Gå til innhold

Erstatning av skjermkort fra komplett


Duplo

Anbefalte innlegg

For ca. 2 år og 2 dager siden kjøpte jeg meg et Gainward GeForce FX5900 ULTRA 256MB DDR AGP, "Ultra/1600XP", DVI, VIVO, Retail fra komplett.no. Prisen 2998.44,-

 

I forrige uke fikk jeg godkjent retur p.g.a. trøbbel med kortet. I går, den 20.mars ble det bestemt kl. 07.15 at jeg skulle få et erstatningskort. 08.44 fikk jeg mail om at det var pakket og sendt. I dag sjekket jeg mailen min og så dette.

Linje Produkt/Beskrivelse Antall Vekt

Varen erstattes med et tilsvarende produkt da lik vare ikke lenger er tilgjengelig.

300315798PowerColor Radeon X800GTO 256MB GDDR3, 1 STK 1 KG

AGP8X, DVI-I/VIVO, Retail

Til en nypris av kr. 1895,-

 

Hvis jeg nå skulle ville kreve pengene tilbake istedenfor, vil det da si at jeg har krav på mine 2998 kroner og 44 øre tilbake fra komplett?

Kan jeg kreve å få et annet kort istedenfor? Kan jeg da kreve å få et dyrere kort?

Eller i det minste et Nvidia kort?

 

Har ikke vært borte i det her før, så fint om noen har noe hjelp å bistå med, evt om hvilket kort jeg burde beholde(og hvor det ble av mellomlegget på 1103.44,-?), så hadde det vært fint =)

Om jeg har mulighet til å kreve pengene tilbake så gjør jeg heller det og kjøper nytt igjen.

Endret av Duplo
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Først og viktigst av alt er at du er veldig heldig som har fått et såpass dyrt kort.

Markedsverdien av et FX 5900(ULTRA) kort i dag er jo mye mindre enn verdien på kortet du får i erstatning.

 

Rettighetene dine sier at du har krav på et erstatningsprodukt tilsvarende det du hadde.(som det står i mailen også.)

Så her har du vært "griseheldig" etter mitt syn.

Om du vil ha et Nvidia-basert kort kan du kanskje få det, men for min del hadde jeg ikke nølt med å godta det kortet du får.

Selv har jeg også kjøpt Nvidia-baserte kort, men hadde noen gitt meg et mye bedre ATI-kort enn mitt dårlige FX 5600 hadde jeg selvfølgelig tatt imot det.

 

Så konklusjonen er at du har vært veldig heldig, for på samme måte som en prosessor reduseres verdien på et grafikk-kort med en gang du har pakket det ut av esken.

Sjekk selv prisen på hva et Geforce 6600GT koster på QXL, så skjønner du hva jeg mener.

 

Edit: Skjønner at du helst vil ha et ATI-kort, men per dags dato er jo Nvidia og Ati ganske like i ytelse. 1900-kortet ledet jo t.o.m før Nvidia slapp sitt 7900-kort.

Endret av 9hdoksaet4
Lenke til kommentar

Jeg vil tro du har krav på å få pengene tilbake når det er så stor prisforskjell mellom "tilsvarende" produkt og opprinnelig produkt.

 

Den utviklingen som har skjedd på skjermkort i løpet av 2 år forsvarer forsåvidt tilbudet fra komplett.no. Det vil si, du får et tilsvarende eller bedre produkt enn Gainward-kortet som ikke er mer verdt i dag enn 1.895,-

 

Komplett prøver seg kanskje på en "spansk" en her, jeg ville forsøkt å fått pengene tilbake og kjøpt et MYE bedre kort enn det opprinnelige kortet. Jeg er veldig usikker på tolkningen av kjøpsloven her så jeg vil anbefale deg å ta kontakt med Forbrukerrådet angående denne saken og så fort som mulig! Tror du har 10 dager på deg til å melde fra om du avslår tilbudet, sier du ikke fra innen da regnes tilbudet som akseptert...tror jeg.

 

Lykke til!

 

Med vennlig hilsen

 

Han Derre

Lenke til kommentar

Så fremt du ikke har planer om å bruke Linux eller andre UNIX varianter så burde du ikke klage...

 

Det kortet du får er mye bedre enn FX 5900 Ultra i Windows.

 

Planlegger du å bruke Linux derimot ville jeg ha klagd.

 

Om du kan kreve pengene tilbake vet jeg ikke... Men du kan bruke UNIX støtte som et argument på hvorfor ATi-kortet ikke er bra nok for deg iallefall...

Lenke til kommentar
Jeg vil tro du har krav på  å få pengene tilbake når det er så stor prisforskjell mellom "tilsvarende" produkt og opprinnelig produkt.

 

5787918[/snapback]

 

Minus bruken av kortet, ca. 2år så det vil bli ca. 1K tilbake.... ;)

5787955[/snapback]

 

Akkurat! Da endrer jeg mitt svar til: "Takk og bukk og vær fornøyd med byttet"

:D

 

Han Derre

Lenke til kommentar

Bruken og alderen på kortet har ingenting å si.

Komplett har akseptert retur på grunnlag av feil fra produsenten/ved levering, og har i tillegg sagt seg enig i at dette er tilfellet. Derfor mener jeg at de er dermed pliktig til å erstatte kortet eller gi meg pengene tilbake. De kan ikke si "ja, greit" også ombestemme seg 2 dager senere. Grunnen til at jeg ikke fikk nytt fx5900 var at det var gått ut av sortemanget deres. Det jeg er nyskjerrig på er om jeg kan kreve kjøpssummen fra den 19/03/2004 tilbake.

Mye mulig jeg slenger meg over til PCI-E istedenfor AGP.. Og da er det kjekke penger å ha.

Endret av Duplo
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...