superted81 Skrevet 28. mars 2006 Skrevet 28. mars 2006 Jeg klarer ikke å unngå og legge merke til alle 6erne som dette spillet får overalt, og fristes naturligvis til å kjøpe dette spillet... Men jeg har aldri spilt rollespill, og har aldri hatt sansen for sånne spill. I tillegg spiller jeg relativt sjeldent (kanskje 30-60 min, ca. annenhver dag, med noen unntak selvsagt) Får jeg da noen glede av dette spillet? Kan forøvrig legge til at jeg vanligvis spiller sportspill/bilspill/FPS m.m... Mao ikke veldig avansert
mr. Zilter Skrevet 28. mars 2006 Skrevet 28. mars 2006 Det er uansett en super måte å bli kjent med denne typen spill på, ettersom det er det beste...
Sponis Skrevet 28. mars 2006 Skrevet 28. mars 2006 Oblivion er et av de rollespillene som appelerer mest til massen, og jeg tror, vist du gir det en sjanse, at du vil ha mye glede av spillet. Tid er egentlig ikke noe problem, siden du kan lagre når som helst, et større problem er at jeg tviler på du kommer til å fortsette med 30-60 min annenhver dag etter at du er hekta på oblivion.
Gjest Slettet-CkrM7QVpfE Skrevet 28. mars 2006 Skrevet 28. mars 2006 Oblivion er et bra spill ikke noen tvil om det. men om du ikke har hatt sansen for slike spill før så tviler jeg på at du vil ha sansen for Oblivion.
Imsvale Skrevet 28. mars 2006 Skrevet 28. mars 2006 Noe du bør være foreberedt på er at det kan ta en del timer å sette seg noenlunde ordentlig inn i det før det begynner å bli virkelig kos. Kort sagt, det er en enorm verden med mange muligheter, derfor blir tilpasningskurven relativt slak.
TheOats Skrevet 28. mars 2006 Skrevet 28. mars 2006 Jeg klarer ikke å unngå og legge merke til alle 6erne som dette spillet får overalt, og fristes naturligvis til å kjøpe dette spillet... Men jeg har aldri spilt rollespill, og har aldri hatt sansen for sånne spill. I tillegg spiller jeg relativt sjeldent (kanskje 30-60 min, ca. annenhver dag, med noen unntak selvsagt) Får jeg da noen glede av dette spillet? Kan forøvrig legge til at jeg vanligvis spiller sportspill/bilspill/FPS m.m... Mao ikke veldig avansert 5825668[/snapback] Etter min mening er rollespill de gøyeste spillene, Oblivion er antagelig et av de beste. Der "rollespiller" du mer (synes jeg) en i andre spill, føles mer som å spille D&D. Vist du ikke har prøvd slike spill bør du kansje prøve. Men vist du bare spiller en time annenhver dar kommer det kansje ikke til å være så gøy. Det krever mye tid.
NoLimit_^ Skrevet 28. mars 2006 Skrevet 28. mars 2006 bare husk at av en eller annen grunn begynner de fleste rollespill i et fengsel/grotte og mesteparten av gangene suger den delen rimelig kraftig. så handler litt om tålmodighet
h00v3r Skrevet 28. mars 2006 Skrevet 28. mars 2006 Jeg blei hekta på rollespill etter Morrowind, og synes Oblivion er mye mer brukevenlig enn det Morrowind var. Så dette er en super måte og bli kjent med sjangeren på. Anbefales på det sterkeste!
Toriyama Skrevet 28. mars 2006 Skrevet 28. mars 2006 Har selv aldri spilt RPG før, gikk mest på FPS, men jeg kjøpte oblivion og er helt hakta. Genialt spill
superted81 Skrevet 29. mars 2006 Forfatter Skrevet 29. mars 2006 (endret) Tror nok jeg må gi det en sjanse... Er jo ikke verre enn å bytte det igjen hvis det ikke er noe for meg. Hvordan "styrer" man karakteren? Er det pek og klikk? Og hvordan er slossingen? Er det annenhver gang, og med blå flammer? (Har ingen fordommer mot RPG ) Endret 29. mars 2006 av superted81
vargaz Skrevet 29. mars 2006 Skrevet 29. mars 2006 Jeg klarer ikke å unngå og legge merke til alle 6erne som dette spillet får overalt, og fristes naturligvis til å kjøpe dette spillet... Men jeg har aldri spilt rollespill, og har aldri hatt sansen for sånne spill. I tillegg spiller jeg relativt sjeldent (kanskje 30-60 min, ca. annenhver dag, med noen unntak selvsagt) Får jeg da noen glede av dette spillet? Kan forøvrig legge til at jeg vanligvis spiller sportspill/bilspill/FPS m.m... Mao ikke veldig avansert 5825668[/snapback] enkelt svar, JA. kan tilføye at Oblivion ikke er særlig avansert, så lenge du forstår normal engelsk funker det greit. Går vel også å få det på noen andre språk visst du heller liker spansk osv. men det går greit å lenge du forstår hva som blir sagt. Jeg tror ikke du kommer til å spille 30-60 min hver dag om du skaffer deg oblivion, du kan jo laste det ned for å teste det først. Så kjøper du det om du liker det? er ingen grunn til å kjøpe noe man ikke har tenkt å spille. jah, til slutt.. det føles som at du spiller Oblivion i 30-60min.. men da har du egentlig spillt i 7-8 timer.. har merket det.. forferdelig opplegg
vargaz Skrevet 29. mars 2006 Skrevet 29. mars 2006 Tror nok jeg må gi det en sjanse... Er jo ikke verre enn å bytte det igjen hvis det ikke er noe for meg. Hvordan "styrer" man karakteren? Er det pek og klikk? Og hvordan er slossingen? Er det annenhver gang, og med blå flammer? (Har ingen fordommer mot RPG ) 5830355[/snapback] Man ser spilleren i First person view, eller man kan velge å se bakfra. Det er ikke vent på min tur, du slår og motstanderen slår, bruker sjold og mouse2 for å forsvare seg Visst du har spillt diablo 2 så minner oblivion litt om det, bare at man får være "inni" characteren (First person view) noe som gjør spille opplevelsen ekstrem.
Gjest Slettet-CkrM7QVpfE Skrevet 29. mars 2006 Skrevet 29. mars 2006 Tror nok jeg må gi det en sjanse... Er jo ikke verre enn å bytte det igjen hvis det ikke er noe for meg. Hvordan "styrer" man karakteren? Er det pek og klikk? Og hvordan er slossingen? Er det annenhver gang, og med blå flammer? (Har ingen fordommer mot RPG ) 5830355[/snapback] Man ser spilleren i First person view, eller man kan velge å se bakfra. Det er ikke vent på min tur, du slår og motstanderen slår, bruker sjold og mouse2 for å forsvare seg Visst du har spillt diablo 2 så minner oblivion litt om det, bare at man får være "inni" characteren (First person view) noe som gjør spille opplevelsen ekstrem. 5830377[/snapback] og sammenligne Diablo2 og Oblivion er en skandale
vargaz Skrevet 29. mars 2006 Skrevet 29. mars 2006 (endret) Hvorfor det? går greit an det. Er veldig mye likheter, "tiden", våpnene, magiene, Quest's, dungeon's, osv. det er mange likheter. Jeg sier på ingen måte at D2 er like bra som Oblivion. Men man kan trekke mange likheter i spillet. den store forskjellen kommer med at "verden" er MYE større, man kan bevege seg fra by til by enklere og såklart First person viewen også det at det ikke er bare 5-6 quester da:p er vell sinnsykt mange flere quester på oblivion Endret 29. mars 2006 av vargaz
Fenixen Skrevet 29. mars 2006 Skrevet 29. mars 2006 (endret) støtter opp om KRA... errrrhm.. *rense halsen* DIABLO HAR ALDRI VÆRT NOE ANNET EN HACK'n SLASH! Å sammenligne det med et rollespill blir litt feil! Diablo var bra i sin sjanger, men det var aldri et rollespill. Skal man sammenligne Oblivion med noe må det åpenbart være feks Might and Magic 1-10. Likte en Baldurs Gate og lignende har en nok og stor glede av Oblivion. ps. vargaz fra dsr? Endret 29. mars 2006 av Pheonix
vargaz Skrevet 29. mars 2006 Skrevet 29. mars 2006 Pheonix les hva jeg skrev over, er du overhode ikke enig i at det er noen likheter?
Fenixen Skrevet 29. mars 2006 Skrevet 29. mars 2006 (endret) hemmmm noen indre guder som tok litt overhånd... Jo du har vel rett, settingen er viktig, og her er det jo en del likheter med D2. "middelalder", våpen, magi.. etc. som du sier.. Men spillopplevelsen blir likevel ganske annerledes mener jeg. Endret 29. mars 2006 av Pheonix
vargaz Skrevet 29. mars 2006 Skrevet 29. mars 2006 Joda, er fullt enig med deg der. Men visst man ikke liker middelalder settingen så trenger man ikke å kjøpe oblivion, for det er jo selve drivkraften ved spillet men likevell, Oblivion kan få en person til å like middelalder settingen
Fenixen Skrevet 29. mars 2006 Skrevet 29. mars 2006 (endret) true true.. du er forresten i likhet med noen andre her nå på min uoffisielle svarteliste er du klar over hvor sen jeg er til forelesing nå ?!! *signing out Superted: Kjøp spillet! Du har godt av litt variasjon i spillingen din =) Endret 29. mars 2006 av Pheonix
vargaz Skrevet 29. mars 2006 Skrevet 29. mars 2006 Haha forsvarer Oblivion med never og klør , I LIKE
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå