Gå til innhold

kjøpe MSI K8n NEO2 Platinum brukt

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Kommer an på hva slags minne det er snakk om da. Jeg har testet corsair,patriot minnebrikker..funker helt fint...

Endret av Scortech
Gjest Slettet+6132
Skrevet

Har ett system med K8N Neo2..

..alt av minne har fungert OK.. (Twinmos, Corsair, Crusial..mm).. *uklokket*.

Når du skal klokke vil det lønne seg/være påkrevd med litt mer kvalitetsminne.

Dette HK skal visstnok like TCCD-chipper veldig godt. Har også god erfaring selv med BH5.

Det er viktig å bruke en "moddet" Bios som gir litt slappere "hidden" timings dersom du skal klokke lengst mulig. (alternativt A64Tweaker i Windows).

MSI hk har (dessverre vil noen si) ofte en litt "agressiv" standard Bios som er bra for å score bra i "default" (ref. test av hovedkort som ikke klokkes), men ikke så bra med tanke på OC.

Skrevet
Skal du klokke med det hk og bruker kun sata disker så bruk sata3 og sata4

5847602[/snapback]

hvorfor det?

og hva om man bruker alle 4 sata portene?

Skrevet

huff, da går overklokkings ide'ene mine i dass.

jeg må bruke en av 1 eller 2 portene, og får jeg råd, så blir den siste brukt opp i løpet av TG også :(

jaja, får bare spare til enda et kontrollerkort..

Gjest Slettet+6132
Skrevet

Hva er problemet med å bruke IDE-port(ene)?

Hva er den utrolige fordelen med å bruke SATA? (det er defintivt ikke hastigheten ihvertfall. En god IDE-disk er ikke mye tregere enn SATA).

Gjest Slettet+6132
Skrevet (endret)

Det første løses med å bruke "runde" kabler.. Det andre er irrasjonelt, men ikke uvesentlig for den som tenker i de baner.. :)

Når du skal *klokke* må du derimot sørge for å bruke hw som gir mest mulig klokk..

Derfor bruker man IDE-disker i slike tilfelle.

Å "fylle" kabinettet med x antall "download-disker" er heller ikke forenlig med mest mulig klokk.., men en kraftig PSU vil jo hjelpe i så måte..

:D

Endret av Slettet+6132
Skrevet

jeg må bruke en av 1 eller 2 portene, og får jeg råd, så blir den siste brukt opp i løpet av TG også :(

5891776[/snapback]

Kontrollerkort hjelper ikke så mye, da PCI-bussen klokkes i takt med prosessorhastigheten(FSB, eller HTT, eller hva det nå heter... :blush: ), slik jeg har forstått det...

Noen andre som kan bekrefte/avkrefte dette? :hmm:

Gjest Slettet+6132
Skrevet

5891776[/snapback]

Kontrollerkort hjelper ikke så mye, da PCI-bussen klokkes i takt med prosessorhastigheten(FSB, eller HTT, eller hva det nå heter... :blush: ), slik jeg har forstått det...

Noen andre som kan bekrefte/avkrefte dette? :hmm:

5895267[/snapback]

Feil..

PCI-bussen låses helt greit på 33Mhz.

Det er kun 2 av SATA-kontaktene som ikke "holder klokken".. ett "vanlig" problem på disse nForce3-korta såvidt jeg har forstått..

En gang til:

"Hardcore clockers".. kjører *en* IDE-disk.. færrest mulig RAM-slots..

Skal du *bruke* PC'n så er det andre "regler".. :D

Skrevet

jeg er nå ikke en riktig harcore overklokker enda...

får se når jeg får råd, om jeg får laget meg en server pc, og så har jeg denne til normal bruk (overklokking osv)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...