Gå til innhold

Ny WoW game PC 10k+


Anbefalte innlegg

Skal ha ny game PC, mest for wow, spiller noe andre FPS spill og.

 

Har sett på dette forslaget:

 

CPU: AMD Athlon 64 X2 4400+, 3907kr

CPU-kjøler: Zalman CNPS7700-Cu, 296kr

Hovedkort: Asus A8N-SLI Premium, 995kr

Minne: GeIL Value DDR400 2048 MB (2x1024), 1386kr

Skjermkort: Asus Extreme N6600 Silencer/TD/256M, 844kr

Harddisk: Hitachi Deskstar T7K250 250 GB S-ATA, 799kr

DVD-brenner: Nec ND-3550, 344kr

Strømforsyning: Mist 500w, 895kr

Kabinett: <du får velge> ~700kr

Totalt: 10166kr

 

 

Det er viktig at den er så stille som mulig, pris har ikke så mye å si så lenge det ikke blir mye over 11 000.

 

Må kanskje ha et annet litt bedre skjermkort. Og 2GB RAM tror jeg holder for WoW. (20% på Nefarian anyone?) Har 512 nå :S DVD brenner er ikke så viktig heller, bruker det ikke ofte. Kabinettet burde tåle mye fordi jeg flytter PC'en mye fra mi mor til min far (utsenede på kabinett har lite å si)

 

Takker på svar på forhånd!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vil kanskje anbefale at du går for en X2 3800+ (koster 2595,- hos netshop), og heller legger inn de sparte pengene i et (mye) bedre skjermkort...

 

Du bør i hvertfall kjøpe et 7600 GT kort: https://prisguiden.no/product.php?product_id=42622

 

Og kan du legge mer penger i så får du 7800 gt og 7900 gt ganske rimelig og.

 

 

 

edit: test av 7600 gt - http://www.firingsquad.com/hardware/nvidia...mance/page6.asp

Endret av KriFos
Lenke til kommentar

chieftec har vel solde kasser. vet microplex selger de gode gamle dragon kassene med usb i front for 500kr nå.

 

ellers så er vel en 3800+ og et bedre skjermkort et "mer for pengene" valg du kan/bør gjøre.

 

btw, du har veldig lave priser på en del av de varene der, hvordan har du fått til det? en ny hemmelig webshop ingen vet om eller prisguiden/demovarer

Endret av Spirre
Lenke til kommentar

Har selv en AMD x2 CPU, har ingen problemer med den. Dualcore spill kommer i haugevis i år sammen med andre dualcore apps. Dualcore ftw! Det er fremtiden! Har AMD Athlon x2 3800+, har ingen problemer med den, mye bedre å taske med den enn en singel core cpu. Den annbefales! :) Nå er jo Vista rett rundt hjørnet også, da kommer dualcore til full nytte.

Endret av Medion
Lenke til kommentar

Som sagt har jeg ikke funnet det oppsettet selv:

 

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=552430

 

Fant det der, takker for alle svar til nå.

 

Men en litt dorlige CPU og et bedre skjermkort da, ca 2 000 kr, noen anbefalinger?

 

Edit: Hadde også vært greit å få alt på en butikk, finne noen lignende deler som en butikk har.

Endret av Sindreee
Lenke til kommentar

Okey fant ut at netshop var en plass de hadde det meste, så har satt opp et forslag her:

 

Skjermkort: Club3D Geforce 7600 GT 256MB PCIe1 850kr

CPU: AMD Athlon 64 X2 3800+ 2.0 Ghz BOXED2 595kr

Hovedkort: Asus A8N-SLI Premium nForce4 SLI S-9391 395kr

Kabinett: Cooler Master Ammo 533798kr

CPU vifte: Zalman CNPS7700ALCU325,00

Minne: OCZ 2048MB Dual Channel Value series 1750kr

Harddisk: Hitachi Deskstar T7K250 250GB SATA2925kr

DVD-Brenner: NEC DVD-brenner395kr

PSU: Hiper Type-R strømforsyning 480W 695kr

Tilsammen: 10728kr

 

Trenger en stille strømforsyning, og viktigst av alt; passer dette sammen? Noe jeg kan forbedre? Mye for pengene?

 

Edit: Oppdatert med PSU, og hovedkort.

Endret av Sindreee
Lenke til kommentar
Okey fant ut at netshop var en plass de hadde det meste, så har satt opp et forslag her:

 

Skjermkort: Club3D Geforce 7600 GT 256MB PCIe1 850kr

CPU: AMD Athlon 64 X2 3800+ 2.0 Ghz BOXED2 595kr

Hovedkort: Asus A8N-SLI nForce4 SLI S-9391 050k

Kabinett: Cooler Master Ammo 533798kr

CPU vifte: Zalman CNPS7700ALCU325,00

Minne: OCZ 2048MB Dual Channel Value series 1750kr

Harddisk: Hitachi Deskstar T7K250 250GB SATA2925kr

DVD-Brenner: NEC DVD-brenner395kr

 

Tilsammen: 9688kr

 

Trenger en stille strømforsyning, og viktigst av alt; passer dette sammen? Noe jeg kan forbedre? Mye for pengene?

5787210[/snapback]

 

Ser veldig bra ut dette :thumbup:

Se litt på hiper-strømforsyningene på netshop. De har blitt anbefalt rundt om her på forumet hvis jeg ikke tar helt feil, og du trenger ikke mer enn 480 watt til det oppsettet der, pluss at det sikkert holder til videre oppgraderinger.

Lenke til kommentar

hvorfor en X2 prosessor når du bare skal ha pcen til spill?

 

kjøp heller en 3700+, den er bygd ,ed samme arkitektur som FX serien, så eneste den trenger er overklokking, og da kan den bli like bra som FX cpuene.

 

og ville heller gått for et bedre skjermkort, og heller kutta ned på andre ting, som kanskje en billigere PSU, eller no

Lenke til kommentar

Grunnen til X2 er i grunn bare fordi det var i eksempelet jeg fant. Vet egentlig ikke hva som er forskjellen, setter meg bare inn i nye systemer hver gang jeg synes PC'en min blir dårlig, sist gang jeg bygde PC var det med en AMD 2500+, ATI 9600XT osv.

Er det mye annerledes å sette sammen en X2 prossesor? Ser at Hardisken er SATA2, er det noe spessielt?

 

Edit: Det med overklokking, har aldri gjordt det, finnes det noen instrukser for "nybegynner" overklokking, bare for å øke ytelsen litt.

Endret av Sindreee
Lenke til kommentar
Grunnen til X2 er i grunn bare fordi det var i eksempelet jeg fant. Vet egentlig ikke hva som er forskjellen, setter meg bare inn i nye systemer hver gang jeg synes PC'en min blir dårlig, sist gang jeg bygde PC var det med en AMD 2500+, ATI 9600XT osv.

Er det mye annerledes å sette sammen en X2 prossesor? Ser at Hardisken er SATA2, er det noe spessielt?

 

Edit: Det med overklokking, har aldri gjordt det, finnes det noen instrukser for "nybegynner" overklokking, bare  for å øke ytelsen litt.

5787483[/snapback]

 

 

AMD 2500+ har ofte et overklokkings potensiale.. trenger en bra kjøler men.. kjører selv min på 3200+, men swiftech ribbe, + en 80x80mm vifte som surrer på 14db :). Stabilt som fjell.

Lenke til kommentar

s-ata 2 eller s-ata 300 som det heter er bare økt teoretisk hastighet på overføring, gir omtrent 0 forbedring fra s-ata 150.

 

hiper psu er bra det, eller 580 watterne er bra i alle fall.

 

X2 cpu er veien å gå dersom du skal handle akkurat nå, men skal ha en maskin som ike blir oppgradert så ofte. dual core blir mer og mer vanlig i spill. og oblivion støtter det jo ;)

 

eneste jeg hadde gjordt var å oppgradert hovedkortet til premium, da det er noe bedre enn vanlig, både på klokking og kjøling osv.

Lenke til kommentar
hvorfor en X2 prosessor når du bare skal ha pcen til spill?

 

kjøp heller en 3700+, den er bygd ,ed samme arkitektur som FX serien, så eneste den trenger er overklokking, og da kan den bli like bra som FX cpuene.

 

og ville heller gått for et bedre skjermkort, og heller kutta ned på andre ting, som kanskje en billigere PSU, eller no

5787321[/snapback]

 

Bare til spill? er ikke spill det mest krevende da? =)

 

Det med skjermkort, er det værd å bruke 800kr fra 7600GT til 7800GT?

 

Og det med prossesor, kommer jo til ha denne daten ganske lenge, nye spill osv, vits med X2 prosessor?

Endret av Sindreee
Lenke til kommentar

Siden pcen skal vare en stund så er det ikke noe valg egentlig, gå for en X2 prosessor, mer og mer støtte er på vei både i spill, programmer og OS.

Du vil angre om en stund om du går for en vanlig enkeltkjerne prosessor.

 

Ville selv gått for minst 7800GT nå om maskinen skal vare litt, spill blir ikke akkurat mindre krevende fremover..

 

Jo krafitigere og mer fremtidsrettet maskin som mulig er smartest om du skal slippe å oppgradere innen kort tid da data "verdenen" utvikler seg raskere og raskere for tiden.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...