hdanielsen64 Skrevet 21. mars 2006 Skrevet 21. mars 2006 Hei! Har begynt å bruke Thunderbird, men savner en funksjon, nemlig å kunne legge igjen kopi av mailene jeg har importert på serveren slik at de kan hentes opp på min laptop. Noen som vet hvor jeg finner innstillinger for dette? Mvh Håkon Danielsen
madze Skrevet 21. mars 2006 Skrevet 21. mars 2006 Hadde jeg vært deg ville jeg konfigurert epost klienten (thunderbird) med IMAP istede for pop3. Da vil dette funke automatisk. bruker selv denne løsningen...
RattleBattle Skrevet 21. mars 2006 Skrevet 21. mars 2006 Nå har jeg satt opp med IMAP, så jeg kan ikke si 100% sikkert...men tipper det valget ligger under tools - account settings og server settings under kontoen.
hdanielsen64 Skrevet 21. mars 2006 Forfatter Skrevet 21. mars 2006 (endret) Fant det, takk til begge. Hva er forskjellen på IMAP og POP3? Endret 21. mars 2006 av hdanielsen64
RattleBattle Skrevet 21. mars 2006 Skrevet 21. mars 2006 IMAP gir et "speilbilde" av mail-serveren, og man kan vel egentlig si at man fjernstyrer kontoen på mailserveren din. POP3 laster ned mailen din og man styrer det lokalt på maskinen.
zlinky Skrevet 27. mars 2006 Skrevet 27. mars 2006 (endret) Hvordan får man satt opp en online.no mailkonto med imap? jeg vet hvor i thunderbird jeg skal fylle inn alt, men ikke hva jeg skal fylle inn. Endret 27. mars 2006 av zlinky
endrebjo Skrevet 27. mars 2006 Skrevet 27. mars 2006 Det er ikke sikkert at online.no støtter IMAP. Men for å fikse det med POP3 går du på: Verktøy -> Kontoinstillinger -> [kontoen] -> Tjenerinstillinger -> 'La meldinger ligge på tjeneren'
zlinky Skrevet 27. mars 2006 Skrevet 27. mars 2006 Takk, det virket utmerket! skulle gjerne hatt imap også, men går det ikke så går det ikke
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå