Gå til innhold

Hjelp med nytt videokamera og fotoapparat


Anbefalte innlegg

Hei.

 

Jeg er ganske grønn når det gjelder videokamera og da trenger jeg noen hint fra dere.

 

Jeg er kommende far(i september) og er på utkikk etter videokamera og fotoapparat.

 

som sagt, dette blir mitt første videokamera og vil helst ha DV kamera da jeg vil holde på med litt redigering

 

Jeg er ute etter etter et brukervennelig kamera, som er ikke alt for stor, dvs lett å ha med samt at det filmer bra med automatiske instillinger.

 

Jeg har sans for sony og har kikket på denne.

 

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=318771

 

er det noen andre som har noen bedre forslag i denne prisklassen?

Andre meninger?

 

for eller imot?

 

Jeg kan i verste fall strekke meg mot 5000kr.

 

som sagt jeg er ute etter et bra kamera men trenger ikke de mest avanserte funksjonene.

 

 

Takk

 

når det gjelder fotoapparata så har jeg sett på Ixus 750 som er på tilbud nå til 3095kr.

 

Her er behovet omtrent det samme, bra på automatik, gode bilder , brukbar batterilevetid og lett å ha med seg.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

nå har jeg vært og lest litt til og kommet frem til:

 

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=318773

 

dette kamera.

 

Jeg ser at dette er et ekte 16:9 kamera og har litt større bildebrikke men er det verdt så mye penger?

 

Selve bilde brikken er ikke så viktig, jeg som amatør vil nok ikke har så stor glede av det men hvordan er det med 16:9?

 

Er det så stor forskjell og er det verdt de pengene?

Lenke til kommentar

Heisann,

 

Anbefaler et annet nettsted til å kjøpe videokamera som er mer spesialist på området

 

Det samme kamera som du linket til over finner du hos www.pixmania.com (Norsk side) til en pris som er langt lavere!! NB dette gjelder aller fleste kamera. Komplett er ikke norges billigste nettsted lenger desverre..

 

Til 5000 ville jeg anbefalt deg PANASONIC NV-GS180EF-S MiniDV camcorder Dette kamera har 3CCD optikk.

 

Ett bra og billig alternativ er HITACHI Videokamera DVD DZ-MV580 som har opptak på DVD. Relativt høy oppløsning på video og en pris som gjør at du kan velge tilleggsutstyr som bag, stativ osv.

 

:D

 

Edit: PS. komplett er bra, men bare se selv.. prisene er langt lavere på videokamera hos pixmania..

Endret av ChillyWilly
Lenke til kommentar

Ja, jeg så litt senere at at pixmania var bedre i pris.

 

Er det noen som har erfarign med denne butikken?bra eller dårlig?

 

Men sony generellt har bra optikk?

 

syns at en pris på 4200kr er meget bra igrunn.

 

nå har jeg nesten bestemt meg.

Valget er mellom

SONY MiniDV DCR-HC44 og SONY MiniDV DCR-HC46

 

så vidt jeg kan se er forskjellen at 46 har dv inn og I-link DV inn.

 

Trenger jeg dette?

er det mange som fører tilbake filmen til dv etter å ha redigert den ferdig?

Lenke til kommentar

Prisforskjellen er200kr så jeg går nok for det.

 

når det gjelder I-link så tankte jeg på dette:

 

Lånte kameraet til kamerat en gang.

Koblet denne til dvd opptaker i stuen og styrte kamera med fjernkontorllen til DVD-en. Da med når den skal starte opptaker, spole, osv. veldig kjekt med synkronisering syns jeg.

 

Men jeg kommer antakeligvis til å bruke pc-en uansett.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...