Gå til innhold

TES: Fysisk kvalm av Oblivion


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Omvendt her. Når du hopper på skjermen, så tror hjernen din at du hopper, men balanseorganet sier at du sitter i ro, og derfor motstrider de hverandre.

Jeg tro det er noe sånt. Men jeg skjønte ikke det med FOV... Hva hjelper det med å forandre det?

5833740[/snapback]

 

Field of Vision, dvs hvor mye du "ser" samtidig. Default er 75 graders synsvinkel, og noen har problemer med det. Da kan det hjelpe å sette det til 90. Prøv selv å endre det til f.eks. 60, så ser du hva som skjer.

5833818[/snapback]

 

Dette skal jeg prøve da jeg har hatt samme problemet, var ille med hl2. : :cry:

Deilig å vite at dette ikke er bare meg...

Lenke til kommentar

Haha! Dødsbra tråd :) Og jeg som trodde det bare var meg som var rar i hodet :)

 

Sliter med akkuratt det samme i Oblivion. Jeg blir tussesvimmel etter få minutter. Hadde nøyaktig samme symptomene i Quake2. Veldig rart, for i BF2, Unreal og diverse andre FPS spill merker jeg ingenting. Kan det ha noe med teksturer å gjøre? Det har tydeligvis ingen sammenheng med om det er mye eller lite action som skjer. Kanskje grafikken på en eller annen måte lurer hjernen til å prøve å fokusere lengre vekk, mens man jo egentlig sitter og ser på en flat skjerm.

 

Eneste jeg kan gjøre for å hjelpe på i Oblivion er å skru ned detaljene og ta en liten rast nå og da. Sitte og titte litt på et tre eller himmelen osv :)

Lenke til kommentar

Vi har noe av det samme. Unreal var også et av de jeg kunne spille uten å merke noenting (husker hvor overrasket jeg ble!)

 

Jeg har kjøpt meg ny skjerm ifjor (24 tommer widescreen, Dell). I tillegg til å spise ingefærtabletter skal jeg sette meg ekstremt lenger bak enn vanlig for å se om skjermen kan ha en ekstra effekt.

Hvilken skjerm har du?

Endret av H@@kon
Lenke til kommentar

Sliter med det samme jeg også.. i dette spillet merker jeg det mye. Jeg blir ikke kvalm, men veldig svimmel etter få minutter. Sette FOV til 90 hjelper endel ihvertfall, men merker det fortsatt.

Er det noen som har funnet noen måte å sette den permanent til 90?

Lenke til kommentar
Sliter med det samme jeg også.. i dette spillet merker jeg det mye. Jeg blir ikke kvalm, men veldig svimmel etter få minutter. Sette FOV til 90 hjelper endel ihvertfall, men merker det fortsatt.

Er det noen som har funnet noen måte å sette den permanent til 90?

5843752[/snapback]

 

Å endre fov permanent gjør du i ini filen. Problemet med å gjøre det i ini er at da forskjyves menyer og knapper slik at du må gjette hvor du skal trykke for å treffe en knapp osv.

Håper de gjør noe med dette i en patch. Mye mer behagelig for øynene å spille med 90.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...