Gå til innhold

iTunes, nybegynner som trenger hjelp

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei !

Jeg er nybegynner med iTunes. Noen kompiser sa det var bra. Jeg har ganske så mye musikk på dataen alt er helt rott, men forsto ikke hvordan man kunne sette den inn i katogorier slik som dem pratet om. Hva er den beste metoden og rangere musikk på ?

Bare kom med tips og triks til og få en bra musikk opplevelse med iTunes (hvis det går:P).

:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Først av alt må du slå på "Bla" når du er i biblioteket, der får du med eitt ein betre oversikt.

Best tipset eg kan gje deg er å førge for at filene har ein komplett ID3-tag, har du det kan du søke og sortere etter alt du vil. Eg har drøyt 2000 sanger og ID3-tag på samtlige. På denne måten kan eg sortere etter sjanger, album, artist eller søke etter det samme. Det tar litt tid å ordne ID3-tag, er lettare om du har eit program til å hjelp deg, men det er så mykje betre med ein fullstendig tag for å få full kontroll.

Slenger ved eit bilete av min iTunes med pil på Bla-knappen for å få opp menyen under med Sjanger, artist og album.

post-23219-1143141780_thumb.png

Endret av zeph
Skrevet

Id3-tagger er filinformasjon som lagres i mp3-fila til hver sang. Taggen inneholder informasjon om artist, låttittel, sjanger og så videre. Du kan redigere id3-taggen ved å trykke ctrl+i (tror jeg, jeg bruker Mac) mens sangen er merket i iTunes.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...