rolfmm Skrevet 23. mars 2006 Skrevet 23. mars 2006 (endret) Jeg har en database som jeg skal sorter. Med den enkle Data -> Sorter kan man bare ha tre nøkler. Jeg prøvde å lure den med å lage 'ta opp' en macro som ble ca slik: Range("A4:AA500").Select Selection.Sort _ Key1:=Range("O4"), Order1:=xlAscending, _ Key2:=Range("P4"), Order2:=xlAscending, _ Key3:=Range("Q4"), Order3:=xlAscending, _ Header:=xlNo, OrderCustom:=1, MatchCase:=False, Orientation:=xlTopToBottom Range("B4").Select Deretter endret jeg til: Range("A4:AA500").Select Selection.Sort _ Key1:=Range("O4"), Order1:=xlAscending, _ Key2:=Range("P4"), Order2:=xlAscending, _ Key3:=Range("Q4"), Order3:=xlAscending, _ Key4:=Range("R4"), Order4:=xlAscending, _ Key5:=Range("C4"), Order5:=xlAscending, _ Header:=xlNo, OrderCustom:=1, MatchCase:=False, Orientation:=xlTopToBottom Range("B4").Select Men det var ikke så en enkelt å lure'n! Finns det noen løsning?? (Glemte: Excel 2000, norsk) Endret 23. mars 2006 av rolfmm
Harald Staff Skrevet 23. mars 2006 Skrevet 23. mars 2006 Både manuelt og via kode er knepet følgende: 1) Sorter på nøkkel 4, 5 og 6 2) Sorter på nøkkel 1, 2 og 3 HTH. beste hilsen Harald
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå