Teigas Skrevet 27. mars 2006 Skrevet 27. mars 2006 Har lenge kjørt norton antivirus , og er fornøyd med dette. Men syntes dette er et svært tungt og ressurskrevende program. Så lurer derfor på om noen har noen anbefalinger på et bra og lite krevende program?
Wave Skrevet 27. mars 2006 Skrevet 27. mars 2006 (endret) Har lenge kjørt norton antivirus , og er fornøyd med dette. Men syntes dette er et svært tungt og ressurskrevende program. Så lurer derfor på om noen har noen anbefalinger på et bra og lite krevende program? 5820186[/snapback] Slenger meg på her, skulle akkurat til å starte en lignenede tråd. Du kan f.eks prøve AVG, som er gratis. Dette krever mye mindre enn Norton. Ellers lurer jeg på om noen vet om andre programmer enn de vanlige; avast, AVG, NOD32 og Kaspersky. Alle disse er gode, men finnes det et som tar VELDIG lite av cpu/minne og som gir bra beskyttelse? Endret 27. mars 2006 av Wave
Pilot_ Skrevet 27. mars 2006 Skrevet 27. mars 2006 Ja, Norton Antivirus er et krevende program, men jammen gjør det jobben også. Vil du virkelig sette sikkerheten bak ressurskrav? Erfaringsmessig finner Norton mange flere enn AVG (som nevnt), så jeg har et tips til deg. Ta heller og kjør Antivirus en gang du er ute eller om natten mens du sover.
Wave Skrevet 27. mars 2006 Skrevet 27. mars 2006 (endret) Ja, Norton Antivirus er et krevende program, men jammen gjør det jobben også. Vil du virkelig sette sikkerheten bak ressurskrav? Erfaringsmessig finner Norton mange flere enn AVG (som nevnt), så jeg har et tips til deg. Ta heller og kjør Antivirus en gang du er ute eller om natten mens du sover. 5820258[/snapback] Han mener jo hvor mye programmet tar av resursser i kontinuerlig bruk. Her er Norton minnesluker, med veldig mange prosesser kjørende hele tida. Min erfaring med Norton er ikke bra. Har fått virus som det ikke greide, og maskinen ble aldri den samme. Har også prøvd Kaspersky og NOD32, og begge disse var bra, særlig Kaspersky synes jeg virket solid. Norton er stort, tungt, dyrt og oppskrytt etter min mening. I tester er det også flere andre som kommer bedre ut vel? Endret 27. mars 2006 av Wave
miCro Skrevet 27. mars 2006 Skrevet 27. mars 2006 Har lenge kjørt norton antivirus , og er fornøyd med dette. Men syntes dette er et svært tungt og ressurskrevende program. Så lurer derfor på om noen har noen anbefalinger på et bra og lite krevende program? 5820186[/snapback] Slenger meg på her, skulle akkurat til å starte en lignenede tråd. Du kan f.eks prøve AVG, som er gratis. Dette krever mye mindre enn Norton. Ellers lurer jeg på om noen vet om andre programmer enn de vanlige; avast, AVG, NOD32 og Kaspersky. Alle disse er gode, men finnes det et som tar VELDIG lite av cpu/minne og som gir bra beskyttelse? 5820240[/snapback] Det er ikke uten grunn NOD32 har kronet på toppen blant antivirusprogrammer de siste årene. Programmet bruker ikke stort med ressurser, iallefall om man sammenligner med Norton. Ønsker man god virusbeskyttelse må man ofre litt ressurser, men siden NOD32 sannsynligvis bruker mindre ressurser enn nettleseren din ser jeg ikke på det som et stort offer med tanke på hvor god eskyttelse den gir.
Pilot_ Skrevet 27. mars 2006 Skrevet 27. mars 2006 Ja, Norton Antivirus er et krevende program, men jammen gjør det jobben også. Vil du virkelig sette sikkerheten bak ressurskrav? Erfaringsmessig finner Norton mange flere enn AVG (som nevnt), så jeg har et tips til deg. Ta heller og kjør Antivirus en gang du er ute eller om natten mens du sover. 5820258[/snapback] Min erfaring med Norton er ikke bra. Har fått virus som det ikke greide, og maskinen ble aldri den samme. Har også prøvd Kaspersky og NOD32, og begge disse var bra, særlig Kaspersky synes jeg virket solid. Norton er stort, tungt, dyrt og oppskrytt etter min mening. I tester er det også flere andre som kommer bedre ut vel? 5820289[/snapback] Mine erfaringer strider helt imot dine. Jeg holder mitt Norton konstant oppdatert. Det må en faktisk gjøre uansett skal et antivirusprogram fungere skikkelig.
Wave Skrevet 27. mars 2006 Skrevet 27. mars 2006 Ja, Norton Antivirus er et krevende program, men jammen gjør det jobben også. Vil du virkelig sette sikkerheten bak ressurskrav? Erfaringsmessig finner Norton mange flere enn AVG (som nevnt), så jeg har et tips til deg. Ta heller og kjør Antivirus en gang du er ute eller om natten mens du sover. 5820258[/snapback] Min erfaring med Norton er ikke bra. Har fått virus som det ikke greide, og maskinen ble aldri den samme. Har også prøvd Kaspersky og NOD32, og begge disse var bra, særlig Kaspersky synes jeg virket solid. Norton er stort, tungt, dyrt og oppskrytt etter min mening. I tester er det også flere andre som kommer bedre ut vel? 5820289[/snapback] Mine erfaringer strider helt imot dine. Jeg holder mitt Norton konstant oppdatert. Det må en faktisk gjøre uansett skal et antivirusprogram fungere skikkelig. 5820303[/snapback] Alle de nevnte programmene har autoupdate funksjoner, og oppdateres jevnlig fra produsent. Jobber du for Norton eller?? Ta en titt rundt på nettet og les tester, så ser du at Norton ikke er noen konge på haugen. Ikke bare jeg som har hatt problemer med det heller tror jeg. Men bevares, det er et greit program.
mkon Skrevet 27. mars 2006 Skrevet 27. mars 2006 Tester norton 2006 for første gang siden jeg har fått meg laptop. Bruker Trend 2006 på stasjonære siden Trend alltid er og har vært best etter min mening......bruker lite minne og er uber raskt. Måtte teste norton og vil ikke i det er tungt.....om du da ikke har en 486:P......man trenger ikke aktivere alt som er med......men de 2 sikreste er NIS og Trend. Les tester og spør deg selv om du vil ofre sikkerhet motfor et par mb ekstra ram
Pilot_ Skrevet 27. mars 2006 Skrevet 27. mars 2006 Ja, Norton Antivirus er et krevende program, men jammen gjør det jobben også. Vil du virkelig sette sikkerheten bak ressurskrav? Erfaringsmessig finner Norton mange flere enn AVG (som nevnt), så jeg har et tips til deg. Ta heller og kjør Antivirus en gang du er ute eller om natten mens du sover. 5820258[/snapback] Min erfaring med Norton er ikke bra. Har fått virus som det ikke greide, og maskinen ble aldri den samme. Har også prøvd Kaspersky og NOD32, og begge disse var bra, særlig Kaspersky synes jeg virket solid. Norton er stort, tungt, dyrt og oppskrytt etter min mening. I tester er det også flere andre som kommer bedre ut vel? 5820289[/snapback] Mine erfaringer strider helt imot dine. Jeg holder mitt Norton konstant oppdatert. Det må en faktisk gjøre uansett skal et antivirusprogram fungere skikkelig. 5820303[/snapback] Alle de nevnte programmene har autoupdate funksjoner, og oppdateres jevnlig fra produsent. Jobber du for Norton eller?? Ta en titt rundt på nettet og les tester, så ser du at Norton ikke er noen konge på haugen. Ikke bare jeg som har hatt problemer med det heller tror jeg. Men bevares, det er et greit program. 5820353[/snapback] Hvor vidt Norton er det beste eller ikke, har jeg ingen anelse om. Jeg har heller ikke sagt at Norton er det beste. Jeg sier bare at det gjør jobben sin (her i hvert fall).
Teigas Skrevet 27. mars 2006 Forfatter Skrevet 27. mars 2006 Har alltid brukt norton og det er vel ikke spesielt tungt, men tyngre en mange andre. Maskina er en p4 , 3,6 ghz med 2gb med ram, saa er ikke det at jeg ikke har ressursene.. Saa tenkte jeg for en gang skyld skulle teste noe nytt..
mkon Skrevet 27. mars 2006 Skrevet 27. mars 2006 Da tester du Trend 2006, bare slå av web saken, den bruker litt ressurser.....ellers bruker den det 15 000 mb ram med firewall og slikt
wiberos Skrevet 27. mars 2006 Skrevet 27. mars 2006 Hva med NORMAN da ? Ikke det beste men gratis hvis noen i huset har postbanken konto.
mkon Skrevet 27. mars 2006 Skrevet 27. mars 2006 Norske norman er det mest bedritne jeg har testa, ikke anbefalt. De norske folka rekker ikke oppdatere raskt nok og alt virker ellers jalla
Pilot_ Skrevet 27. mars 2006 Skrevet 27. mars 2006 Norske norman er det mest bedritne jeg har testa, ikke anbefalt. De norske folka rekker ikke oppdatere raskt nok og alt virker ellers jalla 5820830[/snapback] Helt enig, huff.
p@ge Skrevet 27. mars 2006 Skrevet 27. mars 2006 Norske norman er det mest bedritne jeg har testa, ikke anbefalt. De norske folka rekker ikke oppdatere raskt nok og alt virker ellers jalla 5820830[/snapback] dette er en omtale fra " Programmer.no ": Norman Internet Control Pakken har seriøse mangler, og lagrer ikke sikkerhetsinnstillingene mellom oppstarter. Brukervenligheten er alt for dårlig. Karakter: 2 http://programmer.no/art.php?artikkelid=16855&side=10 jeg holder meg til Nod32, veldig bra ( kuttet ut norton, selv om den er gratis fra telenor, pga problemer )
Håvard Skrevet 27. mars 2006 Skrevet 27. mars 2006 Jeg kan anbefale F/secure internett protection 2006
BigJackW Skrevet 27. mars 2006 Skrevet 27. mars 2006 Ja, Norton Antivirus er et krevende program, men jammen gjør det jobben også. Vil du virkelig sette sikkerheten bak ressurskrav? Erfaringsmessig finner Norton mange flere enn AVG (som nevnt), så jeg har et tips til deg. Ta heller og kjør Antivirus en gang du er ute eller om natten mens du sover. 5820258[/snapback] Min erfaring med Norton er ikke bra. Har fått virus som det ikke greide, og maskinen ble aldri den samme. Har også prøvd Kaspersky og NOD32, og begge disse var bra, særlig Kaspersky synes jeg virket solid. Norton er stort, tungt, dyrt og oppskrytt etter min mening. I tester er det også flere andre som kommer bedre ut vel? 5820289[/snapback] Mine erfaringer strider helt imot dine. Jeg holder mitt Norton konstant oppdatert. Det må en faktisk gjøre uansett skal et antivirusprogram fungere skikkelig. 5820303[/snapback] Er enig med deg der Luzifer. Jeg holder også norton oppdater hele tida.
DJViking Skrevet 27. mars 2006 Skrevet 27. mars 2006 Jeg har brukt Norman i årevis og aldri hatt eneste ett virus på maskinen. Norman krever veldig lite ressurser på PCen, man merker nesten ikke at den er der.... Dessuten føler jeg at jeg støtter norsk utvikling. Norman er brukervennlig i forhold til Norton. Jeg er enig med at den ikke inneholder like mange funksjoner og dill dall som Norton, men hva er vitsen med det...
Wave Skrevet 27. mars 2006 Skrevet 27. mars 2006 Jeg har brukt Norman i årevis og aldri hatt eneste ett virus på maskinen. Norman krever veldig lite ressurser på PCen, man merker nesten ikke at den er der.... Dessuten føler jeg at jeg støtter norsk utvikling. Norman er brukervennlig i forhold til Norton. Jeg er enig med at den ikke inneholder like mange funksjoner og dill dall som Norton, men hva er vitsen med det... 5822290[/snapback] I årevis uten virus?? Da er det nok like mye pga. dine uskyldige surfevaner som norman programmet
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå