Gå til innhold

Verneplikt - hvordan vri seg unna?


Anbefalte innlegg

Jeg og ble innkalt til sesjon, fylte ut papira, og har nå sendt dem tilbake. Og 27. april skal jeg til sesjon.

 

Men lurer litt på minimumskravene til synet. Har du lov til å bruke kontaktlinser eller må du fly rundt i skauen med briller?

 

Edit: orddeling.

Endret av enuR.
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det å tro på at våpen og tjene fedrelandet har noe i felles, er for blant annet meg tungt å svelge.

 

Det at nordmenn skal få lov til å ta liv i sitt lands navn eller i fellesskapets navn er for mange tungt å svelge.

 

Militærnekt er ikke latskap, det er fornuft...

Lenke til kommentar
Sier du at du har psykiske lidelser, må du til psykolog for å få dette bekreftet - Og det er neppe veldig artig å ha i sine papirer.

5829552[/snapback]

 

Tullprat, du må ikke til psykolog for å få dette bekreftet.

 

De kan på ingen måte tvinge deg til samtaler, bare å nekte og si at du ikke vil snakke, er jo tydelig tegn på at du har psykiske lidelser bare det.

 

Men som sagt, du må ikke til psykolog, du får enten lov til å gå, eller så må du bli der, så enkelt er det.

 

Forøvrig burde folk se på førstegangstjenesten som en fin mulighet til gratis utdannelse, kanskje kommer i bedre form, oppleve ett liv uttafor mamma's trygge kjøkken med kjøttkaker....

Lenke til kommentar
Det er mye god mat der også :D  :D

5833624[/snapback]

 

yea, har hørt det selv..brodern sa de hadde de diggeste frokostene der oppe han var :D

5833673[/snapback]

 

Ja det er riktig, pansermessa på setermoen er suveren, det er positivt da.. Men man kan da lage mat hjemme og.. :roll:

Var vel fast 3-4 forskjellige middager hver dag med dessert.. Lunch var suveren, varm og kaldretter..

Men havner du f.eks. på Heistadmoen så er det motsatt.. Fisken var helt jævlig, den var rørt i hop, fisk og bein var i ei røre, lungemos 1 gang i uka..

Eneste positive der var grøt på lørdagene, og det sier vel sitt.. Kan vel være det har forandret seg, ikke vet jeg..

Lenke til kommentar
Jeg konstanterer bare fakta. Hva er det du ikke liker og hvor tjenestgjorde/gjør du?

5831823[/snapback]

Jeg har kun fått innkallelse til sesjon.

5832090[/snapback]

Du har et enormt vurderingsgrunnlag med andre ord.

 

Har en følelse av at det er flere her som uttaler seg uten å egentlig vite hva de snakker om.

5832533[/snapback]

Så jeg vet ikke hva jeg snakker om, når jeg sier at jeg ikke har lyst? Skjerp deg.

Lenke til kommentar
Dummeste du kan gjøre er jo å si at du er sjuk i huet! Det kommer i papirene dine vettu! "Du bare lurer deg sjøl" som lærera på barneskolen sa :tease:

 

Ta det som en mann!

5830959[/snapback]

 

Ok, for det første, hvilke papirer snakker vi om her.. Selvsagt sier du at du er pedofil og slikt så kan det nok sakde deg senere... "Vanlige" psykologiske grunner er konfidensielle og er straffbart å bruke av andre enn den legen du snakker med... Dette er taushetsbelagt..

 

For det andre, ta det som en mann.. Ja vel, så man er mann ved å gå i militæret..

Sankker som en som er totalt hjernevasket.. Som nevnt tidligere, du blir ikke mann av å være i militæret, du blir idiot og behandlet som en unge, dermed går du tilbake på alle områder.. Blir mer infantil og mindre intelligent...

5831092[/snapback]

 

Hvis du senere vil jobbe i militæret da feks. Og du sa på sesjon når du var 18 år at du er sjuk i huet og har lyst til å drepe deg sjøl! Da stiller du nok ikke fremst i køen for å få jobb.

 

Ja, du er mann når du går i militæret! Du får mere disiplin, respekt for deg sjøl og andre, osv. Mindre intelligent blir du hvertfall ikke! Militæret har alle godt av!

Lenke til kommentar

du sier bare at du ikke har psyke til det. noe som er sant i ditt tilfelle.

du vill få store vansker med å forholde deg i millitæret, du har hatt en urimelig oppvekst med tanke på at du har fallt litt utenfor den sosiale stigen. og at du vill satse på å styrke der du står i dag, med tanke på stabilitet, utdanning, jobb. hvor millitæret vill muligens utsette deg for szhisofreni, pga din ustabile utrygge psykiske helse. der dems press alene vill sette deg i en ensom tilstand presset av ortodoks byrakrati hvor du blir nødt til å leve med nedsatt livsfunksjon resten av livet.

 

skal du ikke så skal du ikke

 

vær bestemt.

 

alle kan bli syke, det er bare et spørsmål om når.

 

fortell dem at vi lever i en virtuel virkelighet, og alle følger massen. du vil ut, du er Neo.

du vill ikke tjene millitæret for da blir du mer som dem, noe du ikke vill bli. en slave. et produkt. en robot. et deterministisk vesen eller hva det heter.

Endret av pizzafordi
Lenke til kommentar

Noen slipper lett pga. allergi (til og med nøtteallergi), men jeg fikk ikke noe nedsatt pga. av kraftig pollenallergi (som jeg hadde legeattest på). Måtte si "jeg blir svimmel når jeg reiser meg opp", da fikk jeg en 5'er på allmenn fysikk og slipper forhåpentligvis unna.

Lenke til kommentar

Det er slik at noen slipper lett unna med å bare si at de ikke vill inn i millitæret og andre slipper ikke unna uasett hvor allergisk de er, astma, rygg, ben osv.

Samma faen.

 

Jeg har vært i tjeneste et år og jeg har den holdningen at de STJAL et år fra livet mitt. (Jeg var positiv til førstegangstjeneste før jeg dro inn)

 

Jeg lærte fint lite jeg kan få bruk for senere i livet og at alle kariære befal er folk som har blitt mobbet siden de var 2 og nå har de MAKT!?!

Dette er mennesker som ikke eier sosial inteligens i det hele tatt og rett og slett er DUMME mennesker.

 

Lord, I appologise for that.

 

(Power to the one who doesn't want it)

 

Men jeg tjente mitt land og ble økonomisk slaktet av tjenesten siden forsvaret nektet og betale mine regninger.

 

Jaja. Takk for den!

Endret av RockFord_
Lenke til kommentar

Hvorfor vri seg unna førstegangstjeneste i utgangspunktet? Vi lever i et land med gratis skolegang, rett til å si hva vi vil si, og rett til å bli det vi vil bli. Å ofre ett år av livet sitt for dette mener jeg er noe vi faktisk skylder landet vårt, mener det skulle vært 100% værneplikt (for begge kjønn), enten i forsvaret eller som sivilarbeider for å kunne kvitte oss med helsekøer, barnehagekøer, osv, osv. Jeg hatet mine 11 måneder i militæret, men 1 år av livet mitt er en svært liten pris å betale for å bo i dette landet. Jeg har ingen problemer med folk som slipper forsvarstjeneste pga reell sykdom eller pasifister, men folk som lyver/ jukser for å slippe sin del av et nasjonalt ansvar gir meg brekkningsfornemmelser. Skjerp dere!

Lenke til kommentar
Hvorfor vri seg unna førstegangstjeneste i utgangspunktet? Vi lever i et land med gratis skolegang, rett til å si hva vi vil si, og rett til å bli det vi vil bli. Å ofre ett år av livet sitt for dette mener jeg er noe vi faktisk skylder landet vårt, mener det skulle vært 100% værneplikt (for begge kjønn), enten i forsvaret eller som sivilarbeider for å kunne kvitte oss med helsekøer, barnehagekøer, osv, osv. Jeg hatet mine 11 måneder i militæret, men 1 år av livet mitt er en svært liten pris å betale for å bo i dette landet. Jeg har ingen problemer med folk som slipper forsvarstjeneste pga reell sykdom eller pasifister, men folk som lyver/ jukser for å slippe sin del av et nasjonalt ansvar gir meg brekkningsfornemmelser. Skjerp dere!

5842152[/snapback]

 

Jeg skulle ikke sagt noe om du virkelig ga 1 år av ditt liv til å hjelpe, men å gi 1 år av ditt liv etter først ¨ha gitt 12 år av ditt liv til skolegang er helt på trynet..

Om dem i det minste brukte militæret til noe fornuftig, f.eks. man kunne dra til afrika og hjelpe barn i den 3. verden ev. vært hjemme og hjulpet eldre mennesker så hadde kanskje tjenesten vært meningsfull..

 

Men å sette alle inn i et system et helt år uten å gjøre noe med dem er å kaste bort ressurser og disse menneskenes tillit til systemet/demokratiet/staten..

Endret av Dre@m_Lord
Lenke til kommentar

Jeg har svaret: www.dimme.cjb.net

 

Syns synd på de pinglene som går inn i forsvaret som trenger å bli fortalt når de skal drite, når de skal spise når de skal sove, når de skal stå opp, når de skal på øvelse, når de skal i gasskammeret etc. I tillegg drite på en felles pose som en deler med 150mann under øvelser, spise dritt dårlig felt mat som er den samme maten 4 dager på rad(potetstappe og pølse).

Vær en man, ta ansvar for ditt eget liv og tenk for deg sjøl.

 

Jeg dimmet og er stolt av det!

Det viser at jeg har kontrol over mitt eget liv og at eg er ressurssterk nok til å ta egne valg og gjennomkjøre gigant-byråkratiet forsvaret og komme seirende ut med dimme bekreftelse!

Forresten er det ingen arbeidsgivere som spør om verneplikt. Det er ett pluss å ikke ha gjennomført verneplikten, spesielt hvis du heller har brukt tiden til å anskaffe deg ett år med utdanning eller 1 år med arbeidserfaring, eller kanskje bare reise rundt i verden ett år? Det gir deg jo en fin kulturforståelse :)

Du kan dimme med god samvittighet!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...