Gå til innhold

Oblivionn .... hva er d egentlig?

arash23

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Bethesda Softworks Announces The Elder Scrolls IV: Oblivion

'Quintessential RPG of the Next Generation' Under Development

for PC and Future Generation Consoles

(Rockville, MD) October 22, 2004 -- Bethesda Softworks LLC, a ZeniMax Media company, today announced that The Elder Scrolls IV: Oblivion™ is currently in development for PC and future generation consoles. In development since 2002, Oblivion is another leap forward in role-playing with its combination of freeform gameplay and cutting-edge graphics. Oblivion is the sequel to the best-selling, award-winning role-playing game, The Elder Scrolls III: Morrowind®, named 2002 RPG and Game of the Year for both PC and Xbox.

"Since starting this project two years ago, our goal has been to create the quintessential RPG of the next generation," said Todd Howard, executive producer of The Elder Scrolls® series. "We looked back at what we had done with the series, and then looked ahead to what the future of video games could be, and we think this is it."

In keeping with the Elder Scrolls tradition, players will have the option to experience the main quest at their own pace, and there will be plenty of opportunities to explore the vast world and make your own way. Numerous factions can be joined, such as the thieves or mages guilds, and each contains its own complete storyline and the chance to rise to the head of the faction and reap further rewards.

Howard commented, "Our games have always been about great depth and variety in creating any kind of character you want and going out and doing whatever you want." He added, "With Oblivion, we're taking the idea of a virtual fantasy world as far as it will go."

Oblivion features a groundbreaking new AI system, called Radiant AI, which gives non-player characters (NPCs) the ability to make their own choices based on the world around them. They'll decide where to eat or who to talk to and what they'll say. They'll sleep, go to church, and even steal items, all based on their individual characteristics. Full facial animations and lip-synching, combined with full speech for all dialog, allows NPCs to come to life like never before.

Oblivion is a single-player game that takes place in Tamriel's capital province, Cyrodiil. You are given the task of finding the hidden heir to a throne that sits empty, the previous emperor having been killed by an unknown assassin. With no true Emperor, the gates to Oblivion (the equivalent of hell in the world of Tamriel) open, and demons begin to invade Cyrodiil and attack its people and towns. It's up to you to find the lost heir to the throne and unravel the sinister plot that threatens to destroy all of Tamriel.

Her er litt info fra hjemme siden til oblivion og alle de andre elder scrolls spillene

PS... Gadd ikke og oversette :p

Skrevet
E d noen som kan fortelle meg om Oblivion litt?

FEKS. hva spillet handler om eller hva egentilg må man gjør på Oblivion...  :hmm:

5832750[/snapback]

Kort fortalt; Et førstepersons rollespill der du utforsker en stor verden og skal bekjempe ondskap. Du kan være Fighter, Magiker, tyv og mye annet. Tar litt tid å sette seg inn i hvis du ikke er vant til slike spill. Dette spillet er ikke for den utålmodige typen som må ha action hele tiden. Her er det mer utforsking og den gode historien som er hovedelementer. Stemningen i dette spillet er helt fantastisk. Kikk litt på gamer.no og se om du finner en review av spillet og se om det er noe for deg.

Spillet er vanvittig bra for de som vil fordype seg i en historie. Det er ikke noe du kan bruke en halvtime på for å slå ihjel litt tid.

Skrevet

For å si det slik:

Eg er av typen som nettop elsker FPS med fart i(les skyting med "ekte" våpen,eksplosjoner og bånn gass). Eg har aldri liket spill som innebærer spells,sverd,middell alder og slikt.

Oblivion....legger alt dette i grus. Fytti i svarte pokker for et utrolig konge spill, det er bare elsk det å gå å se på solnedgangen, sette seg ned en plass å se noen hjorter passere forran seg,høre på den utrolig flotte musikken etc.

En ny era har kommet :love:

Skrevet

Er stor fan av nesten hele final fantasy serien (siden ff7). Kan man sammenligne FF med oblivion, eller er det mer likt WOW? Liker å følge en fast historie og ikke rote meg borti masse andre ting.. Liker å "runne" spill for å si det sånn..

Skrevet
Er stor fan av nesten hele final fantasy serien (siden ff7). Kan man sammenligne FF med oblivion, eller er det mer likt WOW? Liker å følge en fast historie og ikke rote meg borti masse andre ting.. Liker å "runne" spill for å si det sånn..

5836648[/snapback]

Nei ikke i det hele tatt. For det første er slåssesystemet i Oblivion realtime sånn at det er du som styrer sverdet/buen/stokken eller hva det måtte være. Du sikter og slikt selv. Det er også en 100000000000000 x større verden enn alle Final Fantasy spillene sammenlagt . Visuellt er det også sinnsykt mye bedre og er vel det råeste på grafikkfronten akkurat nå.

Det er en dyp story hvis du vil følge den men verdenen er veldig realistisk. Du kan gjøre hva du vil ! Selv så driver jeg mye med gladiatorkamper . Er folk som har spilt spillet i 20-30 timer uten å toucha hovedhistorien enda.

Skrevet

Du blir ikke hektet:) Ikke så mye at du aldri klarer å la være å spille. Selv er jeg på jobb og studerer fra morgen til kveld hver dag, men spiller det når jeg har tid. Massevis å gjøre og det er et knallspill for RPG fans. Selv er jeg født og oppvolst med FF serien siden #1 på nintendo, og Oblivion er veldig annerledes. Men ikke dårlig av den grunn.

Skrevet

Oblivion er et spill du kan sitte med lenge uten å bli lei, og et spill du kan ta deg 1 time eller 2 med avslapping. Uansett, det er rått, og det er utallige mange timer som må til for å få fullt utbytte av spillet!

Jeg elsker det! :thumbup:

Skrevet
For å si det slik:

Eg er av typen som nettop elsker FPS med fart i(les skyting med "ekte" våpen,eksplosjoner og bånn gass). Eg har aldri liket spill som innebærer spells,sverd,middell alder og slikt.

Oblivion....legger alt dette i grus. Fytti i svarte pokker for et utrolig konge spill, det er bare elsk det å gå å se på solnedgangen, sette seg ned en plass å se noen hjorter passere forran seg,høre på den utrolig flotte musikken etc.

5833509[/snapback]

Jeg er nok som deg med tanke på FPS osv. Kjøpte meg Oblivion, og gud bedre jeg ble skuffa!!;) hehe.. Trodde at jeg endelig kunne lære meg å like slike spill, men den gang ei. Det er nok et fantastisk spill hvis du liker den sjangeren, men det er ikke et spill for alle. Tror nok jeg holder meg til COD2 en stund til!:)

Skrevet
For å si det slik:

5833509[/snapback]

Jeg er nok som deg med tanke på FPS osv. Kjøpte meg Oblivion, og gud bedre jeg ble skuffa!!;) hehe.. Trodde at jeg endelig kunne lære meg å like slike spill, men den gang ei. Det er nok et fantastisk spill hvis du liker den sjangeren, men det er ikke et spill for alle. Tror nok jeg holder meg til COD2 en stund til!:)

5838673[/snapback]

Ja nettopp, eg har aldri likte denne typen spill, og håper virkelig Oblivion ville overraske meg. Og det gjorde det, eg er hooked. Spillet er så unikt og bra gjenomført at det er nesten latterlig. FANTASTISK deilig verden.

• 4 uker senere...
Skrevet

hei!

vil ødelegge dere all "glad-oblivion fans" synes egentlig dette spillet sugde!

Men det er min mening , forventet mye mer av dette.

Skal gi det et nytt forsøk til sommern når jeg bytter skjermkort!

Hakket irriterende mye i dette spillet .. (ihvertfall med geforce 7800 gtx )

Synes fable var mye morsommere!

:whistle:

Skrevet

Emm, eg har samme skjermkort som deg! Har hakker det til tider av iog til i store landskap,emn eg vil ikkje klassifisere dette som mye i heile tatt. Ka settings du kjører på da?

Skrevet

hm.. prøvde vel litt forskjellig full oppløsning dvs aax4 1024x1280

så prøvde jeg med / uten hdr på / av.

Fant vel ut at det jevnt hakket per 10 sek eller noe sånt.

Ikke sånn vanlig video-hakking mer slags "loop hakking" hvis det sier det noe?

Skrevet

Eg fikk autodetect på høgste settings i spillet, eg kjørte med AA av og 4 eller 8xAF. Men herre jemini da mann, 4xAA er harde saker å kjøre altså,og om du da kjører på HDR :!: Trur kansje du sette litt for høge krav til oppsettet ditt mann.

Skrevet
Det er også en 100000000000000 x større verden enn alle Final Fantasy spillene sammenlagt . Visuellt er det også sinnsykt mye bedre og er vel det råeste på grafikkfronten akkurat nå.

Nå kommer størrelsen på verden helt ann på hvordan en ser det.. Om FFVII, VIII og IX var First Person, så TROR jeg verdene i world map hadde vært mye større enn oblivion verdenen:P

Men ellers du har rett i at FF ikke kan sammenlignes på noen punkter.

FF har dog bedre historie ;)

Skrevet

hm.. ja men prøvde etterpå lavere settings. Og samme feil.

Sjekke framerate lå ca. p 60 fps . Men droppet sånn plutselig per 10 sek?

Skrevet

Hos meg hjalp en del med de nye driverene som Nvidia slapp ut,merket stor forskjell i noen av områdene som hakket før eg byttet drivere.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...