kommentar
Eller er stor slitasje av disse et vanlig problem som berører "alle" biler av denne typen (er klar over at Audi 80 med 16V er sjeldne biler, ja.)?

7785065[/snapback]

Tror ikke at det er et vanlig problem på noen audi 80'er. audi er jo kjent for å ha bra eksos anlegg..

Lenke til kommentar

Er bra eksosanlegg på 80iene ja. Min har nå rulla 361000km og i sommer var det andre gang den fikk nytt eksosanlegg. Og katalysatoren har ikke blitt skifa. Er fortsatt den orginale som sitter der, og han som skifta eksosanlegget for meg i sommer sa at den fortsatt var i bra stand. Så det burde være mulig å finne en som er brukbar på et huggeri ja.

Lenke til kommentar

måtte skifte manifolden på eksossiden på min B4 med snart 357000 km på telleren, denne var ikke å finne hos en eneste hugger i hele landet da samtlige vrakede B4'er som var registrert inn hadde sprekker i manifolden på akkurat samme plass som min, så det kan man kalle ett vanlig problem.

 

Hvor originalt resten av eksosen er har jeg ikke oversikt over da bilen har hatt X antall eiere og i tillegg er tyskimportert, så det fins ikke akkurat noen servicehistorikk til den.

Lenke til kommentar
måtte skifte manifolden på eksossiden på min B4 med snart 357000 km på telleren, denne var ikke å finne hos en eneste hugger i hele landet da samtlige vrakede B4'er som var registrert inn hadde sprekker i manifolden på akkurat samme plass som min, så det kan man kalle ett vanlig problem.

 

Hvor originalt resten av eksosen er har jeg ikke oversikt over da bilen har hatt X antall eiere og i tillegg er tyskimportert, så det fins ikke akkurat noen servicehistorikk til den.

7792945[/snapback]

 

Mulig den er dårligere på B4 enn B3?

Er i allefall ikke blitt skifta på bilen min. Vi kjøpte den for 13 år sia og frem til da hadde den stempel på alle servicene den hadde vært på :) Så greit å holde styr på hva som er blitt bytta på den og ikke.

Lenke til kommentar
Mulig den er dårligere på B4 enn B3?

Er i allefall ikke blitt skifta på bilen min. Vi kjøpte den for 13 år sia og frem til da hadde den stempel på alle servicene den hadde vært på :) Så greit å holde styr på hva som er blitt bytta på den og ikke.

7800075[/snapback]

det re fordi det er forskjell på 4V og 16V...

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...