Gå til innhold

Xbox 360 VGA tilkoblet - støtter ikke 60hz?


Looper87

Anbefalte innlegg

Jeg har fått koblet 360en opp til CRT-skjermen og kjører fint 720p. Det jeg lurer på er hvorfor jeg ikke kan stille på oppdateringsfrekvensen. Ganske kjedelig at man ikke kan spille i 60hz. CRT-skjermen støtter opp imot 150hz.

 

Er dette noe Microsoft vil fikse med en oppdatering eller skal vi som spiller på CRT ikke få mulighet til å spille med høgere enn 50hz? Ganske tåpelig, da alle moderne pc-skjermer støtter langt høyere enn bare 50hz oppdateringsfrekvens. Dette er litt problematisk, fordi noen spill støtter bare 60hz modus.

 

Om ikke Oblivion støtter 50hz, så grøss og gru! :cry:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hehe..

 

Kjører du 720p kan du jo ikke justere på frekvensen..

Det er bare hvis du skal kjøre "dårlige" signaler at du kan velge mellom 50hrtz og 60hrtz.

 

Så ikke bekymre deg du. oppsettet ditt er korrekt. virker det på 720p er alt som det skal.

Endret av EssspeN
Lenke til kommentar
Altså, kjører oppløsningen 1280*720 som tilsvarer 720p HDTV-format. Men noen spill vil ikke virke fordi jeg ikke kan stille på oppdateringsfrekvensen. Demoen til The Outfit vil for eks ikke virke, fordi den krever at jeg kjører 60hz.

5782001[/snapback]

 

Den funker ikke fordi det er en bugs på demoen.

Du kan ikke endre på 50hrtz/60hrtz in 720p.

 

Men som sagt, følg rådet over for å switche til 60hrtz, men du kjører jo fremdeles ikke 60hrtz i 720p.

Da funker ivertfall demoen. (som tydligvis leser fra 50hrtz/60hrtz config fila tiltross for 720p oppløsning (som igjen må være en bug))

Endret av EssspeN
Lenke til kommentar
Takk! Det fungerte. Synd at 720p ikke kan kjøres i 60hz da.

5784864[/snapback]

 

720p = 60Hz.

 

Det som blir sagt, er at demoen av spillet leser config filen som gir informasjon om hvorvidt xboxen skal outpute i 50Hz eller 60Hz ved bruk av SCART eller Composite video.

 

720p er 60Hz uansett.

Endret av wilbur626
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...