Gå til innhold

sakte film i vegas6


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Når jeg satt inn "Veloicty Envelope" kom den grønne linja. Når den er på midten står hastigheten på 100%. Den linja kan du flytte opp og ned som altså gir en avspillingshastighet på >100 og <100 prosent. (også til negativ hastighet=baklengs) Men dersom du bare vil at det skal gå raskere mellom to områder i filmen må du sette inn et par punkter slik at du kan danne en strek med topp/bunner og ikke bare en ben strek. Som du ser har jeg høyreklikket på streken og får muligheten til å sette inn et nytt variasjonspunkt. Jeg har også muligheten til å velge hvordan kurven skal tegnes. Siden jeg har valgt "smooth" er den fin og bølgete, men hadde jeg valgt "linear" hadde strekene mellom punktene vært helt rette.

 

Altså: Midten er 100% hastighet. Alle områder hvor streken er høyere enn midten vil videoen avspilles raskere, og lavere enn midten tregere.

Lenke til kommentar

Har berre so vidt prøvd ein demoversjon av Vegas (6.0c) ein gong, men er det ikkje berre å halde inne Ctrl, og so dra inn endene av klippet, på same måte som når du trimmer? Velocity Envelope endrar vel ikkje lengda på klippet, om eg hugser rett. (Men det kan godt vere eg hugser feil, då det er ei stund sidan...)

Lenke til kommentar
Når jeg satt inn "Veloicty Envelope" kom den grønne linja. Når den er på midten står hastigheten på 100%. Den linja kan du flytte opp og ned som altså gir en avspillingshastighet på >100 og <100 prosent. (også til negativ hastighet=baklengs) Men dersom du bare vil at det skal gå raskere mellom to områder i filmen må du sette inn et par punkter slik at du kan danne en strek med topp/bunner og ikke bare en ben strek. Som du ser har jeg høyreklikket på streken og får muligheten til å sette inn et nytt variasjonspunkt. Jeg har også muligheten til å velge hvordan kurven skal tegnes. Siden jeg har valgt "smooth" er den fin og bølgete, men hadde jeg valgt "linear" hadde strekene mellom punktene vært helt rette.

 

Altså: Midten er 100% hastighet. Alle områder hvor streken er høyere enn midten vil videoen avspilles raskere, og lavere enn midten tregere.

5793787[/snapback]

Aah.. Nå skjønte jeg litt mer. :) Tusen takk!

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Dele opp klippet og leggje effekten til berre den eine delen kanskje. Med mindre det er ein effekt som kan keyframast, t.d. ein blur. Då er det berre å setje keyframes ved byrjinga og slutten av det området du vil ha med.

 

Eller meinte du berre ein del av biletet? I so fall kan du leggje eit identisk klipp i videosporet over, leggje til effekten på dette, og croppe bort det du ikkje vil ha med.

Lenke til kommentar
Dele opp klippet og leggje effekten til berre den eine delen kanskje. Med mindre det er ein effekt som kan keyframast, t.d. ein blur. Då er det berre å setje keyframes ved byrjinga og slutten av det området du vil ha med.

 

Eller meinte du berre ein del av biletet? I so fall kan du leggje eit identisk klipp i videosporet over, leggje til effekten på dette, og croppe bort det du ikkje vil ha med.

5861731[/snapback]

Mange muligheter. Driver å leker meg til (er nybegynner) så vil få lært så mye som mulig. Derfor lurte jeg nå på:

 

-Hvordan setter man inn keyframes?

-Hvordan cropper man?

 

 

Aleksander :)

Lenke til kommentar
Bruker ikkje Vegas sjølv, so akkurat kvar ein set keyframes veit eg ikkje, men det er sikkert eit stad der du kan kontrollere effektane du legg til, og plassering av keyframes er truleg på same staden. Når det gjeld cropping so er det ein effekt som heiter Pan/Crop som kan gjere det. Du finn ein del tutorials til Vegas her og nokre fleire her.

5862075[/snapback]

Vel, tusen takk for hjelpa! :) Om nokon andre veit kva eg kan gjere for å setje keyframe, er det bare å seie i frå.

 

No tvang du ut nynorsken min. :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...