Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Trådløst nettverks problemer(løst)


Anbefalte innlegg

Windows og netteverk hører ikke sammen

 

 

 

Jeg har bere hatt meg som bruker som internett her i hustet, så nå har pappa kjøpt seg en laptop, som han vil ha trådløst internett på. (laptoppens nettverks kort er intel pro/wireless 2200 bg) og en trådløs router.

 

jeg har 2 pcer som kjører på kabel og dette har gått helt greit med en vanlig switch.

 

nå jeg har koblet opp linksys routern, funker alt helt fint med kabeler når jeg bruker den som switch! Men laptoppen til pappa finner ikke nettverket i deg heletatt, det synes jeg er litt merkelig for selv psp-en min finner det og kommer seg inn på det uten problemer og da synes jeg der er litt rart ikke den bærbare finner det enagng!

noen som vet hva som kan være problemet?

 

kan det ligge her?

 

si ifra hvis noen vil se flere screenshots fra setup greierne/lurer på hva innstillingene er!

post-94383-1143927099_thumb.jpg

Endret av macdegus
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Kan du oppgi modellen til linksysen?

 

Du skal nå kun bruke linksysen rett fra modemet?

5852120[/snapback]

modellen er: Linksys Wireless G BroadBand Router 2,4 Ghz 54 mbps

 

altså vi har ineternett via kabeltv; kabeltv uttaket til modemet går det en coax kabel, så går det en TP kabel til Routern og derfra tp kabel til en pc og det skal være en til på trådløst, men den finner ikke nettverket som sagt, men det gjør pspen!!

Lenke til kommentar
Da er det kanskje noe galt med innstillingene på laptopen og ikke routeren?

 

Hva har du prøvd ut?

5852341[/snapback]

ja det er det jeg også begynner å tro. jeg har vel prøvd det meste oppdatering av soft ware og slike ting. det finne sikke et program jeg kan bruke til å styre mottakeren istedt for den her windows greia, kansje det ligger noe der. men jeg synes det er så rart at maskinen får nett via kablen og pspen kommer inn på det trådløse men den bærbare kan ikke finne netteverket engang!?

Lenke til kommentar
Du bør innstallere Netstumbler for å "sniffe" opp det trådløse nettet. Det bruker det innebygde trådløse nettverkskortet for å finne tilgjengelige nettverk. Da finner du ut litt mer ihvertfall om hvor feilen ligger.

5852550[/snapback]

takk det hjalp, jeg finner nettverket mitt nå(som akkurat nå er usikret), men windows kan ikke finne det å koble seg til!!

 

jeg skjønner ikke helt hva den jævla maskinen sliter med

Lenke til kommentar

Problemet løst!

 

hvis du velg "run" eller på norsk "kjør" nede i start menyen og skriver: msconfig går du opp innstillineg som maskinen bruker når den starter opp, her var det noen systemprosesser som var deaktivert for bedre ytelse under spilling, og ikke aktivert igjen, det var bare å aktivere disse så nå går alt som smurt!

 

takket være sporene netstumbler etterla seg skjønte jeg etter en del eliminasjon hva som var problemet!

 

takk for all hjelp!!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...