Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Fra 512 til 1024 MB SDRAM i Win ME


Anbefalte innlegg

Hei.

 

Hvordan få plass til 1024 MB SDRAM i Win ME ?

 

Har 512 MB fra før, og har investert i 512 MB til, men...., Win ME tar tydeligvis ikke mer enn 512 MB SDRAM totalt ??

 

Hovedkortet tar 1,5 giga, så det er ikke det som er problemet.

 

Er det noen som har en oppskrift....?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

On 2001-12-06 19:45, Kentac skrev:

>Hei.

>

>Hvordan få plass til 1024 MB SDRAM i Win ME ?

>

>Har 512 MB fra før, og har investert i 512 MB til,

>men...., Win ME tar tydeligvis ikke mer enn 512 MB

>SDRAM totalt ??

>

>Hovedkortet tar 1,5 giga, så det er ikke det som er

>problemet.

>

>Er det noen som har en oppskrift....?

 

Her finner du ut mer om problemet:

http://support.microsoft.com/default.aspx?...b;EN-US;q253912

 

Du finner også en oppskrift på hvordan du kan fikse dette problemet her.

Lenke til kommentar

Quote:


On 2001-12-06 21:05, Anders Leipsland skrev:

Quote:


On 2001-12-06 19:58, Spenol skrev:


Hvor har du dette fra?



 

Antageligvis fra noen andre på forumet som igjen hadde plukka det opp fra noen andre på forumet osv. Veldig vanlig misforståelse det der. Som du selvsagt vet så WinME støtter 2GB RAM. Punktum!

 

Ja, det blir stadig hevdet at ME ikke klarer å utnytte mer enn 512. Men det er egentlig ikke så rart. Om man leser det som står under linken som rXtotal postet, så kan det tolkes som om 512 er det ME klarer å utnytte.

 

Men jeg vet ikke nok om Vcache til å avgjøre om det er tilfelle eller om MS ordlegger seg diffust.

Noen som *kan* dette?

 

[ Denne Melding var redigert av: [LOST]Snik på 2001-12-06 21:19 ]

Lenke til kommentar

Quote:


On 2001-12-06 21:05, Anders Leipsland skrev:

Quote:


On 2001-12-06 19:58, Spenol skrev:

Hvor har du dette fra?


Antageligvis fra noen andre på forumet som igjen hadde plukka det opp fra noen andre på forumet osv. Veldig vanlig misforståelse det der. Som du selvsagt vet så WinME støtter 2GB RAM. Punktum!

Da er det store spørsmålet hvor har du dette fra ??

eller er det bare rykter som du har hørt fra noen andre ?.

Lenke til kommentar

Quote:


On 2001-12-06 19:58, Spenol skrev:

Quote:


On 2001-12-06 19:53, Yoshy skrev:

Da har du investert forgjeves...

Win9x/Me støtter ikke mer enn 512 MB ram, det er i alle fall ikke anbefalt.


 

Hvor har du dette fra?

Det har jo blitt påvist på diverse websteder. Husker ikke helt hvor jeg har lest det da men....

Lenke til kommentar

Quote:


Ja, det blir stadig hevdet at ME ikke klarer å utnytte mer enn 512. Men det er egentlig ikke så rart. Om man leser det som står under linken som rXtotal postet, så kan det tolkes som om 512 er det ME klarer å utnytte.


 

Det er en bug bekrefta av Microsoft i ME dersom du stapper i mer enn 512meg ram, men OSet STØTTER mer. Det er forskjell på det å utnytte og det å støtte.

 

Quote:


Da er det store spørsmålet hvor har du dette fra ??

eller er det bare rykter som du har hørt fra noen andre ?.


 

Har det fra Microsoft's website og er 100% sikker på at det er korrekt, det satser jeg mine 5xx innlegg's ansinitet på. Ikke vet jeg om det står der enda og ikke klarer jeg å finne det. Har aldri klart å finne noe på MS sine websider og kommer neppe til å skjønne hvordan sidene er lagt opp heller.

 

Hvis du vil kan jeg/vi/du maile [email protected] og spørre. Sist gang jeg brukte den adressa var for å finne ut om Win3.11 er et OS eller ikke og da fikk jeg svar etter 16 minutt :wink:

Lenke til kommentar

Hvorfor ikke rett og slett bytte til XP elr w2k?

 

WinME får "posta" at den har mer enn 512, men får ikke brukt mer enn 512 p.g.a. at den baserer seg på gammel MS-DOS tek. Dette står postet på microsoft sine support sider, samt mange andre "news" og forum sider...

Lenke til kommentar

har selv hatt win me det eneste dette gjorde for mg

var at PC-en ikke kunnespilles på

jeg fikk bare 1000 poeng i 3dmark 2000

nå får jeg 2700 i 3dmark2001

jeg kjører dual bot mellom win2k og xp pro

skal snart formatere for å kjøre bare xp

FOR ALL DEL BLI KVITT FAENSKAPEN AV ET OPERATVSYSTEM

jeg KOMMER IKKKE TIL Å SOVE I NATT MARERRIT

WIN ME =(

Lenke til kommentar

Hadde winMe en uke (til og med ekte versjon) og den restara maskinen 4-5 ganger pr dag. Låste seg, ville knapt fyre opp maskinen før den ga seg. Skifta til win2000 uka etter og har aldri angra på det.

 

Ps. støtter win95 (Os altså) winamp eller annen mp3 spiller?

Har en 200 mhz hjeme som jeg tenkte jeg skulle omdøpe til mp3 spiller. skal ikke ha noen stor harddisk eller noe. Bare en mp3 spillerboks.

Lenke til kommentar

At WinME ikke finner mer en 512 MB RAM når han har 1024 kan vel indikere på at winME ikke støtter mer enn 512... eller hur? har også hørt mange, - mange, plasser at det ikke funker med mer enn 512 MB Ram i winME (og win98)

 

Men uansett så er hadde det vært bortkastet med 1 GB ram i ME siden den ikke klarer å utnytte det...

Lenke til kommentar

Hei

Jeg har og hørt at 256 mb ram er max for 98 og me, dette er noe jeg har plukka opp på andre fora.

Det beste tipset er uansett bytt OS, men jeg fant og en måte man visstnok kan få disse OS'ne til å kjøre ønsket ram. (Det skal visstnok funke i 98, men vet ikke om det funker i ME.

Finn og åpne system.ini fila,

Skriv så dette:

[vcache]

MinFileCache=51200

MaxFileCache=524288

 

[vcache]

er vel et eget avsnitt i fila.

Jeg har aldri prøvd dette, så gjør det på eget ansvar.

 

PMA

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...