Gå til innhold

Whitebox CL66 - bilder og en liten rapport


Anbefalte innlegg

Det har tidligere vært en del etterspørsler etter bilder o.l. av WB CL66.

Nå har jeg omsider fått min (tok litt tid, men det var ikke krise for min del, så jeg ventet)

 

Det gikk rimelig raskt å installere OS og programvare og oppdatere dette, og jeg kunne begynne å bruke maskinen så nart jeg hadde funnet ut hvordan man fysisk slo på WLAN-antennen. Det er faktisk en knapp på forsiden, og det tok litt tid å finne ut.

Skjermen er veldig klar og fargesterk (15.4'' 1680x1050 WSXGA), også fra siden.

Viften høres, men er ikke plagsom.

Utførelsen er overaskende bra, med et kontrollpanel på framkanten, og rene, fine linjer. virker ikke stor og klumpet.

 

Min har følgende oppsett:

 

60 GB 5400 HDD

512 MB DDR2 RAM

1.73 GHz Pentium M

Sonomo AIviso Chip set

ATI PCI X600 Ekspress (Ikke testet på spill enda)

8X +/- DVD-Brenner (Ikke testet enda)

 

 

Her er noen bilder:

 

DSC00126.JPG

 

DSC00128.JPG

 

DSC00131.JPG

 

DSC00130.JPG

 

DSC00129.JPG

 

 

Noen som lurer på noe, bare spør! :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei!

 

Hva kostet den med de komponentene der?

 

Hilsen,

efikkan.

5777563[/snapback]

 

 

jeg betalte 8594,- inkl. frakt (200,-)

jeg bestilte egentlig en CL65, men fikk i realiteten en CL66 siden de ikke kunne levere i januar. har ventet to mnd.

 

Tilsvarende maskin ville kostet 11 000 etter dagens tilbud, noe som fortsatt er rimelig.

Endret av lil7star
Lenke til kommentar
Hei!

 

Hva kostet den med de komponentene der?

 

Hilsen,

efikkan.

5777563[/snapback]

 

 

jeg betalte 8594,- inkl. frakt (200,-)

jeg bestilte egentlig en CL65, men fikk i realiteten en CL66 siden de ikke kunne levere i januar. har ventet to mnd.

 

Tilsvarende maskin ville kostet 11 000 etter dagens tilbud, noe som fortsatt er rimelig.

5779327[/snapback]

OK, takk. Jeg tror nok mange ville kjøpt den til 8594 kr. :)
Lenke til kommentar
Hei!

 

Hva kostet den med de komponentene der?

 

Hilsen,

efikkan.

5777563[/snapback]

 

 

jeg betalte 8594,- inkl. frakt (200,-)

jeg bestilte egentlig en CL65, men fikk i realiteten en CL66 siden de ikke kunne levere i januar. har ventet to mnd.

 

Tilsvarende maskin ville kostet 11 000 etter dagens tilbud, noe som fortsatt er rimelig.

5779327[/snapback]

OK, takk. Jeg tror nok mange ville kjøpt den til 8594 kr. :)

5779370[/snapback]

 

Ja, det hadde i alle fall jeg gjort!! ;)

Skal kjøre 3dMark på den nå.

Lenke til kommentar
Er det mulig å fjerne den whitebox klistrelappen? siden den synes jeg var stygg så litt jalla ut lissom:P

5779660[/snapback]

jeg har en whitebox selv med samme klistremerke, jeg vil ikke anbefale deg å fjerne den siden den ligger i en "grop" likso, i tillegg til at den sitter godt fast og vil da etterlate seg lim. fjern den kun hvis du har ny merke å sette på...

Lenke til kommentar
Er det mulig å fjerne den whitebox klistrelappen? siden den synes jeg var stygg så litt jalla ut lissom:P

5779660[/snapback]

 

 

Få mora di til å sy en blomst du kan klistre på.... Hehehe...

PC'en min er så sjelden lukket at jeg merker det nok ikke engang!!

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Hei

 

Jeg har mottatt samme maskin etter tilsvarende ventetid og det kan jeg leve med.

Pakken inneholdt pc, veske og diverse cder

Jeg hadde bestillt den med xp home og den kom med en whiteboxcd med denne på.

 

MEN

under installasjonen blir jeg bedt om lisensnøkkel og denne finnes ingen steder i min forsendelse. Ingen bok, lapp eller tilsvarende.

Fikk noen andre dette tilsendt på en ok måte.

 

Jeg er litt grinete akkurat nå.

 

:mad:

Lenke til kommentar
Hei

 

Jeg har mottatt samme maskin etter tilsvarende ventetid og det kan jeg leve med.

Pakken inneholdt pc, veske og diverse cder

Jeg hadde bestillt den med xp home og den kom med en whiteboxcd med denne på.

 

MEN

under installasjonen blir jeg bedt om lisensnøkkel og denne finnes ingen steder i min forsendelse. Ingen bok, lapp eller tilsvarende.

Fikk noen andre dette tilsendt på en ok måte.

 

Jeg er litt grinete akkurat nå.

 

:mad:

5875551[/snapback]

 

 

Sett under pc`n? Mangen som limer lisens nøkklen der :p

Lenke til kommentar
Er det mulig å fjerne den whitebox klistrelappen? siden den synes jeg var stygg så litt jalla ut lissom:P

5779660[/snapback]

 

Var ikke noe problem å ta den av på min CL56 ihvertfall :cool: det ble ikke igjen noe lim heller, men det er riktig at den sitter i ei grop (denne kan du sikkert bruke till noe kreativt - evt. fylle den me sparkel el.).

Lenke til kommentar

Hei

 

Fikk min cl66 for ca 1 mnd tid siden. er svært fornøyd i grunnen. særlig med tanke på pris/ytelse. Har omtrent samme oppsett som trådstarter. Men har 40 Gb HDD.

 

Skjermen er iallefall noe av det beste med pcen, med god innfallsvinkel.

Synest at min bråker litt. en jevn men stille vifte som durer litt for ofte..

 

Er vel litt for bortkjemt da jeg kjøpte 1557 som jeg kunne stille ned i bios til 299 mhz(dette får jeg ikke til med andre pcer) og som absolutt aldri startet vifte.. Startet seff når jeg spillet farcry men da klokket jeg opp pcene til 1600 igjen i bios.

 

Batteri tiden har jeg ikke testet skikkelig enda, men slik det ser ut nå så er den brukbar. Lyden er god på pcen og slår en del av de andre bærbarene jeg har hatt før, men den har ikke digital ut slik som blant annet 1557 har (eller tar jeg feil her ??)

 

Synest ikke badgen til whitebox var pen så den fjernet jeg, finnes det noen sjapper som skreddersyr badge med egne logoer m.m ? I norge eller utlandet ??

 

Ellers har jeg nå oppgradert til 2 gb ddr2 ram. Og maskinen er rask som fy. Skal teste maskinen opp mot spill i løpet av neste uke og evt teste den i diverse mark programmer..

 

Rscue

Lenke til kommentar
Synest ikke badgen til whitebox var pen så den fjernet jeg, finnes det noen sjapper som skreddersyr badge med egne logoer m.m ? I norge eller utlandet ??

5882496[/snapback]

 

Henger meg på den. Whitebox-merket burde vært tonet kraftig ned. Men til dere som har fjernet den, blir ikke det nesten enda verre pga. gropen? Jeg har sett bilde av maskinen på nett uten badge, og jeg synes ikke det så spesielt bra ut.

 

Jeg har søkt etter steder på nettet som selger "badges", men siden passformen er uvanlig må man spesialbestille større partier.

 

Et annet alternativ kan kanskje være å spraylakkere?

Lenke til kommentar

Jeg bryr meg ikke om gropen i det hele tatt, den er faktisk finere en badgen til whitebox som skriker ut med ukurrante farger,,

 

Jeg vet jeg har sett slike laptop badger på en utenlandsk sjappe en gang, men det er så lenge siden at jeg ikke husker hvor. Har googlet litt men finner ikke noen som selger disse.

 

Rscue

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...