Gå til innhold

Skulle formatere, alt gikk galt. Få tilbake data?


Mr.SS

Anbefalte innlegg

Hei.

 

Skulle formatere pcen til søsteren min. Da jeg kom inn i den første blå skjermen som møter deg, etter du har bootet opp fra Windows cden, så valgte jeg feil partisjon å slette (C: istedet for D:). Dermed slettet jeg alt av skolemateriell, bilder (dette som hun tok tyngst) o.l.

 

Det har seg slik at jeg alltid deler opp disker i to partisjoner, en for windows(D:) og en for data(C:). Så jeg skulle egentlig bare slette partisjon D: som Windwos lå på, men ved ett uhell så ble altså hele partisjon C: slettet. Etter det formaterte jeg C: disken.

 

I dette øyeblikk legger jeg inn Windows på nytt på D: disken, men er det noen mulighet for å få tilbake dataena som en gang var på disk C: ? Det må vel bli en form for software løsning inne i windows.

 

Takker for hjelp!

 

Mvh,

 

Sigurd.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja ,det er ingen grunn å bekymre deg for de dataen du har tapt, når først det ble slik.

Det vil koste litt å få dem bak men sånn er det og du er ikke, verken den første eller dne siste.

Linken du har fått ovenfør er sikkert bra , og her er en til som du kan bruke. Her du må bruke Complete format recover. Da får du folder struktur og alt som er der + at kankje du får data fra den forrige formatering agså.

Du trenger selfølgelig en disk for å lagre de data du skal recover og du installerer programmet på en annen disk enn den du skal recover.

 

Lykke til.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...