Stian-89 Skrevet 19. mars 2006 Skrevet 19. mars 2006 (endret) I går morgen klokken 12 virket Online ADSL helt fint. Jeg dro ut en tur og lot PCen stå på. Når jeg kom hjem igjen klokken 17:00, var PCen min av, altså strømmen hadde gått (i hele området/bygda). Når jeg skrudde på PCen, fikk jeg ikke kontakt med modemet. Fikk en automatisk privat IP-adresse, 169.xxx... Når jeg da sjekket lysene på Topcom Xplorer modemet, lyste ikke ADSL lampen. Så jeg lurer enkelt og greit på om Topcom modemet er ødelagt på grunn av strømbruddet. For nettet virker med naboer som har det samme modemet... PS: Får ikke kontakt med modemet via 10.0.0.254 Endret 20. mars 2006 av stianandre
kremt Skrevet 19. mars 2006 Skrevet 19. mars 2006 (endret) Prøvd reset av modem? Slet litt med strømbrudd her og en periode, men la inn ny firmware som gjør at innstillingene ikke blir nullstilt hver gang, så nå er det ikke noe problem om det blir strømbrudd. Edit: Prøvd 192.168.1.1 ? Endret 19. mars 2006 av kremt
Stian-89 Skrevet 19. mars 2006 Forfatter Skrevet 19. mars 2006 Har ikke prøvd reset av modemet nei, er det en knapp på modemet? Har heller ikke prøvd 192.168.1.1, skal gjøre deg når jeg kommer hjem.
kremt Skrevet 19. mars 2006 Skrevet 19. mars 2006 Er en liten knapp på modemet, den er ganske så liten så du må bruke tuppen på en penn for å trykke den ned. Det er den adressen jeg nevnte som er den vanligste for å gå inn på Router Config, men kan være helt annen adresse på din for det da.
Stian-89 Skrevet 19. mars 2006 Forfatter Skrevet 19. mars 2006 Hjalp ikke å resette, får heller ikke kontakt med ruter config (10.0.0.254). Så jeg vil tro at modemet er ødelagt, for ville den ikke delt ut IP-adresser til PCene selv om ADSL-lampen ikke skulle lyse?
Elwiz Skrevet 19. mars 2006 Skrevet 19. mars 2006 Samme skjedde med mitt topcom modem etter strømbrudd. Resultatet var ødelagt modem. Ringte catch, fikk nytt billion ADSL+ modem, som fucka opp linja til de grader. Bruker i dag ett haugammalt speedtoutch for at ting skal fungere.
Stian-89 Skrevet 20. mars 2006 Forfatter Skrevet 20. mars 2006 En fra Telenor var her å sjekket, og det var modemet som var ødelelagt. Men må si det er temmelig dumt at en montør kommer hit med et nytt modem og tester om linja fungerer med det. Når det gjør det tar han det med seg og bestiller et modem til oss som vi sikkert ikke får på 1 uke...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå