Solefald Skrevet 28. mars 2006 Skrevet 28. mars 2006 Heisann! skal snart hente meg en 2.0T motor fra sverige. 163 hk.. T3 er det vel =) og så trenger eg noken forslag til å trimme den. med chip fra BSR eller SCT så får eg ca 205HK, men eg vil opp på en 250 ca. noken som har forslag til korleis få det til=)? :
ampersand Skrevet 28. mars 2006 Skrevet 28. mars 2006 Det burde ikke være noe problem med en økning på kun drøye 100 hester. Holder det ikke da bare med en chip ?
Solefald Skrevet 28. mars 2006 Forfatter Skrevet 28. mars 2006 eg er ikkje sikker:( kan egentlig ikkje så mykje om bil så:/ men alt blir vel tatt i steg..da den STYGGE staten, skal 979kr pr kw du øker..crazy shit..
oysfaerg Skrevet 28. mars 2006 Skrevet 28. mars 2006 Det er vel ikke en T3, går ut fra at motoren er 4-sylindret? T4 = firesyl, T5 = 5syl, T6 = 6syl. En oppgradering fra BSR vil vel kun øke drivstofftilførsel og "hjernen", men skal du ha 250hk vil jeg gå ut fra at du må bytte turbo til f.eks en T5-turbo, ny wastegate, intercooler osv - Dette koster penger. De fleste som driver med ombygging av den motoren tar rundt 50-70.000 for jobben inkl. deler for å få den effekten du ønsker. Hvorfor skal du forresten ha 250hk på framhjula? Det er jo helt nytteløst.
Solefald Skrevet 28. mars 2006 Forfatter Skrevet 28. mars 2006 utifra det eg har lest i manualen til bilen så står det T3, og det er 4 syl.. om eg skal ha 250 er eg litt usikker på men vil ha litt meir enn 200..m
Solefald Skrevet 28. mars 2006 Forfatter Skrevet 28. mars 2006 det går vel bra så lenge det ikkje er over 250..da blir vel det litt vel vansklig å holde den på veien..
TomasK Skrevet 28. mars 2006 Skrevet 28. mars 2006 Blir nødvendigvis ikke nyttesløst med 250hk på framhjula, men det vil nok koste deg litt mer peng enn hva en chip og 205hk koster.
oysfaerg Skrevet 28. mars 2006 Skrevet 28. mars 2006 Solefald: Jeg ser du er født sent i '85, dvs du er 20 år nå... Vil du virkelig bruke 50.000 kroner på å få 45 hk ekstra ut over hva chippen koster? Hvis du kræsjer uten å ha registrert at du har 250 istedetfor 163hk (de sjekker det i tvilstilfeller), risikerer du regress / ingen utbetaling fra forsikringsselskapet. I tillegg til en saftig regning i posten på avgiftene, som du selv skrev - 979kr pr kW... = 63517,50 i avgifter. For å få bilen din registert med 250hk (forutsatt at det koster 50.000 i trimming inkl. arbeid og deler): - 50.000 i trim - 63.517,50 = 113.517,50 i tillegg til at bilen må vises på nytt, du må sannsynligvis oppgradere bremser og understell for å få det godkjent uten videre. Det baller på seg. Hold deg til chippen, kjør litt, bli voksen, trim videre. Jeg prøvde en chip i 940LT'en min og fikk 210hk, det er MER enn nok. But hey - Det er dine penger
Solefald Skrevet 28. mars 2006 Forfatter Skrevet 28. mars 2006 (endret) visst det er så mykje det koster for å få ut meir, så er jo ikkje det aktuelt:P vel det er bruksfradrag også, som er vel en 50% eller noke sånt. eg har sport utgave, så understell, og bremser og slikt holder til 205.. men bremser skal uansett oppgraderest.. 55% bruksfradrag ved 4 år gammal bil..min er førstegangsregistert siste mnd i 2002.. Endret 28. mars 2006 av Solefald
knut-eirik Skrevet 28. mars 2006 Skrevet 28. mars 2006 Heisann! skal snart hente meg en 2.0T motor fra sverige. 163 hk.. T3 er det vel =) og så trenger eg noken forslag til å trimme den. med chip fra BSR eller SCT så får eg ca 205HK, men eg vil opp på en 250 ca. noken som har forslag til korleis få det til=)? : 5824224[/snapback] Synes du skal bruke pengene på et bedre understell og bremser før du trimmer den videre (mere enn 205 hk), mere krefter enn det så vil du ha et bedre understell og med mere hester og dreimoment så vil du ha bedre bremser ogdå. Hvilken motor er det i bilen din fra før? og tar du med hele ledningsnettet?
Solefald Skrevet 28. mars 2006 Forfatter Skrevet 28. mars 2006 nye bremser skal eg ha uansett, og skal fikse under og visst eg skal ha meir. no så er det 1.8 motor på 122.. må vel ha med ledningsnett uansett =)
knut-eirik Skrevet 28. mars 2006 Skrevet 28. mars 2006 nye bremser skal eg ha uansett, og skal fikse under og visst eg skal ha meir. no så er det 1.8 motor på 122.. må vel ha med ledningsnett uansett =) 5825518[/snapback] Ledningsnett er et must! Stemmer motor festene osv overens?
Solefald Skrevet 28. mars 2006 Forfatter Skrevet 28. mars 2006 ja eg trur det..eg har en dialog med firmaet, eg skal få med alt eg trenger for å sette motor rett i..
packs Skrevet 6. april 2006 Skrevet 6. april 2006 hehe,, det du gjør er å skifte kammer. 1500-3000kr skru opp trykket? sette inn en større turbo.. haha 50-70k for å få 250 hk er bullshit.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå