Gå til innhold

RAM eller Kabinett?


Anbefalte innlegg

Helu alle der ute!

Vurderer og oppgradere min kjære PC nå, men har ikke så mye penger at det gjør noe, så vet ikke om jeg skal oppgraderer RAM eller om det blir nytt kabinett først.

 

Har 512 MB ram nå, og et kabinett som blir drit varmt...

 

Er ikke helt sikker på hvilket kabinett jeg vil ha, men har sett litt på disse her...

 

Kabinett:

Cooler Master

Thermaltake Xaser Tsunami

evt dette:

Gigabyte 3D

 

Og denne RAM'en er sikker, blir denne hvis jeg velger ram:

TwinMOS

 

Takker for alle tilbakemeldinger!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tenkte på nytt kabinett ikke for at skal se fint ut, men det jeg har nå er helt tett, er så å si ingen form for luftgjennomstrøming. Må alltid ha side døra oppe for pc'en ikke skal dævve..

Så kabinettet er bare for å få en mer stabil pc...

Lenke til kommentar

Vis kabbinettet er veldig varmt, må du helt klart ha nytt kabbinett først!

Dette kan øke ytelse faktisk, i form av at prosessor blir kaldere, og chipsett o.l.

Da vil komponentene yte bedre.

 

-----------

 

Tsunamien blir du lei av ganske kvikt, har dette selv, og orker det ikke mer, jeg dumper snart hele kassa..

 

Tok å monterte pcen i ett gammelt kabbinett.

 

Men, du bør gå for Cooler MAster, de lager gode kabbinetter, og på Cavalier har de klart å ha ett godt utseende, god kjøleevne og greit med plass.

 

Det eneste som trekker ned er 80mm i front.

 

Så gå for Cooler master!

Lenke til kommentar

tror det er lurt og ta kabinette først jeg, for å kjøle ned komponentene

edit: jeg har også et kabinett med lite vifter og har derfor sidedøren oppe, det som er ulempen med det er at for det første ingen vifter i

kabinettet(ingen luftgjennomstrømming), varme tiltrekker seg støv og da samles det bare mere støv inni kabinettet og det blir enda varmere

Endret av MAXILA
Lenke til kommentar

Har et GeForce 6600 128 MB, kjører greit det, trenger ikke nytt der med første.

Det er rammen og varmen som er problemet nå.

Er plass til pci vifte, såvidt det er. Er ikke plass noen vifter foran eller bak heller, skjønte

ingenting da jeg åpna det for første gang...

Lenke til kommentar

pizzafordi: Begynner å bli lei av de banale påstandene dine.

 

Vel, såklart finnes det PCI oppheng vifter, men dette vil ikke være tilstrekkelig, fordi radialviftene(tror det er radial det heter)kommer ikke til å dra nok luft ut.

 

----

 

Rammen hjelper lite om prosessoren takker for seg.

 

Og windows bruker IKKE 200-300mb med ram, sitter nå med en P3 med 256mb minne, denne jobber helt fint, og windows tar nesten ikke minne!

 

Og på den andre Socket a maskinen min, drar jeg cs 1.6, msn, opera, mirc, winamp og endel andre programmer med 512mb ram, allikevel har jeg rundt 150mb ledig minne.

Lenke til kommentar

La døra være av og kjøp deg mere ram.

Kjøp deg ei vifte eller tre og monter strategisk i det kabinettet du allerede har eller i værst fall monter alt på en planke åpent og luftig.

Er ingen tvil om at jeg hadde valgt ytelse forran god kjøling.

 

EDIT:

Jeg overlevde lenge med 2 PCI sentrifugalvifter i maskina før jeg bygde meg ny kabinettkjøling, er tross alt bedre en ingenting.

 

Og Windows med AV og FW bruker rundt 250-350Mb minne, i allefal gjør de fleste maskiner det, de som sier noe annet har enten tweaket enhetsbehandlinga bigtime eller kjører "naken" Windows.

Endret av perpyro
Lenke til kommentar

Selvsagt vil maskina gå med 256Mb minne men pagefila vil bli brukt flittig, noe som gjør maskina tregere, det finnes dåg måter å få pagefila raskere men noe bra minnehastighet har ikke harddisken som betjener denne.

 

Kjører selv NOD32, Norton Firewall og FF men alikavel så forbrukes 283Mb minne i skrivende stund.

Lenke til kommentar

Tenkte jeg skulle legge inn et bildet av pc'en så dere skulle på se, men fikk det ikke til

:blush:

 

Men tror jeg ikke vil oppgradere ram først fordi mer ram gjør at det blir enda varmere inni der og da kan det hende at jeg må gå til innkjøp a en helt ny, noe jeg ikke penger til nå

Lenke til kommentar

Jeg vil tro at det er en god investering å begynne med å kjøpe et nytt kæbbis. Det er jo der hele kostebinderiet skal bygges, så det er en stor fordel å ha et godt grunnlag. Som nevnt gir rammen en del varmeutvikling, og det er bra med en kjølig rigg, uansett hva slags. GB 3D-Aurora har 3x120mm og ser jo vidunderlig vakkert ut, jeg trur at det er et av de beste alternativene. Kan ikke si hvordan det er i praksis da jeg ikke har prøvd det, men på papiret ser det helt klart best ut. Akter forøvrig å kjøpe et eksemplar av arten sjæl.

Lenke til kommentar

GigaByte kabinettet er fett det og, og med viftene og gode "lufte" muligheter er det jo best, men syns det er en sånn "utbygging" på det nederst som ikke er så fin... Men er ikke så farlig egentlig, skal jo ikke sitte med det i fanget eller henge det på veggen...

Så er mulig det blir det ja.

Endret av Mareng
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...