Gå til innhold

Mye kan jeg forvente å få for pcen min?


Anbefalte innlegg

hei! jeg lurer på hva jeg kan få for pcen min. VIL IKKE SVINDLE NOEN:... så gidder ikke legge den ut overpriset på qxl.

 

NEC DVD-brenner 1300A

 

AMD Athlon XP3000@XP3600

 

EPoX EP-8RDA3+

 

Western Digital Caviar 200GB IDE 7200RPM

 

 

2 Stk Crucial PC3200 DDR-DIMM 512MB CL3 5ns

Unbuffered, Non-parity, 2.5V, 64Meg x 64

 

 

Thermaltake Volcano 9 CPU-Vifte

A1365 Socket A AMD XP3400+

Radeon 9800PRO

 

19 tommers samsung syncmaster 957df.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Er linsensert Windows xp. er noe noname kabinett og 480w fra hiper

5813033[/snapback]

Der øker bruktpris til ca 4000kr (etter min regning), ingenting mer?

5813065[/snapback]

 

Personlig er jeg litt uenig med en verdiøkning på 1000 kr der. Lisensiert Windows har strengt tatt ingen fordeler over ulisensiert, i alle fall for mitt bruk. Og den strømforsyningen koster ikke mer enn 500kr ny. Jeg står ved mine uttalelser om at dette er en standard maskin, som fortjener min standard bruktpris på 3000kr. Men det er selvsagt mulig du for solgt den for mer til den rette personen.

Lenke til kommentar

Squabbish er veldig bestemet på att sånn er det, så han veit sikkert kva han snakker om :roll:

 

:tease:

 

Seriøst, det er jo ett socket A system, noe som er håpløst å oppgradere no. Ett forholdsvist slapt grafikkort hjelper ikkje. Men dersom en 19" skjerm er inkludert burde det være mulig med 5k om du får napp hos en litt overivrig byder på QXL :p

 

Legg den ut med en startpris på 2500, så ser du kva folk er villig til å by ;)

Endret av Dragavon
Lenke til kommentar
Er linsensert Windows xp. er noe noname kabinett og 480w fra hiper

5813033[/snapback]

Der øker bruktpris til ca 4000kr (etter min regning), ingenting mer?

5813065[/snapback]

 

Personlig er jeg litt uenig med en verdiøkning på 1000 kr der. Lisensiert Windows har strengt tatt ingen fordeler over ulisensiert, i alle fall for mitt bruk. Og den strømforsyningen koster ikke mer enn 500kr ny. Jeg står ved mine uttalelser om at dette er en standard maskin, som fortjener min standard bruktpris på 3000kr. Men det er selvsagt mulig du for solgt den for mer til den rette personen.

5813079[/snapback]

Vel, lisensiert windows får ALLE oppdateringer uten noe som helst problemer, og faller omtrent ikke i pris brukt..

For mitt bruk ihvertfall (bruk av pc) ser jeg det som en fordel.

 

Det som var ny info om hva som var med var: Windows lisens, Hiper PSU OG kabinett, blir nok 1000kr mer der..

 

Men uansett hva folk mener er "standard" bruktpris så finnes den egentlig ikke, man får det man får og som oftest er det mer enn maskinen er verdt..

Lenke til kommentar

Joda, jeg kan nok virke ganske bastant på min "standard bruktpris". Men som nevnt, så vil jeg klassifisere denne maskinen som en helt vanlig maskin som har sett sine beste dage, på lik linje med de fleste maskiner folk ønsker å kvitte seg med.

 

Prisen på 3.000 jeg har valgt å sette for denne gruppe maskiner er selvsagt ikke skrevet i stein, men jeg vil tørre og påstå at det er en god pekepinn for en selger om hvor han skal sette lista om han er helt rådvill. Begynner prisen og nærme seg 5.000, så kan blir det plutselig aktuelt å se hvor mye det vil koste med en ny Elkjøpmaskin.

 

Skal du selge brukt utstyr for 4.000-5.000 så bør det være en fin gullerot med på kjøpet. For meg er ikke Windows en gullerot. Ser du gjør et poeng utav at lisensiert windows får alle oppdateringer problemfritt. I mitt syn skal ikke dette være et problem med mindre kjøperen er en komplett nybegynner siden "ulisensiert" Windows også enkelt får alle oppdateringer. Om han får solgt den for 5.000 eller må gå ned til 2.500 så er dette avhengig av kjøperen.

 

men som sagt, mitt univers vil neppe rase sammen rundt meg om denne PC'en ender opp med å bli solgt for 4.500, ei heller om du må nøye deg med 2.500.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...