Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Showcase: Golf V GTI


Anbefalte innlegg

I dag fikk jeg endelig min Golf V GTI. Tyske papirmøller er no herk:)Foreløpig er den helt standard med fabrikksotede vinduer bak.

- 2.0 Turbo FSI motor

- 200HK (147KW)

- 17" VW felger (vinterdekk)

- 15000km i dag morges (ca 15500 nå =P )

 

Førsteinntrykket er veldig bra. Både på svingete sideveier og på autobahn er den en fryd å kjøre.

 

Planer for bilen er:

 

- Nye felger til sommerdekk. Har ikke kikka så mye rundt, men har en liten knapp på Ultraleggera. Hvis noen har noen forslag er jeg veldig glad for det. Jeg er også litt i tvil om jeg skal beholde 17" eller går for 18" på sommer. Sannsynligvis 18"

- SatNav - Lei av å rote i kartboka når jeg skal finne frem :) Blir nok Tomtom Go 700

 

Da jeg tidligere kun har hatt motorsykler og derfor ikke er vandt med å kjøre bil i det hele tatt, synes jeg foreløpig de 200HK er mer enn nok å leke med. Den kan visst lett chippes til rundt 245HK for en billig penge, men det får komme når jeg føler jeg trenger mer power :)

 

Jeg har også en kamerat som mener jeg må ha kit på bilen, og anbefaler da Rieger bodykit. Veldig usikker på dette, da jeg ikke føler det er helt min stil med såpass mye showmods...

 

Som dere sikkert skjønner er jeg veldig åpen for forslag da jeg egentlig ikke har tenkt så mye på hva jeg vil gjøre.

 

Her er i alle fall noen bilder som jeg tok da jeg kikka på bilen tidligere denne uken. Nå står den helt alene utenfor her og jeg vil egentlig helst ha den med inn :D(Med vinterdekk)

post-4300-1142715842_thumb.jpg

post-4300-1142716073_thumb.jpg

post-4300-1142716167_thumb.jpg

post-4300-1142716255_thumb.jpg

Endret av IgniZtion
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kjempe fin bil du har fått deg! Har selv lyst på en Golf 5. Golf 5 har noe sinnsykt utseende syns jeg. Stor forandring fra 4'ern.

 

Du kan jo stikke innom et bildekksenter så kan du ta deg en titt der?

 

Golf 5'er har ikke noe behov for bodykit i det hele tatt. Det kommer til og ødelegge. Kjøp nye aluminiums felger.

 

Du kan investere i en KN-filter og sports-eksos. Chipping tar du senere. Det som også er fint med chip, er at bilen blir økonmisk bedre, med tanke på at man bytter til 98 oktan blyfri. Men dette gjelder de gammle bilene.

 

Skulle ønske jeg hadde den Golfen!

 

Edit: Off-topic, hvor i Tyskland bor du? Konnen Sie deutsch oder? Hehe :)

Endret av onyX
Lenke til kommentar

Da har jeg hvertfall bestemt meg for at det ikke blir noe kit. Ang å lakkere helt ned er det noe jeg kanskje må tenke litt på. Prøver å se for meg hvordan det ser ut.

 

Det blir nok nye felger til sommerdekkene, sånn som det er nå har jeg bare 1 sett med felger så jeg må uansett få satt sommerdekka på felg når de skal på bilen. Har lyst på 18", så vi får se hva det blir til.

 

Bilen går allerede på 98 oktan blyfri så det er nok ikke noe forskjell der. Må ta en tur innom en tuning shop og høre hva de sier om evt luftfilter og diverse annet.

 

Ich wohne jetzt in Bonn und solle hier arbeiten etwas 2 Jahre. (flytta nettopp ned her så tysken er ikke helt på topp enda, men det kommer seg. Lenge siden tysktimene på vgs gitt)

Lenke til kommentar

Interesant.

 

Er det greit vi tar litt off-topic? Ich verstehe. Bonn ist aba eine shones Stadt. Hva jobber du som? Og hvorfor flytta du dit? Liker Tyskland veldig godt. Ich habe meine Onkel und Tante besuchen in Koln, auch ein groser Stadt. Wie alt bist du?

Lenke til kommentar

Jeg jobber med et prosjektstyringssystem for olje og gass bransjen (Developer) men nå er jeg utplassert hos kunde for å tilpasse systemet til deres behov samt drifte serveren.

 

Til nå liker jeg Köln bedre enn Bonn, så det er veldig greit at det ikke er langt unna. Bonn er ganske rolig, mens nattelivet i Köln er det ikke mye å klage på =) Tyskland er greit nok det, men etter å ha bodd 4 år i Australia må jeg nok innrømme at jeg likte meg bedre der.

 

Er 80 modell jeg...

Lenke til kommentar

Okey!

 

Siden du ikke har flere nyheter om bilen, så er en digresjon helt ypperlig! :)

Kanskje markedet i Tyskland er mer åpent for slike bransjer. Har også lyst til å flytte ut fra Norge, oppleve noe nytt. Men trengs utdanning, og det er vanskelig nok med det...

 

Siden du bor i Bonn, da har du vel vært i de små byene rundt der kanskje også? Zulpich, Ulpenich, Äuskirchen osv.

Lenke til kommentar

Har ikke vært så mye rundt i småbyer enda, iogmed at jeg ikke har hatt bil før i dag. Blir nok mer fremover. Veldig mange koselige små steder jeg suste gjennom i dag, så må kanskje ta meg tid til å stoppe å kikke litt.

 

Begynner å bli vel off topic detta =P

 

Bare for å ha med noe om bilen. Registreringsnummer i Tyskland er morro. Initialene og fødselsdato i nummeret :D

Endret av IgniZtion
Lenke til kommentar

Blir litt billigere her ja, også derfor jeg tenkte jeg måtte utnytte sjansen mens jeg var her. Var mange andre aktuelle biler, men jeg falt for golfen selv om A3 Sportback, TT Roadster og 325Ci alle var inne i bildet. Kikka også på Ford Focus ST, men synes den blir litt for "stylet" i original. Skulle nesten hatt et bodykit til den som tonet ned kurvene litt :cool:

 

De BBS felgene falt ikke helt i smak her... Jeg likte disse ganske godt König Prophet Opal:

prophetopal.jpg

 

EDIT:

La merke til at linken til ABT Sportsline ikke fungerte helt. Her er i alle fall bakenden på bilen jeg likte godt. Ny hellakkert bakfanger og nye 4-delte enderør på eksosanlegget

wallpaper_05.jpg

Endret av IgniZtion
Lenke til kommentar

Fare for at det blir lakkert bak og sideskjørt i alle fall. Senking er ikke aktuelt, den er mer enn stiv og stabil nok allerede. 19" synes jeg blir litt for stort på denne lille bilen, men 18" er allerede under planlegging. Må bare finne noen jeg liker godt nok som ikke koster 30000 :D De nye rs4 felgene er meget pene...

 

EDIT: Nå spørs det bare da om jeg skal lakkere de originale sideskjørtene og bakfangeren eller skaffe noe annet. Vil ha noe nøytralt i alle fall. Syns egentlig det originale er mer enn rått nok =)

Endret av IgniZtion
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...