MaxP2P Skrevet 29. mars 2006 Skrevet 29. mars 2006 Hei Jeg klarer ikke å skjønne meg på det levelings systemet... På Morrowind, var det sånn at man fikk +5 på Willpower f.eks hvis man hadde tatt Destruction skillen opp 10 lvl før man gikk og sov. Da fikk man en +5... Men her på Oblivion har jeg prøvd å gjøre det samme, og med forskjellige skills, og jeg får bare +2, og +3. Men på Personality, som jeg ikke hadde levelet så mye på (kanskje 2 eller 3 lvl i Speechcraft og 1 eller 2 lvl i Merc.) fikk jeg +5 på... Noen som kan forklare hvordan det systemet funker? Tusen takk på forhånd!
magnemoe Skrevet 29. mars 2006 Skrevet 29. mars 2006 Etter at du har fått level up meldingen så får du ikke multipliers for skills. Enten blir de med på neste runde eller så er de tapt. Så når du får level up er det bare å sove en time. Ellers likt som i morrowind bortsett fra at du kan bare trene 5 ganger pr level.
mr. Zilter Skrevet 29. mars 2006 Skrevet 29. mars 2006 (endret) EDIT: leste feil.. Endret 29. mars 2006 av mr. Zilter
Fenixen Skrevet 29. mars 2006 Skrevet 29. mars 2006 Som magne sier er hvertfall en ting sikkert, det du får etter level up går videre til neste level, det går ikke tapt. Jeg gikk opp to levler på en gang i går. På morrowind kunne man vel drive på å få opp på skills etter du hadde fått beskjed om å sove og dermed få mer på styrke osv
Jalladoode Skrevet 29. mars 2006 Skrevet 29. mars 2006 Enda et spørsmål om samme tema. Er det egentlig noe fast system for hvor mye health en får når en går opp i level? Trodde kanskje det hadde noe med hvor mye endurance du har, men det er det altså ikke. Jeg gikk opp i level uten å øke endurance, og da fikk jeg +6 health. Reloada og brukte den +2 bonusen og fikk da +13 health. Hadde en +5 bonus på endurance senere og fikk da +19 (!) health. Dette kan bety ganske mye etter hvert som en går opp i level.... Etter at du har nådd 100 endurance får du kun +10 helse ved level-up.
thomanil Skrevet 29. mars 2006 Skrevet 29. mars 2006 Enda et spørsmål om samme tema. Er det egentlig noe fast system for hvor mye health en får når en går opp i level? Trodde kanskje det hadde noe med hvor mye endurance du har, men det er det altså ikke. Jeg gikk opp i level uten å øke endurance, og da fikk jeg +6 health. Reloada og brukte den +2 bonusen og fikk da +13 health. Hadde en +5 bonus på endurance senere og fikk da +19 (!) health. Dette kan bety ganske mye etter hvert som en går opp i level.... Etter at du har nådd 100 endurance får du kun +10 helse ved level-up. 5832406[/snapback] Er vel 10% av endurance-atributtet ditt.
Klyngve Skrevet 29. mars 2006 Skrevet 29. mars 2006 Når du øker endurance har dette påvirkning på healthen du har fra før (bruker du for eksemkel en item som gir mer endurance, vil du se at du får mer health). Det er derfor det virker som om du får flere hitpoints når du går opp level og øker endurance. Eller korriger meg om jeg tar feil...
Jalladoode Skrevet 29. mars 2006 Skrevet 29. mars 2006 Når du øker endurance har dette påvirkning på healthen du har fra før (bruker du for eksemkel en item som gir mer endurance, vil du se at du får mer health). Det er derfor det virker som om du får flere hitpoints når du går opp level og øker endurance. Eller korriger meg om jeg tar feil... 5832798[/snapback] Jepp, det er nok det som skjer +1 endurance gir +2 health så det stemmer nok. Btw, for å få en +5 bonus for en stat når du går opp i level må du gå opp totalt +10 skillnivåer for den stat'en mens du går opp til den level'en. Spiller visst ingen rolle om det er major eller minor skills.
wilbur626 Skrevet 29. mars 2006 Skrevet 29. mars 2006 Hva skjer når jeg har oppnådd 100 sneak, 100 acrobacy og 100 athlete uten å levle egentlig ?
MiSP Skrevet 29. mars 2006 Skrevet 29. mars 2006 (endret) Hva skjer når jeg har oppnådd 100 sneak, 100 acrobacy og 100 athlete uten å levle egentlig ? 5833171[/snapback] Hvis det er major skills, går du opp mangle levler neste gang du sover. Endret 29. mars 2006 av MiSP
Nitrius Skrevet 29. mars 2006 Skrevet 29. mars 2006 Slik jeg har fortstått det vil du får +2 +3 +5 eller hva enn det måtte være for hver lvl ettersom hvor mye du har brukt en type skill. F.eks hvis du har brukt et sverd i den levelen du er på mye mot fiender så vil du automatisk få skill modifier på strength om jeg husker riktig. Har du brukt bue og piler mye vil du få en skill modifier på Agility tror jeg det var. Er værtfall slik jeg har oppfattet det, si gjerne ifra om det er feil.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå